Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@21:41:38 GMT

واریز ۷۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۷۵۶۰

واریز ۷۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   سید جعفر سبحانی در ارتباط با مطالبات مردمی مبنی بر واریز سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت ناشی از عملکرد سال ۹۶ شرکت‌های حاضر در سهام عدالت از طریق ۳۳ بانک و مؤسسه اعتباری در حال واریز به حساب مشمولان سهام عدالت است. فقط دو بانک ملت و صادرات که شماره شبای مشمولان در آنها ثبت شده، هنوز شروع به واریز سود سهام عدالت مشمولان نکرده‌اند که آن دو هم به زودی سود این مشمولان را واریز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مشمولان و صاحبان سهام عدالت که بیش از ۴۱ میلیون نفر شماره شبای بانک خود را ارائه کرده‌اند، در ۵ گروه طبقه‌بندی می‌شوند که گروه اول گروه تخفیف‌دار شامل مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور، گروه دوم عمده روستاییان و عشایر و گروه سوم کارگران فصلی ساختمانی، گروه چهارم گروه سایر مانند خبرنگاران، طلاب، خدام مساجد، زنان سرپرست خانوار، و گروه پنجم شامل کارمندان دولت و بازنشستگان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است.

 

مشاور سازمان خصوصی‌سازی افزود: ۴ گروه اول به صورت ۱۰۰ در صد سهام عدالت را دریافت کرده‌اند و از مشمولان گروه پنجم فقط آنهایی که شماره شبای خود را در دو بانک ملت و صادرات ثبت کرده‌اند، هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند که آنها هم تا هفته آینده یا حداکثر تا آخر خرداد ماه سود سهام عدالت سال ۹۶ خود را دریافت خواهند کرد.

 

سبحانی گفت: برای دریافت سود عملکرد سال ۹۷ تا آخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه امسال بعد از برگزاری مجمع سالانه شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت سود مشمولان واریز خواهد شد.وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت سود سال ۹۵ را به صورت کامل دریافت کردند و سود سال ۹۶ هم به غیر از آنهایی که در دو بانک ملت و صادرات حساب داشتند، بقیه دریافت کردند.

 

* واریز سود عملکرد سال ۹۷ تا دیماه

مشاور سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه عمده مجامع سالانه شرکت‌های بورسی تا ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود، گفت: حدود ۴ شرکت سهام عدالتی نیز مانند هلدینگ خلیج فارس که سود خوبی برای مشمولان سهام عدالت می‌دهند تا پایان مهر ماه مجمع سالانه خود را برگزار می‌کند و باید مشمولان تا اول آبان صبر کنند و از اواخر پاییز یا اوایل زمستان سود عملکرد ۹۷ شرکت‌های حاضر در سهام عدالت به حساب مشمولان واریز می‌شود.

 

سبحانی در مورد اینکه تاکنون چقدر سود سهام عدالت واریز شده، گفت: سازمان خصوصی سازی به نیابت از مشمولان سهام عدالت تاکنون ۷,۴۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت را از شرکتها دریافت و به حساب مشمولان واریز کرده و حدود ۴۱ میلیون مشمول سهام عدالت که شماره شبای آنها ارائه و محرز شده است، سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

 

وی در مورد اینکه اگر کسی بخواهد از جزئیات حساب خود و سود متعلقه آگاه شود باید چه کار کند، گفت: باید به سامانه سازمان خصوصی سازی به نشانی سامانه https://www.samanese.ir/ مراجعه کنند و با ارائه کد ملی نام و نام خانوادگی و مشخصات شناسنامه‌ای شماره شبای حساب خود را ارائه کنند.

 

مشاور سازمان خصوصی‌سازی در مورد سود سهام فرزندان زیر ۱۸ سال گفت: در مورد سود سهام کودکان برخلاف رویه‌ای که در پرداخت یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، در سهام عدالت سود سهام هر شخص یا هر کسی به شماره حساب مستقل خودش واریز می‌شود، یعنی حتی بچه‌های حدود ۸ ساله اگر سهام عدالت داشته باشند، باید شماره حساب شخصی آنها به سامانه ارائه شود.

 

مشرق

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شماره شبا سازمان خصوصی سازی اقتصاد جام نیوز سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار برای پروژه های مهم و زیربنایی استان اردبیل به صورت نقدی به حساب دستگاه های اجرایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع با پیگیری های هفتگی استاندار اردبیل از تهران و عنایت سازمان برنامه و بودجه به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز به صورت جدی پیگیر جذب این منابع بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع به حساب وزارتخانه های بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن و نوسازی مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کشور ابلاغ شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی اردبیل با پیگیری مستمر سهم خود را از این منابع دریافت کنند.

شایقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری سهم استان گزارش خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اعلام کنند.

وی به تخصیص های ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کشور تا دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان و احداث بیمارستان نجف زاده نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: پروژه عظیم راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند و با هدف تکمیل این پروژه ریلی مهم ۶۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: بیشترین تخصیص منابع بعد از راه آهن مربوط به توسعه بزرگراه هاست که محور سه راهی مشگین به سه راهی سربند و بزرگراه مشگین شهر به اردبیل هر کدام ۲۵ میلیارد تومان منابع دریافت می کنند تا شاهد تکمیل و یا سرعت اجرایی این پروژه ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان و بهسازی محور رضی – امیرکندی – گرمی – بیله سوار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اخیرا ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: برای تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهر پارس آباد ۲۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ به خزانه داری تخصیص می یابد.

شایقی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به شهر اردبیل یک میلیارد تومان و آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ها با توجه به شرایط حساس آبرسانی در فصل گرم سال به سرعت عملیاتی شود.

وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل سه سد مخزنی در استان خبر داد و بیان کرد: برای سد گیوی ۸۰ میلیارد تومان، سبلان مشگین شهر ۳۰ میلیارد تومان و سد هشحین خلخال نیز ۱۰ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.

کد خبر 6088657

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی