Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سرهنگ مهدی باقری در نشست با خبرنگاران با اعلام اینکه در 3 ماهه تابستان سال قبل بیش از 177 میلیون تردد در استان داشتیم اظهار داشت:  این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

وی افزود: مازندران در بین استان های کشور رتبه دوم کاهش تصادفات را در سال 97 به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: 3 هزار و 216 نکته آموزشی از طریق رسانه ها در زمینه آموزش همگانی اطلاع رسانی شد که سهم مهمی در کاهش تصادفات دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 210 هزار دانش آموز توسط کارشناسان ما مورد آموزش قرار گرفتند،از آموزش 9 هزار و 400 نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

باقری با بیان اینکه ترافیک در سه زاویه مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و آموزش تعریف می شود ،تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران آموزش را در راس کار خود قرار داد تا در این زمینه به موفقیت دست یابیم.

وی یادآور شد: سال گذشته  163 نقطه حادثه خیز داشتیم و 87 درصد این نقاط در حوزه درون شهری احصا شد و در 13 درصد آشکارسازی صورت گرفت که منجر به کاهش 11 درصدی تصادفات در سال 97 شد.

باقری کاهش 20 درصدی تصادفات را از هدف گذاری راهنمایی و رانندگی در سالجاری عنوان کرد و گفت: بر اساس دستور صریح استاندار به عنوان رئیس شورای ترافیک امسال در افزایش تصادفات، مسئولان استانی و شهرستانی موظف به  پاسخگویی هستند.

وی تصریح کرد: در 2ماهه اخیر، 22درصد کاهش تصادفات فوتی و جرحی در استان داشتیم.

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مازندران، این روزها افزایش سفر به استان را شاهد هستیم، از اینرو بالع بر 100 دستگاه خودرو، 70 دستگاه موتورسیکلت و هزار نیرو برای انضباط ترافیکی در این ایام به کار گیری می شود.

وی عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، واژگونی خودرو و سرعت غیرمجاز را علل عمده تصادفات در سال گذشته برشمرد.

باقری افزود: عابران پیاده با 41 درصد و راکبان موتورسیکلت با 29 درصد بیشترین سهم را در بروز تصادف داشتند.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی به موبایل تجهیز شده و با هنجارشکنان برخورد جدی می کنند،ادامه داد:ماده 180 آیین نامه راهنمایی و رانندگی بر استفاده نکردن از موبایل تاکید دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اعلام اینکه 54 دوربین نظارتی در مرکز مازندران روزانه اعمال قانون می کند،تصریح کرد: 4 دستگاه خودروی کنترل نامحسوس در روزهای آینده در ساری، قائمشهر، آمل و بابل در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد. 

وی شمار فوتی های درون شهری سال گذشته را 148 نفر اعلام کرد و گفت: 4026 فقره تصادفات جرحی ، عدم تو جه به جلو 41 درصد،حق تقدم 31 درصد،واژگونی 19 درصد، سرعت غیر مجاز 9 درصد در حوزه درون شهری بوده است.

باقری با بیان اینکه پل های عابر پیاده فقط کارکرد تبلیغاتی گرفته و مورد استفاده عابران قرار نمی گیرد، تاکید کرد: تا پایان سال یک سوم پل ها باید مکانیزه شود.

وی بیان کرد: در مازندران 54 نیرو کارت نامحسوس دارند و اعمال قانون می کنند ضمن اینکه ترددهای غیرمتعارف نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

باقری ادامه داد: با حضور سه خودروی گشت زنی شبانه 5تا 7 خودرو متوقف می شود ،ضمن آنکه با اجرای گشت نامحسوس، سایر ترددهای غیرمتعارف هم به صفر می رسد.

وی اعلام کرد: مسیر دوچرخه سواری در خیابان فرهنگ، قارن و انقلاب ساری راه اندازی می شود.

باقری با بیان اینکه فرهنگ دوچرخه سواری باید در جامعه نهادینه شود گفت :مدت 2 سال است که  در شهرستان تنکابن از گشت های دوچرخه ای استفاده می کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خاطرنشان کرد: در 70 روز 93 دستگاه خودروی سرقتی در استان کشف شد و

274 نقطه از شهرهای استان دوربین نصب می شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی جامعه حمل و نقل عمومی دوربین مسئولان استانی و شهرستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک این شهرستان، گفت: آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده و در بخش‌های تصادفات جرحی و خسارتی نیز به ترتیب کاهش ۶۳ و ۵۰ درصدی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد علت اصلی تصادفات خطای انسانی است، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته از نقاط حادثه خیز تمام مصوبات اجرا خواهد شد تا با همکاری رانندگان میزان تصادفات به حداقل برسد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و اعمال قانون نسبت به مسافرکش‌ها با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

عباسی ضمن انتقاد از وضعیت ترافیکی مهاباد افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌های شهری در کنار اجرای طرح‌های ترافیکی و طرح‌های کمربندی توسط شهرداری بر کاهش بار ترافیکی تاثیر مثبت گذاشته است.

وی بیان کرد: شهروندان و کارشناسان حوزه ترافیک هم که پیشنهادی کاربردی و قابل اجرای در راستای کاهش بار ترافیکی شهر را دارند، آن را به دبیرخانه شورای ترافیک ارایه دهند.

وی با تاکید بر اعمال قانون مستمر نسبت به متخلفان و سد معبر مناطق مختلف شهر، گفت: ساماندهی فلکه ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طی سال‌های گذشته نبود طرح‌های ترافیکی گلایه شهروندان را در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان