Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال اصل اساسی سیاست خارجی از نگاه امام، انقلاب اسلامی می‌تواند با آمریکا مقابله کند، صدور کیفر خواست محمدعلی نجفی، امام (ره) ظرفیت‌های اصلی مردم را از بالقوه به بالفعل رساند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه سیزدهم خرداد است

به گزارش خبرگزاری شبستان، استقلال اصل اساسی سیاست خارجی از نگاه امام، انقلاب اسلامی می‌تواند با آمریکا مقابله کند، صدور کیفر خواست محمدعلی نجفی، امام (ره) ظرفیت‌های اصلی مردم را از بالقوه به بالفعل رساند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه سیزدهم خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام (ره) ظرفیت‌های اصلی مردم را از بالقوه به بالفعل رساند

شب گذشته (یکشنبه 12 خرداد) «حسن غفوری فرد» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که درباره جایگاه انقلاب اسلامی در جهان در ابتدا به تبیین سیر تاریخی سال های پس از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ در تاریخ ایران بود. امریکا فروردین سال ۵۸ تحریم‌ها را علیه ایران آغاز و به مرور بر تحریم‌ها اضافه کرد.

 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در دروان جنگ تحمیلی خیلی‌ها فکر می‌کردند حکومت عمر کوتاهی دارد، گفت: این گونه نشد.در آن دوران خرمشهر را خدا آزاد کرد. مولفه اصلی قدرت مردم ایمان به خدا بود. خداوند وعده پیروزی داده بود و امام این وعده را قبول داشت، ایمان به پیروزی ملت را با اراده ساخت به طوری که این انقلاب شهید داد، ولی اراده آن‌ها ضعیف نشد.

 

وی با اشاره به تاثیر رهبری بنیانگذار انقلاب و تاثیر آن در پیروز ی انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی گفت: رهبری الهی مردم را در دوران جنگ تحمیلی هدایت و حمایت کرد. امام ظرفیت‌های فراوانی داشت و توانست مردم را به خوبی هدایت کند.

 

غفوری فرد با اشاره به اینکه آمریکا با تمام وجود گفته بود که ریشه این ملت را می‌خشکاند اما در حال حاضر التماس مذاکره می‌کند، ادامه داد: امام (ره) ظرفیت‌های اصلی مردم را از بالقوه به بالفعل رساند.

 

انقلاب اسلامی می‌تواند با آمریکا مقابله کند

«مهدی سیاوشی» شب گذشته (یکشنبه 12 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره جایگاه انقلاب اسلامی و تاثیراتی که انقلاب اسلامی بر جهان گذاشته به بیان مطالبی پرداخت و در ابتدا با اشاره به روالی که در نظام های سیاسی دنیا دنبال می شود، گفت: نظریه پردازی مانند فوکویاما طبق نظریه پایان تاریخ گفته بود که هر کسی که بخواهد سبک زندگی غربی و آمریکایی را دنبال کند باید تابع آمریکا باشد اما چند سال بعد این نظریه نقض شد و نظریه دیگری مطرح شد مبنی بر اینکه تمدن‌های دیگری وجود دارد که آنها نمی‌گذارند آمریکا حرف آخر را بزند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به نظریه برخورد تمدن‌ها بین اسلام و غرب با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که می‌تواند با آمریکا مقابله کند، گفت: ما توانسته‌ایم قبل از انقلاب مراحل مختلفی را طی کنیم مانند نهضت مشروطه، تنباکو که در همه مراحل نخبه اجتماعی و سیاسی از ظرفیت‌های ناراضی در جامعه استفاده کردند و نهضتی را به وجود آوردند.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به عنوان نخبه اجتماعی از ظرفیت‌های جامعه استفاده کرد و انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت، ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌های خاص است. امام واژه‌های جدیدی را برای انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرد. استفاده از مبانی ناب اسلام، باعث شد ادبیات جدیدی در فضای بین‌المللی به وجود آید.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای اگر جنگ اتفاق بیفتد مردم آن کشور به دفاع می‌پردازند و این دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به اینکه امام معمار انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مردم جامعه تربیت یافته مکتب امام هستند و استمرار انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی‌های بارز معمار انقلاب است.

 

کیفر خواست محمدعلی نجفی صادر شد

دادستان تهران در گفت و گو با روابط عمومی دادسرای تهران اظهار داشت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمد علی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح ( غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

 

«علی القاصی مهر» افزود: پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می­‌شود که متاسفانه  نظایر آن در طول سال اتفاق می‌­افتد. لذا متذکر می­‌شوم در خصوص این قبیل پرونده­‌ها از اظهار نظرهای حاشیه ساز و غیر کارشناسی خودداری شود. وی افزود: تمام اخبار مرتبط با دستگاه قضایی از مراجع رسمی و مجاری قانونی اعلام خواهد شد.

 

امام خمینی و مقام معظم رهبری در پی مردمی کردن اقتصاد بودند

حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» شب گذشته (یکشنبه 12 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره پیروزی انقلاب اسلامی و نقش امان در آن به بیان توضیحاتی پرداخت و در ابتدا با اشاره به اینکه 75 درصد درآمد عمومی دولت رژیم طاغوت از صادرات نفت بود، گفت: در آن دوران بسیاری از کالاها وارد می شد و این رژیم بهبود تصنعی اقتصاد را که از نوع وابستگی بود برای کشور ایجاد کرد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) پس از تحول سیاسی بر استقلال و خودکفایی اقتصادی کشور مانند تشویق کشاورزان به کشت گندم تاکید کردند، گفت: ایشان و مقام معظم رهبری در پی مردمی کردن اقتصاد بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت ها به ویژه دولت دوران دفاع مقدس اعتقادی به مردمی کردن اقتصاد نداشت و اقتصاد دولتی را می خواست، گفت: بر اساس ​اصل 44 قانون اساسی دولت باید به مردم میدان دهد تا کارهای اقتصادی حل شود و دولت کمترین حضور را در اقتصاد داشته باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت زمان جنگ تمرکز گرا و دولت سالار بود، گفت: با این وجود مدیریت خوبی برای توزیع کالاها در بین مردم داشت اما بنیان اقتصاد کشور را بر دولت محوری گذاشته بود.

 

جمع آوری کمک های مردمی در سامانه عمران اجتماعی با محوریت مسجد

حجت الاسلام «احسان رضایی» با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی و طرح های بسیج برای کمک به سیل زدگان کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح «جهاد همبستگی ملی» و با کمک های مردم عزیز کشورمان، 20 هزار منزل مسکونی سیل‌زدگان توسط مساجد کشور بازسازی و احداث شود.

 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات ادامه داد: این طرح به پیشنهاد سازمان بسیج مستضعفین در کشور در حال اجراست که دارای دو بخش است، در بخش اول کمک‌های نقدی برای ساخت منازل در مساجد جمع آوری می شود و تأمین اقلام موردنیاز منازل در دستور کار است و در بخش دوم بازسازی مناطق سیل زده توسط گروه های جهادی در استان هایی که به صورت معین استان های سیل زده مشخص شده اند ، مورد توجه است.

 


حجت الاسلام رضایی افزود: در بخش ساخت خانه، تصمیم بر آن است تا در قالب طرح «هر مسجد یک‌خانه» در محوریت امر ، مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اجتماعی کشور، محور اصلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی باشند و بناست این طرح با هماهنگی مجموعه دولت در کنار فعالیت‌های آنان عملیاتی شود و لازم به ذکر است ساخت این منازل با هماهنگی بنیاد مسکن عملیاتی می‌شود و هم‌اکنون تمرکز اصلی در این طرح بر روی جمع‌آوری کمک‌های مردمی است و تلاش بر این است تا مساجد پای‌کار بیایند تا منابع را جمع‌آوری کنند.

 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در خصوص طرح «جهاد همبستگی ملی» توضیحات بیشتری داد و گفت: در این طرح بناست ۲۰ هزار منزل مسکونی آسیب‌دیده از مجموعه منازل این مناطق انتخاب و هدف‌گذاری شود که در قالب سامانه عمران اجتماعی قابل دسترسی برای کمک های آحاد مردم می باشد تا در کنار منابعی که دولت به‌صورت وام در اختیار قرار می‌دهد، امر بازسازی آنان انجام شود.

 

احداث ۱۰۰ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی در کشور توسط بسیج

سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب پرور» در ضیافت افطار بسیج و اصحاب رسانه که به میزبانی سازمان بسیج رسانه برگزار شد، گفت: در رسانه‌های جمعی و فضای رسانه‌ای کشور باید بیشتر به امور جوانان پرداخته شود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به باور بسیج و داعیه تعامل با دولت افزود: ما همواره در بسیج به پردازش این باور اهمیت ویژه ای داده‌ایم که باید در تعامل با دولت حرکت کنیم و این پیش فرض ما است.

 

سردار غیب پرور با اشاره به اقدام بسیج برای احداث ۱۰۰ هزار نیروگاه ۵ کیلو واتی در کشور افزود: امسال با خواست خدا درصدد احداث ۱۰۰ هزار نیروگاه هستیم که به همت نیروهای بسیجی و جهادی مخلص و متخصص این امر محقق خواهد شد.

 

وی با اشاره به رمز حیات بسیج اظهار کرد: حیات بسیج را در گرو خدمت به مردم می‌دانیم و بر این باوریم که بسیج تا زمانی که در رسالت خدمت رسانی خود ایفای نقش کند مؤثر خواهد بود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اعتلای بسیج، رفتار جهادی و مومنانه در مسیر خدمت، قله و هدف اصلی ما در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

باید اعتراف کنیم که اقدام حداقلی در مورد معرفی ابعاد شخصیتی امام داشتیم

«پرویز سروری» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد  مهمترین ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) گفت: مهمترین ویژگی امام (ره) این بود که به آنچه که می گفتند قبلا عمل کرده بودند و نفاق بین گفتار و عمل در رفتار بنیانگذار انقلاب اسلامی نبود و همین ویژگی شخصیت امام (ره) را از شخصیت های سیاسی دنیا متمایز می کرد.

 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی (ره)  به هیچ وجه معتقد نبودند که هدف وسیله را توجیه می کند و برای  رسیدن به هدف از هر وسیله ای استفاده نمی کردند بلکه اعتقاد داشتند که یک وسیله پاک و طیب می تواند اهداف را محقق کند.

 

این فعال اصولگرا ادامه داد: امام خمینی (ره) در طول بیش از 70 سال سابقه مبارزاتی هرگز موضعی از سوی ایشان دیده نشده که بعدها دچار تغییر و تحول شود یعنی امام خمینی (ره) بر مواضعی که داشتند از ابتدا  تا اخر پایبند بودند و مواضع  امام (ره) حتی بعد از رحلت ایشان هنوز مواضعی متقن و متین است و  نیازهای جامعه را تامین می کند.

 

وی گفت: بعد از گذشت سالها از رحلت امام خمینی (ره) هنوز مواضع ایشان به روز است و نیاز جامعه امروزی را تامین می کند و بعد از 40 سال حرکت  امام خمینی در نامگذاری روز قدس دارای دامنه و گستره کشوری و بین المللی و مرزها را درنوردیده است و این امر نشان می دهد که موضع گیریهای بنیانگذار انقلاب اسلامی کاملا درست بوده است.

 

استقلال رفتاری بر پایه منافع ملی ویژگی اصلی سیاست خارجی امام بود

«منصور حقیقت پور» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص سیاست خارجی از نگاه امام خمینی (ره) گفت: مطلب بسیار برجسته نگاه امام در سیاست خارجی رفتار بر پایه استقلال بوده است و شعار نه شرقی و نه غربی نیز که شعار ناب و خوبی بود بر همین اساس مطرح شد.

 

نایب رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که استقلال رفتاری جمهوری اسلامی ایران بر پایه منافع ملی یکی از شاخصه های جدی سیاست خارجی از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است، افزود: در مرحله دوم تقابل با جهان استکبار در سطح بین المللی از ویژگی هایی بود که امام راحل مطرح کردند و این امر در سیاست خارجی ما نهادینه شد.

 

وی ادامه داد: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تقابل با اسرائیل در تمامی مقاطع پس از انقلاب اسلامی وجود داشته و در تمامی مواضع جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته این استقامت و پایداری در مقابل زیاده خواهی های استکبار و تحرکات اسرائیل مشاهده می شود.

 

حقیقت پور دفاع از مردم مظلوم اعم از مسلمانان و تمام محرومین دنیا را از دیگر اصول سیاست خارجی از نگاه امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: نمونه بارز این نگاه دفاع از مردم فلسطین و لبنان به ویژه شیعیان لبنان بوده که در تمامی مقاطع شاهد آن بوده ایم.

 

امام (ره) یک فرمانده نظامی و یک استراتژیست قوی بود

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی های شخصیتی امام (ره) گفت: شخصیت چند بعدی امام خمینی (ره) ویژگی های خاصی را ایجاد کرد که امام خمینی را به یک شخصیت کاریزیما و محبوب دوره خود و بعد از گذشت زمان تبدیل کرده است.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: امام (ره) فقیهی بود که تسلط بر دین داشته اند و دارای نظریه های جدید فقهی و حقوقی بود. امام خمینی سیاستمدار مبتکر تئوری حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بود و توانست این امر را در عمل پیدا کند.

 

این فعال اصولگرا ادامه داد: امام یک عارف به تمام معنا با عرفان ناب اسلامی بود که خود عامل به مسایل سیر و سلوک بود. امام خمینی فردی بود که از نظر شخصیتی در قلب مردم جای گرفت و یک مبارز نستوه و خطیب توانمند و خستگی ناپذیر بود و عملا رهبری انقلاب اسلامی را در عصر جدید بر عهده گرفت و به پیروزی رساند و کمتر سیاستمداری وجود دارد که هم تئوریسین یک انقلاب باشد و همه بتواند این تئوری را به عمل به نتیجه برساند.

 

وی گفت: امام از نظر سیاسی ضد استبدادی بود و توانست رژیم پهلوی را سرنگون کند امام ضد استکباری و استعماری بود و توانست با امریکا رو در رو مقابله کند و امریکا را از ایران بیرون کرد.

 

اصل اساسی سیاست خارجی از نگاه امام، استقلال بود

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص سیاست خارجی از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: اولین دیدگاه حضرت امام در سیاست خارجی این بود که ما یک سیاست نه شرقی و نه غربی را به معنای استقلال و عدم وابستگی با پذیرش دیدگاه های غرب و شرق را پیاده گذاری کنیم.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام راحل بر همین دیدگاه کشور را رهبری می کردند، افزود: نگاه حضرت امام به سیاست خارجی این بود که ما باید مستقل باشیم و با کشورهای اسلامی و همجوار یک پیوند بزرگی را شکل دهیم تا بتوانیم در صحنه های بین المللی قدرتمندانه بایستیم و نباید دیدگاهمان به شرق و غرب اتصال داشته باشد.

 

وی با اشاره به نامه امام راحل به گورباچف در همین زمینه، عنوان کرد: نامه ایشان به گرباچف به عنوان یک نامه بسیار مهم و متن آن بسیار با محتوا بود برخورد امام با نماینده او هم آموزنده است.

 

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: در عین حال تعاملات با تمام دنیا نیز مد نظر ایشان بود و به جز کشورهایی که خط قرمز جمهوری اسلامی بودند با بقیه کشورها به گسترش روابط دست زدند به خصوص با کشورهای اسلامی./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر دهه کرامت فلسطین راهپیمایی روز جهانی قدس امام خمینی ره ارتحال امام ره سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سردار شهید عبدالله نجفی، از آنجا که در شب عاشورای حسینی متولد شد، به یاد عاشورای حسینی، نام عبدالله را برایش انتخاب کردند.  آن سردار شهید والامقام که تا دورۀ راهنمایی در کلاس درس حاضر شد، ترک تحصیل کرد و در مکتب حسینی، درس ایثار و شهادت آموخت.   شهید نجفی در تظاهرات آغاز انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ حضور فعال داشت و در سال ۱۳۵۸ با تشکیل سپاه پاسداران، به آن نهاد انقلابی پیوست و در پاوه، به یاری شهید چمران شتافت.  سال ۱۳۶۰، به توصیه شهید میثمی با برپایی مراسم ساده‌ای با مهریه یک جلد کلام الله مجید به نیت پاکی و روشنی آغاز زندگی و قرائت خطبه عقد از سوی خود شهید میثمی ازدواج کرد.  بعد از تأهل، با گذشت چند روز دوباره تصمیم به رفتن گرفت و با خانواده و نوعروسش وداع کرد و رفت. شهید جاویدالاثر عبدالله نجفی، در مرحلۀ دوم عملیات بیت المقدس، ۱۸اردیبهشت ماه۱۳۶۱ در مقام فرمانده گردانی، گردان امام هادی (ع) از تیپ امام حسین (ع) اصفهان به شهادت رسید.  آن فرمانده دلاور که سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وی گفته است: «ما فرمانده گردانی می‌خواهیم که همچون شهید نجفی آر پی جی به دست جلوی گردان حرکت کند». چگونگی شهادتش در خاطرات فتاح محمدی تحت عنوان «فتاح»، اینگونه آمده است: «عراقی‌ها منتظر تسلیم شدن ما بودند، ناگهان عبدالله نجفی دو نارنجک را که تنها دارایی اش بود، از ضامن خارج کرد و با صدای الله اکبر از جایش بلند شد تا آنها را به سمت تانک‌های عراقی پرتاب کند، اما گلوله‌های دشمن زودتر به عبدالله اصابت کردند، وقتی به زمین می‌افتاد، دست هایش را زیر شکم خود برد تا انفجار نارنجک‌ها به بقیه آسیب نرساند. نارنجک‌ها بدنش را متلاشی کردند» بنابراین، پیکر مطهر وی دیگر به وطن بازنگشت.

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید