Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:13:24 GMT

دختران زنجانی رکورد تولد را از پسران ربودند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۷۹۸۶

دختران زنجانی رکورد تولد را از پسران ربودند

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: در دو ماهه امسال هزار و 447 تولد نوزاد دختر و هزار و 442 تولد نوزاد پسر ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی شفیعی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار ولادت استان به طور میانگین در این مدت روزانه ۴۷ واقعه ثبت شده به طوری که امسال تعداد موالید دختر هزار و ۴۴۷ و تعداد موالید پسر هزار و ۴۴۲ واقعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سال قبل ۱۸ هزار و ۴۹۷ واقعه ولادت در این زنجان ثبت شد که تعداد موالید روزانه این استان در سال ۹۶ به طور متوسط ۵۶ واقعه ولادت بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال زنجان افزود: نزدیک به ۱۰۰ درصد واقعه ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت شده که آمار مطلوب و قابل قبولی در این حوزه به شمار می‌رود.

شفیعی در رابطه با آمار وفات، تصریح کرد: بر اساس آمار امسال ۷۷۲ واقعه وفات در این استان ثبت شده که این آمار به طور میانگین در این مدت، روزانه به ۱۲ مورد رسیده است، همچنین در سال‌جاری آمار تعداد فوتی‌های دختر ۳۲۱ واقعه بوده و تعداد فوتی‌های پسر ۴۵۱ مورد ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان عنوان کرد: سه عامل عمده مرگ و میر در زنجان، بیماری‌های قلبی و عروقی با ۴۵، مشکلات دستگاه تنفسی با ۱۰ و سرطان‌ها و تومورها نیز با ۱۰ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زهرا، فاطمه، حلما و امیرعلی، ابوالفضل و امیرعباس در سال‌جاری بیشترین فراوانی را در بین اسامی منتخب برای نوزادان زنجانی دارند و بیشترین فراوانی ولادت‌ها متعلق به مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان


به گزارش خبرگزار ی صدا و سیمای مرکز زنجان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه این استان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ برابر ۴۴.۶ درصد بود که در سال ۱۴۰۲ حدود ۶ درصد کاهش یافت.

محمدی افزود:نرخ تورم سالانه استان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ برابر ۳۸.۷ درصد بود و زنجان، ششمین استان با نرخ تورم سالانه پائین در کشور بوده و در بین استان‌های همجوار کمترین نرخ تورم را داشته است.

وی با بیان اینکه در تورم نقطه به نقطه نیز زنجان جزو استان‌های دارای نرخ پایین قرار گرفت، تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه به این معناست که خانوار‌های استان به طور میانگین در سال گذشته ۲۷.۲ درصد بیشتر از اسفند ۱۴۰۱ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به فرآیند و ساز و کار محاسبه نرخ تورم اشاره کرد و گفت: برای محاسبه نرخ تورم از اطلاعات جمع آوری شده از قیمت ۴۷۵ قلم کالا و خدمت در قالب ۱۲ گروه اصلی از طریق اجرای طرح‌های شاخص قیمت مصرف کننده شهری، روستایی و اجاره بها استفاده می‌شود.

محمدی اضافه کرد : بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم سالانه ۱۴۰۲ مربوط به استان یزد با ۵۰.۴ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۳۵.۹ درصد بود.

دیگر خبرها

  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • تعداد ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان برگزار شد
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • آغاز مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت پسران و دختران
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد