Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار لیتر سم کمتر در همدان مصرف شده و این روش کاهشی ادامه دارد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسین فضلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: برای مبارزه با انواع آفت‌ها و حشرات مضر گیاهان کشاورزی همدان توزیع فرمون را آغاز کردیم و فرمون رایگان برای مبارزه با کرم خراط بین کشاورزان به تعداد 5 هزار عدد توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 هزار فرمون جنسی دیگر هم آماده توزیع است که تاکید داریم باغداران برای تهیه آن اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک مانند استفاده از روش تله‌گذاری فرمونی نقش موثری در کنترل افزایش نسل آفت‌ها به خصوص آفت کرم خراط داشت که سایر سم‌ها به دلیل نوع زندگی این حشره بر آن تاثیر ندارند.

 فضلی با اشاره بر اینکه سال گذشته 22 هزار لیتر سم کمتر در همدان مصرف شده است، گفت: سال گذشته نقش موثر این روش مبارزه بیو‌لوژیک را در مبارزه با آفت‌ها با توزیع 60 هزار  فرمون اخلالگر‌ شاهد بودیم و امسال هم برای کاهش مصرف سم در مزارع همچنان این روش را ادامه می‌دهیم و دردصد هستیم که تعداد فرمون بیشتری تهیه کنیم اما به دلیل تحریم و نبود فناوری مناسب و خاص آن فعلا این تعداد فرمون جنسی تهیه شده است.

بوشهر| 2500هکتار اراضی دشتستان علیه ملخ صحرایی نیاز به سم پاشی هوایی دارد70 هزار هکتار اراضی 7 شهرستان استان بوشهر علیه آفت ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شدمهمانان ناخوانده استان قم؛ ملخ و پروانه‌ آفت نیست

وی افزود: افزون بر استفاده از فرمون برای مبارزه با آفت‌ها از کارت زرد هم استفاده کردیم و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از توان مبارزه بیولوژیک حشره‌های شکار‌گر مانند تلنموس‌ها، کشفدوزک‌ها، بالاتوری‌ها و سنک‌ها را داریم.

مدیر جهاد کشاورزی همدان همچنین از اجرای روش جدید آبیاری تحت فشار زیر‌زمینی(میکرو) برای تولید محصول یونجه در مرکز تحقیقات کشاورزی همدان خبر داد و گفت: این طرح فعلا در شهرستان همدان به صورت آزمونه در 2 هکتار اجرا شده است و در طرح آزمایشی اجرا شده مشخص شد که  این الگوی کشت یک چهارم مصرف آب نسبت به سایر روش‌های آبیاری دارد.

فضلی افزود: این روش آبیاری نوین محصولات کشاورزی شاید در سایر محصولات مانند ذرت یا چغندر قند اجرا شده باشد اما برای نخستین بار در شهرستان همدان اجرا شده است و راندمان آبیاری محصولات کشاورزی را تا 95 درصد افزایش می‌دهد که اگر به سطح زیر‌کشت این محصول در همدان توجه کنیم که حدود 6 هزار هکتار است اهمیت آن را متوجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین امسال ۸۴ میلیون لیتر بنزین در استان فارس تامین وتوزیع شده است.
طاهری افزود: در این مدت در فارس بطور متوسط روزانه بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی مصرف روزانه این فرآورده را در ناحیه مرکزی شیراز چهار میلیون لیتر اعلام و افزایش سفر‌های نوروزی وحجم بالای تردد‌ها را مهمترین عامل در افزایش مصرف بنزین در استان برشمرد.
طاهری با بیان این موضوع که سوخت رسانی پایدار تا پایان سفر‌های نوروزی ادامه دارد اظهارکرد: بیشترین آمار مصرف بنزین را مربوط به روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارلیتر و کمترین میزان مصرف مربوط به ۲۹ اسفند با شش میلیون و ۸۰۰ هزارلیتر است.
وی تصریح کرد، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین امسال بیش از ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز نیز تامین وتوزیع شده است

دیگر خبرها

  • نقش مردم در اقتصاد، تعدیل مصرف است
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی کرمان