Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@08:38:24 GMT

پروند مسکن مهر همدان پایان سال ۹۸ بسته‌ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۳۲۸

پروند مسکن مهر همدان پایان سال ۹۸ بسته‌ می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: هم اکنون حدود ۹۴ تا ۹۵ درصد تعهدات مسکن ‌مهر در استان همدان تحقق یافته و تحویل مردم شده و پیش‌بینی می‌شود پایان امسال پرونده ‌مسکن‌ مهر در استان و کلیه‌شهرستان‌های همدان بسته شود. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، حسن ربانی ارشد بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار ملایر و بازدید ازپروژه‌های مسکن مهر ملایر  با اشاره به اینکه هم اکنون در استان همدان تعداد یک هزار و 270 واحد باقی مانده است که در برنامه داریم  تا پایان 98 تحویل متقاضیان شود اظهارداشت: از این تعداد 230 واحد به صورت  3 جانبه است  که   قول می‌دهیم اداره راه و شهرسازی  به صورت مستقیم پیگیری کرده  ساخته و تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت: در شهرستان ملایر  واحدهای سه جانبه نداریم و فقط 430 واحد به صورت تعاونی‌های خود مالک هستند که باید ساخته و تحویل متفاضیان شود.

ربانی ارشد با تأکید بر حمایت مالی در راستای محوطه سازی و ساخت دیوارهای حائل از محل یارانه‌های غیر نقدی توسط اداره‌‌کل راه و شهر سازی ابراز کرد: در شهرستان ملایر به دنبال امضاء تفاهمنامه‌ای با شهرداری هستیم  که کار محوطه سازی و ساخت دیوارهای حائل و‌خدمات شهری را انجام دهد و‌ با توجه به غیر نقدی بودن یارانه‌ها  اداره راه و شهر سازی از محل تهاتر یا فروش زمین از محل  منابع ملی هزینه آن را پرداخت کند.

مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان با اشاره به اینکه  امسال پرونده مسکن مهر در کل کشور، استان و شهرستان ملایر باید‌  جمع شود گفت: یکسری پروژه‌هایی از سالیان قبل به اسم مسکن مهر بوده که نه پیشرفت داشته و نه متقاضی و از سامانه مسکن‌مهرحذف شده‌ و ضروریست  در راستای انجام این طرح‌ها بعد از حساب و ‌کتاب سازمان ملی با بانک مسکن در قالب طرح‌های غیر مهر با انبوه سازان وارد مذاکره شویم.

وی خواستار تعامل و ‌همکاری سایر  دستگاه‌های خدمات رسان با اداره راه و شهرسازی در راستای تسریع در تکمیل و تحویل تعداد واحدهای باقیمانده ازمسکن‌مهر در سطح استان تا پایان امسال شد.

1400 مشاور املاک در قم فعالیت می‌کند؛ اگر دولت مسکن مهر را ادامه می‌داد قیمت مسکن شکسته می‌شدعمران پردیس: به فضاسازی دلالان توجه نکنید/تکمیل مسکن مهر از منابع مالی دولتیاستقبال خوب از خرید عرصه مسکن مهر در برخی شهرهای جدید

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به برنامه‌های این  سازمان در حوزه  راه، به تدوین سند توسعه 3 ساله استان اشاره کرد و  تصریح کرد: از جمله زیر ساختارهای اساسی که برای شهرستان ملایر  در این سند راهبردی در نظرگرفته شده  اجرای  22 کیلومتر از 4 خطه محور ملایر - آورزمان به سمت نهاوند است که به زودی  عملیات اجرایی این پروژه با حضورمقامات کشوری آغاز می‌شود.

ربانی ارشد از دیگر برنامه‌های پیش رو   راه و شهر‌سازی استان‌ طبق سند توسعه 3 ساله  به ساخت و تکمیل پروژه محورچهار بانده سامن - بروجرد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این طرح ردیف اعتبارملی ندارد ، هزینه‌های پروژه باید  از محل نقاط حادثه خیز تأمین شود.

وی بیان‌کرد:  از کل 15 کیلومتر  محور سامن به سمت بروجرد ، سالیان قبل 6 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته  و  در حال حاضر 9 کیلومتر باقی مانده  که حدود 35 تا 40 درصد  پیشرفت فیزیکی دارد و اهتمام ما بر این است که در صورت کمک سازمان راه‌داری و‌حمل نقل کشوری  بتوانیم قبل از اتمام‌فصل کاری  امسال این پروژه را تکمیل کنیم.

مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان بیان کرد: این طرح هم اکنون 5 تا 6 میلیارد بدهکاری داشته و برای تکمیل و زیر بارترافیک رفتن  این 9 کیلومتر باقیمانده نیز  15 میلیارد تومان مورد نیازاست.

ربانی ارشد با تأکید بر اینکه در برنامه داریم که تا پایان سال 98 حدود 20 کیلومتر بزرگراه  در سطح استان  همدان اجرایی کنیم  ابراز کرد: طبق برآوردهای انجام شده برای تکمیل  و ساخت دیوارهای حائل مساکن مهر شهرستان 10 میلیاردتومان  اعتبار مورد نیاز است که  ازطریق یارانه‌های غیر نقدی و‌ همچنین حمایتهای فرماندار ملایر تأمین و این  طرح تا پایان امسال  تکمیل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر  نیز  بیان‌کرد:  در زمینه بازآفرینی بازسازی  واحدهای مسکونی در 856 هکتار محدوده باز آفرینی شهری ملایر با تأیید اداره راه و شهرسازی و معرفی به بانک مبلغ 40 میلیون تومان وام با بهره 9 درصدو10 میلیون تومان وام با نرخ بهره 18 درصد  با مدت زمان بازپرداخت 24 تا 30 ماهه به. متقاضیان پرداخت می‌شود.

قدرت اله ولدی با تأکید بر اینکه مبلغ10 میلیون  تومان وام با بهره 18 درصدی برای انبوه سازان و سازه‌های صنعتی  به ترتیب تا سقف مبلغ 20 تا 30 میلیون تومان قابل افزایش است.

وی بیان‌کرد: در راستای ایجاد رونق در ساخت و ساز و تأمین مسکن‌ مورد نیاز شهرستان ضروریست اداره راه‌و شهر سازی زمینهای تحت تملک خود را به صورت مشارکت در ساخت به انبوه سازان واجد شرایط  واگذارکرده و سود حاصل از این ساخت و ساز و فروش واحدها نیز به  تداوم این امر در ملایر اختصاص یابد.

فرماندار ویژه ملایر  با بیان اینکه هم اکنون در راستای آغاز عملیات اجرایی  پروژه  چهار خطه شدن محور ملایر - آورزمان با تخصیص ردیف اعتبار ملی، و تعیبن پیمانکار ‌، تجهیز کارگاه نیز صورت  گرفته  و عملیات اجرایی طرح با حضور مقامات کشوری به زودی آغاز می‌شود.

ولدی  با بیان اینکه در سفر اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به شهرستان ملایر از مجموع 40 میلیارد تومان اعتبار استان ساماندهی و‌تکمیل محوطه سازی مساکن مهرمبلغ 10 میلیارد تومان به ساماندهی مساکن مهر ملایر  تخصیص یافته ، گفت: شهرداری ملایر با امضاء تفاهمنامه‌ای با اداره راه و شهر سازی به زودی عملیات اجرایی  این پروژه را آغازمی‌کند.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون متر مکعب از حجم آب سد کلان ملایر یعنی حدود ۷۳ درصد حجم آن پر است.

او گفت: بیشتر حجم آب مصرفی سد کلان ملایر برای تامین آب شرب شهر ملایر استفاده می‌شود و بخش از آن نیز برای تامین حق‌آبه چند روستای پایین دست سد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به جریان رودخانه کلان ملایر، گفت: سد‌های هشت گانه استان همدان از نظر پایداری و کنترل سیلاب‌های احتمالی وضعیت مطلوبی دارند.

اخلاص‌مند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد از حجم سد اکباتان همدان آب دارد، گفت: ذخیره فعلی سد اکباتان تقریبا ۱۰ میلیون مترمکعب شده است.

او از میزان بارش‌های ایستگاه سد اکباتان با میانگین ۲۴۸ میلیمتر یاد کرد و گفت: تنها ایستگاهی که میانگین بارش‌های آن به نسبت بلند مدت تا کنون کاهش داشته، ایستگاه سد اکباتان با میانگین ۲۵۴ میلیمتر بوده که سه درصد به نسبت بلند مدت کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در حال حاضر از سد اکباتان برداشتی نمی‌شود و این سد بعنوان ذخیره استراتژیک برای فصول زراعی درنظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد /عکس‌ها
  • برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآنی استان همدان به میزبانی ملایر
  • تالاب زیبای ایران پس از ۳ سال دوباره زنده شد | تصاویر
  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • گشایش هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد