Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@06:56:16 GMT

ارسال فهرست ۲۴ لایحه اولویت دار دولت به مجلس

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۴۱۸

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، «حسینعلی امیری» روز دوشنبه گفت: معاونت امور مجلس فهرست لوایح در جریان را که شامل ۶۶ لایحه است در تاریخ ۲۸ فروردین سال جاری احصاء و جهت تعیین اولویت به هیأت دولت ارسال کرد.

وی افزود: هیأت وزیران در جلسه بیست نهم اردیبهشت ماه ۹۸ مقرر کرد تا کارگروه تخصصی متشکل از اعضای هیأت دولت، فهرست مهم‌ترین لوایح را بر حسب اولویت به درجه اول و درجه دوم احصاء تا به عنوان مصوبه هیأت وزیران از طریق معاونت پارلمانی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارسال شود که کارگروه تعداد ۲۴ لایحه در دو گروه اولویت اول (۱۸ فقره) و اولویت دوم (۶ فقره) را احصاء و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور مجلس رئیس جمهوری توضیح داد: این فهرست شامل ۲۴ لایحه است که با توجه به اهمیت موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری، لایحه جامع انتخابات در صدر اولویت‌های اول دولت قرار دارد.

امیری ادامه داد: لوایح «استفساریه تبصره (۴) ماده واحده ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل»، نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی»، «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بینالمللی حمایت از ارقام جدید گیاهی (مورخ دوم دسامبر ۱۹۶۱ برابر یازدهم دسامبر ۱۳۴۰) با اصلاحات بعدی و عضویت ایران در اتحادیه آن»، «اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» از اولویت‌های کارگروه مذکور است.

وی همچنین لوایح «موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه»، «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور مصوب ۱۳۵۱»، «الحاق دولت جمهوری اسلامی اران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا» و «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فساد پذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابه جایی ها» را نیز در گروه اول لوایح اولویت دار برای تصویب در مجلس دهم عنوان کرد.

وی گفت: دولت همچنین تاکید دارد لوایح «الحاق یک تبصره به ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی»، «پروتکل الحاق حافظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریای دریای خزر» و در همین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف و به قانون تبدیل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه «موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه»، «موافقتنامه سرویس‌های هوایی دو جامبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت»، «موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو» نیز از جمله لوایح تدوین شده دولت است، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و پیگیری و هماهنگی نمایندگان مجلس و اعضای دولت، لوایح «تصویب تشریفات (پروتکل‌های) مربوط به اصلاح بند الف ماده ۵۰ و ماده ۵۶ کنواسیون هواپیمایی کشوری بین المللی»، «الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار» و «الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» نیز قبل از پایان کار مجلس دهم به عنوان قانون ابلاغ شود.

امیری به برخی از دیگر لوایح تدوین شده دولت اشاره کرد و افزود: این لوایح در گروه دوم و پس از ۱۸ لایحه اولویت دار گروه نخست قرار دارند که لوایح «قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین»، «رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان» و همچنین لوایح «حمایت از مالکیت فکری» و «حمایت از مالکیت صنعتی» در این گروه دسته بندی شده‌اند.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم بتواند قبل از پایان کار خود در این دوره، لوایح «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کوکان در منازعه مسلحانه» را در دستور کار قرار داده و تصویب کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مصوبه‌ای خطاب به حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهوری مبنی بر تقاضای اولویت برای ۲۴ لایحه مورد نظر دولت ابلاغ کرد تا لوایح اولویت دار پس از اعلام مجلس شورای اسلامی در اولویت کاری نمایندگان تا پایان دوره دهم قرار گیرد.

فهرست مذکور در هشتم خرداد سال جاری توسط معاون امور مجلس رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود

با مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین، تاکسی‌های پیکان و پژو آردی و سایر تاکسی‌های فرسوده مدل سال ۱۳۸۵ و پایین‌تر از ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، در سومین جلسه علنی صحن شورای اسلامی شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ که صبح امروز -دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین- برگزار شد، اعضای شورا ضمن بررسی لوایح و نامه‌های واصله با تصویب ۱۷ لایحه موافقت کردند.

در این جلسه پرکار لوایح شهرداری در حوزه اتوبوسرانی از جمله خدمات مشاوره و پشتیبانی نرم‌افزاری و خدمات مدیریت سامانه فعلی شهروند کارت سازمان اتوبوسرانی و تأمین راننده پایه یک به صورت حجم کار برای بهره‌برداری ناوگان اتوبوسرانی ملکی تا سقف ۱۲ نفر و تعیین تکلیف وضعیت اتوبوس‌های تبدیلی گازسوز، بررسی و تصویب شد.

همچنین لوایح دیگر سازمان از جمله واگذاری خطوط اتوبوسرانی از طریق ترک تشریفات به مدت سه ماه و تمدید و اصلاح روند اعطای یارانه به سازمان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت و به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین رسید.

لوایح شهرداری پیرامون اجازه عقد قرارداد تعیین مشاوره با هدف مطالعات اقتصادی و امکان‌سنجی مالی پروژه و تهیه مشاور شهرسازی و معماری برای بازنگری در طرح و لایحه ادامه روند تملک اراضی در طرح ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، لوایح شهرداری شامل دریافت حق امتیاز از کیوسک‌های تحت پوشش سازمان ساماندهی مشاغل شهری و تأمین اعتبار بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان امور پیمان و رسیدگی شهرداری قزوین پس از بررسی مورد تأیید قرار گرفت.

لایحه نرخ پیشنهادی پارک رباتیک برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا نرخ ورودی برای بازدید کنندگان داخلی ۳۰ هزار تومان و بازدید کنندگان خارجی یک دلار باشد.

لایحه شهرداری شامل واگذاری سه باب مغازه واقع در خیابان شهدا از طریق مزایده و کاربری فرهنگی و با کارشناسی مجدد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا طبق این لایحه تا برگزاری مزایده و انتخاب برنده حداکثر به مدت سه ماه با ۵۰ درصد قیمت کارشناسی یا بهره‌برداران فعلی، قرارداد اجاره تنظیم شود.

همچنین لایحه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری پیرامون خرید و اجرای تأسیسات برقی و روشنایی بوستان‌های شهری در منطقه سه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد.

در پایان این جلسه نیز اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با لوایح سازمان تاکسیرانی مبنی بر دستورالعمل خروج تاکسی پیکان و آردی و تاکسی‌های فرسوده مدل سال ۱۳۸۵ و پایین‌تر از آن در ناوگان تاکسیرانی و تخصیص دو میلیارد تومان به صورت امانی برای تأمین نیاز رانندگان حوزه بار و مسافر از طریق تعاونی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کد خبر 744721

دیگر خبرها

  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • پیکان و آردی از چرخه تاکسیرانی قزوین خارج می‌شود