Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم گفت: ضعف زیرساخت‌ها در قم، استقبال از زائران و خدمت رسانی را با مشکلاتی همراه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدمهدی حیدرآبادی ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در تالار امام جواد(ع) عنوان کرد: استان قم به لحاظ برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی در جایگاه مهمی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم افزود: این استان هر ساله میزبان تعداد کثیری از زائران و مسافران است.

وی اظهار کرد: با توجه به چنین جایگاهی باید برای قم، ردیف بودجه ویژه‌ای جهت خدمت رسانی به زائران و مسافران در نظر گرفته شود.

حیدرآبادی بیان کرد: یکی از مراسم‌های مذهبی مهم در کشور، عید نیمه شعبان بود که شاهد حضور میلیونی زائران در قم بودیم، این پدیده بین‌المللی یکی از آئین‌هایی است که در آن ضرورت خدمت رسانی به زائران و مسافران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: ضعف زیرساخت‌ها در قم، استقبال از زائران و خدمت رسانی را با دغدغه‌ها و مشکلاتی همراه می‌کند، زیرا این زیرساخت‌ها کفاف برگزاری مراسم‌های ملی را نمی‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم عنوان کرد: در تعیین بودجه، قم را شهری تک شهری می‌بینند و کاری به سطح خدمت رسانی به مسافران و زائران ندارند.

در این جلسه حمید سالاری معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم درباره اقدامات انجام شده برای اعزام زائران عنوان کرد: اعتبارات لازم برای استفاده از اتوبوس‌های برون شهری تامین شده است.

وی اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های برون شهری در قم 100 دستگاه است اما برای انتقال زائران به 600 دستگاه نیاز بود که تاکنون 500 دستگاه تامین شده است.

ابوالفضل قدیری مسئول اردوهای راهیان نور سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) نیز در مورد هماهنگی‌های صورت گرفته در اعزام زائران تاکید کرد: هنوز برای تامین 2 هزار و 300 صندلی در اعزام زائران با کمبود مواجه‌ایم.

هم‌چنین در این جلسه سید محسن میرهادی مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: در این ایام 5 بوستان اصلی شهر قم جهت اسکان زائران و مسافران نوروزی آماده‌سازی شده  است.

وی اظهار کرد: در تعطیلات، ساماندهی و مدیریت دست‌فروشان و متکدیان در دستور کار شهرداری قرار دارد و مردم می‌توانند مشکلات، مطالبات و خواسته‌های خود را 137 در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، استاندار کرمان در جلسه شورای اداری از فرمانداران ودهیاران درخواست کرد با توجه به برگزاری کنکور سراسری وبارندگی ها ،تمام تدابیر لازم برای دانش آموزان فراهم شود تا زحمات یک ساله داوطلبان هدر نرود.

 آقای فداکار تاکید کرد: اطلس مراکز آزمون به سرعت در اختیار استانداری قرار گیرد تا برای خدمات رسانی بهتر تدابیر لازم صورت گیرد.

  وی افزود :دستگاه‌های زیرساختی تجهیزاتشان آماده باشد و ارتباطات هم قطع نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم با اشاره به متون دینی گفت :هر کس که مسئولیتی را دارد در پیشگاه خداوند مورد سوال قرار می‌گیرد بنابراین اگر فردی در مسئولیتی قرار می‌گیرد باید ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد و مسئولان در ادارات و نهادها هم باید به مسائل شرعی و اخلاقی توجه داشته باشند.

 وی همچنین از اقدام افتخارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم قدردانی کرد و به ملت ایران تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کشور هم از تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره)در سال ۵۹ خبر داد و افزود : وظایف  آن هم در دولت مشخص شده که به موجب این مصوبه ۵ وظیفه سیاستگذاری، ساماندهی ،برنامه‌ریزی ،نظارت و راهبردی را برای مناسبت‌های سیاسی  ملی مذهبی و انقلابی به عهده این نهاد واگذار گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور افزود: با حضور به موقع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسائل و مشکلاتی که از سوی دشمنان برای کشور رخ داده با حضور به موقع مردم توطئه‌های دشمنان خنثی شد و مردم به صحنه آمدند و نقش و مشارکت مردم به فرموده رهبر انقلاب بی نظیر بود.

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی