Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@12:41:10 GMT

تاریخ مصر باستان وارد دنیای مدرن می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۹۱۵

تاریخ مصر باستان وارد دنیای مدرن می‌شود

«پروژه دیجیتالی جیزه» نام پروژه جدیدی است که تمام اطلاعات مربوط به تاریخچه اکتشافات شهر «جیزه» را به به دنیای مدرن منتقل می‌کند. این پروژه شامل ده‌ها هزار تصویر، مطالعات و بررسی‌های باستان‌شناسان درباره مکان‌های تاریخی واقع در «جیزه» است که به کمک جدیدترین تکنولوژی حال حاضر ارائه خواهد شد.

این پروژه در موزه هنر‌های زیبا شهر «بوستون»، توسط «پیتر در مانوئلین» و با استفاده از نتایج مطالعات «جرج ریزنر» مصرشناسی که به مدت ۴۰ سال به تحقیق در «جیزه» مشغول بود، آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخشی از آثار باستانی متعلق به «جیزه» دیگر در مصر نگهداری نمی‌شوند و در قالب مجموعه‌های متفاوت در سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند. «پروژه دیجیتالی جیزه» تمامی این آثار را در کنار شواهد اولیه حفاری و اکتشاف آن‌ها در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

نتیجه این پروژه، در کنار هم قرار گرفتن تصاویر اولیه مکان‌های تاریخی مصر در کنار تصاویر جدیدترین اکتشافات این مناطق است.

این پروژه دیجیتالی با ارائه تصاویر سه بعدی از مکان‌های دیدنی «جیزه»، این امکان را به مخاطبان می‌دهد تا حضور خود را در داخل بنا‌های حیرت‌انگیزی همچون هرم «خفرع» تصور کنند. از آن‌جایی که این رویداد برای دانشگاهیان جالب توجه است، امکان استفاده از بخشی از امکانات این پروژه دیجیتالی برای پشت میز نشینان نیز مقدور شده است.

تمامی مدل‌های سه بعدی این مجموعه تاریخی با عکس، ویدئو و اسناد همراه خواهد بود. این پروژه این فرصت را به مخاطبان می‌دهد تا تصاویر اولیه مکان‌های تاریخی مصر باستان را مشاهده کنند و زحمات کارشناسان امروزی که گنجینه باستانی مصر را برای همگان قابل مشاهده می‌کنند، گرامی بدارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی آثار باستانی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر

نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین مدافعین انداخته‌ایم.

طرفداری | انتقال یوشکو گواردیول از لایپزیش به منچسترسیتی به عنوان گران‌ترین رقم‌ انتقال برای مدافعین در تاریخ فوتبال به حساب می‌آید.

سایت ترانسفرمارکت اقدام به معرفی گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال در پست دفاع کرده که یوشکو گواردیول در صدر این فهرست قرار گرفته است. مدافع 22 ساله کروات در فصل 24-2023 و با قراردادی به ارزش 90 میلیون یورو از لایپزیش به منچسترسیتی پیوست تا بدین‌ترتیب او تا به الان، گران‌ترین رقم نقل و انتقالاتی در بین مدافعین را به خود اختصاص داده باشد.

پس از گواردیول، هری مگوایر از منچستریونایتد در جایگاه دوم ایستاده است. این مدافع انگلیسی در فصل 20-2019 و با قراردادی به ارزش 87 میلیون یورو از لسترسیتی به منچستریونایتد پیوست تا از این حیث در جایگاه دوم قرار بگیرد. جایگاه سوم در خصوص نقل و انتقالات گران‌قیمت مدافعین هم به مدافع هلندی سابق یوونتوس اختصاص دارد.

ماتیاس دلیخت در فصل 20-2019 و در انتقالی به ارزش 85.5 میلیون یورو از آژاکس به یوونتوس پیوست تا او به سومین مدافع گران‌قیمت دنیای فوتبال تبدیل شود. در ادامه نگاهی به 10 نقل و انتقال گران‌قیمت دنیای فوتبال در بین مدافعین می‌اندازیم.

10 نقل و انتقال گران‌قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین مدافعان نقل و انتقالات گران‌قیمت تاریخ فوتبال در پست دفاع

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • رمزگشایی از گورستان تاریخی هفتاد ملا (+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)