Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، محمد کشتی آرای درباره تاثیر تعیین مالیات برای خرید سکه بر بازار و قیمت‌ها، اظهار داشت: کسانی که برای خرید و دریافت سکه ثبت نام کرده‌اند افرادی غیر حرفه ای هستند که از این طریق درآمدی نصیب آن‌ها شده که به درآمد اتفاقی معروف است و از آنجایی که سازمان امور مالیاتی از اینگونه درآمدها مالیات دریافت می‌کند، خریداران سکه که شامل این نوع درآمدها می‌شوند هم مشمول مالیات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی تا ۲۰ سکه مشمول مالیات نیست اما بیشتر از ۲۰ سکه به دلیل اینکه درآمدی حاصل شده، مالیات دریافت می‌شود که تاثیری در بازار نخواهد داشت زیرا سکه های ثبت نامی وارد بازار نشده و قیمت ها را تحت تاثیر قرار نداده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، ادامه داد: هدف بانک مرکزی نیز از ثبت نام سکه هماهنگی عرضه و تقاضا بود اما اکنون که عدم تعادل وجود دارد سکه حبابی شده است.

به گفته کشتی آرای، افرادی که سکه به نرخ دولتی دریافت کردند، مشمول مالیات هستند و خریداران آزاد سکه مشمول مالیات نمی شوند.

وی درباره تحلیل وضعیت فعلی بازار، توضیح داد: امروز قیمت طلا جهانی ۱۶ دلار افزایش داشته است و این افزایش قیمت تاثیری بر قیمت‌های داخلی نداشته زیرا قیمت ارز در کشور روندی کاهشی داشته و موجب شده قیمت طلا نزولی باشد.

رییس کمیسیون طلا و جواهر تاکید کرد: تعطیلات پیش رو نیز موجب شده تا سطح معاملات و تقاضا کاهش یابد

قیمت طلا، سکه و ارز در روز دوشنبه

در ادامه روند دو سه روز اخیر، امروز نیز قیمت‌ها در بازار طلا و ارز کاهشی بود.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (ساعت ۱۸ دوشنبه) با کاهش ۵۵ هزار تومانی به چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۲۰۰۰ تومانی ۴۱۳ هزار تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که نشان از کاهش ۵۰ هزار تومانی آن نسبت به روز گذشته دارد. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه با افزایش ۶۰ هزار تومانی دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۳۰ هزار تومانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر نسبت به دیروز یک میلیون و ۱۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش ۱۲ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۳۱۷ دلار رسیده است.

کاهش قیمت ارز در بانک ها و صرافی‌ها

از سوی دیگر در بازار ارز، قیمت‌ها نسبت به روز گذشته روند کاهشی داشت.

بانک‌ها امروز (۱۳ خرداد) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۷۷۰ تومان (۳۴۰ تومان کمتر از دیروز) می‌خریدند. همچنین قیمت خرید یورو نسبت به دیروز با کاهش همراه شد؛ به طوری که شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۲۸۳  تومان (۳۷۵ تومان کمتر از دیروز) می‌خریدند.

هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۶ هزار و ۱۵۸ تومان (۴۷۵ تومان کمتر از دیروز) خریداری می‌شد.

امروز همچنین قیمت خرید دلار در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی ۱۳ هزار و ۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) اعلام شد و قیمت فروش آن ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) بود.

همچنین صرافی‌های بانکی امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) خریدند و ۱۵ هزار و ۵۰ تومان (۲۰۰ تومان کمتر از دیروز) فروختند.

قیمت ارز مسافرتی

قیمت ارز مسافرتی نیز در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۵ هزار تومان (۳۹۵ تومان کمتر از دیروز) اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان (۳۰۰ تومان کمتر از دیروز) می‌رسد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخذ مالیات خریداران سکه بازار سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوشته است: از خبرها چنین برمی‌آید که به‌زودی قرار است هویت ارکان آگهی‌های ملکی احراز شود و سکوهای اینترنتی فقط مجاز به انتشار آگهی‌های با اصالت باشند؛ یعنی فقط آگهی‌هایی منتشر شود که پاسخ استعلام آنها از سامانه ملی املاک و اسکان مثبت باشد. طبیعتاً در این آگهی‌ها هویت مالک، ملک و آگهی‌دهنده احراز شده و می‌توان اطمینان داشت که ملک واقعی است و آگهی‌دهنده به‌قصد قیمت سازی، اخلال در بازار یا هر مقصود دیگری، اقدام به درج آگهی نکرده است.

اگر بگوییم چنین کاری که منجر به اصالت بخشی به آگهی‌های حوزه مسکن می‌شود، کار مهمی نیست و اثری در فضای بازار ندارد، بی‌انصافی است؛ اما با این کار، هراندازه هم که خوب و کارشناسی باشد، نمی‌توان انتظار معجزه داشت. حتماً متولیان این سیاست هم می‌دانند که درد بازار مسکن و اجاره، فقط آگهی‌های توخالی، تکراری یا دروغ نیستند و در این‌سوی ماجرا، بازار با کسری تولید مسکن، حرفه‌ای نبودن بازار اجاره و بدتر از همه، پایین آمدن قدرت خرید مردم مواجه هستیم.

آگهی‌های با اصالت، مانع از سردرگمی مردم خواهد شد و نمای بازار و برآوردهای قیمتی آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند؛ اما از این کار نمی‌توان بیش از شفاف‌سازی ویترین بازار انتظاری داشت واقعیت این است که هراندازه کار خوبی باشد، نمی‌تواند راه را برای خانه‌دار شدن کسی که قدرت خریدش را از دست داده، کوتاه کند.

دولت در طرح نهضت ملی مسکن به دنبال خانه‌دار کردن اقشاری است که در مقابل تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر در بازار مسکن خلع سلاح شده‌اند و رؤیای خانه‌دار شدن آنها در بازار آزاد محقق شدنی نیست. امیدواریم گره‌های این نهضت باز شود و بخشی از نیازمندان مسکن کشور، خانه‌دار شوند.

بیشتر بخوانید:

قیمت سازی در بازار مسکن تمام شد؟ | شرط جدید برای انتشار آگهی های مسکن

در این میان، دولت و مجلس در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای قانونی، سفته‌بازی، احتکار و قیمت‌سازی در بازار مسکن را حذف کنند یا به حداقل برسانند.

در آن‌سوی ماجرا، سال‌هاست که راه‌اندازی اجاره‌داری حرفه‌ای، حداقل روی کاغذ، یکی از برنامه‌های متولیان حوزه مسکن برای ساماندهی بازار و کمک به مستأجران است و هر سال، تدابیری برای حمایت مالی از مستأجران نیازمند از طریق پرداخت وام کمک ودیعه مسکن اندیشیده می‌شود.

همه این اقدامات، تلاش‌هایی است که برای جبران کاستی‌های حوزه مسکن انجام می‌شود و صرفاً پرداختن به آنها نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران هم از دردهای واقعی بازار مسکن اطلاع دارند.

آگهی‌های اینترنتی مسکن هم یکی از اجزای این بازار هستند و برنامه‌هایی که برای اصالت‌سنجی آنها آنجا می‌شود، ناشی از نیازهایی است که در این حوزه احساس شده و هرگز نمی‌تواند خلأهای ناشی از کمبود تولید، نبود اجاره‌داری حرفه‌ای یا پایین بودن قدرت خرید مردم را جبران کند؛ اما در جای خودش، یک اقدام درست و ضروری برای شفاف‌سازی بازار است.

صنف مشاوران املاک سال‌هاست که به شیوه درج آگهی‌های مسکن و عملکرد سکوهای اینترنتی انتقاد داشته و از اقداماتی که اوضاع این حوزه را بهتر کند، حمایت خواهد کرد. در جریان طرحی که اکنون برای اصالت‌سنجی آگهی‌ها در دستور کار قرار گرفته، هیچ‌گونه مشورت یا نظرخواهی با این صنف نشده؛ اما ما امیدواریم که نتایج آن به نفع مردم باشد و به‌خصوص در آستانه فصل نقل‌وانتقال مسکن، گرهی از کار مستأجران و جویندگان بازار اجاره باز کند.

شیوه فعلی درج آگهی‌های ملکی، در وضعیت بازار بی‌تأثیر نیست و ما بارها دیده‌ایم که عده‌ای حتی اشخاص حقوقی نظیر بانک‌ها، چگونه با درج انبوهی از آگهی‌های بدون اصالت، به دنبال فضاسازی و قیمت‌سازی بوده‌اند. اینکه احراز هویت و استعلام آگهی‌ها، دست منتشرکنندگان آگهی دروغ را کوتاه کند، بسیار عالی است و امیدواریم در کنار سایر اقدامات مثبت برای تولید و عرضه مسکن، به بهبود شرایط ناگوار بازار کمک کند.

کد خبر 846799 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مسکن مسکن اجاره رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود