Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:58:41 GMT

محور ساری -تاکام چهار بانده نشد/نسخه وزیر برای ۷ پروژه

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۲۵۴۶

محور ساری -تاکام چهار بانده نشد/نسخه وزیر برای ۷ پروژه

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری و جذب اعتبار پروژه‌های مرزن آباد_دزدبن، تعریض و ایمن سازی جاده گهربان میاندرود، محور کناره بابلسر_بهنمیر، تعریض محور مرزن آباد_کلاردشت_عباس آباد، چهار بانده محور سوادکوه، راه دسترسی فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری و تکمیل چهار خطه کردن محور ساری _تاکام در خصوص پروژه واریانت راه دسترسی به فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری ILS گفت: برای تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تنها ۱۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی قابل تأمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی نگاه مساعدی به پروژه‌های استان دارد، تصریح کرد: ایشان دستورات لازم را جهت تخصیص مابقی بودجه مورد نیاز این پروژه جهت ارتقای فرودگاه ساری صادر کرد این پروژه هر چه زودتر خاتمه یابد.

استاندار مازندران به فرسایشی شدن پروژه چهارخطه کردن محور ساری_تاکام نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در دو بخش ۱۳ و هشت کیلومتر توسط دو پیمانکار در حال اجرا می‌باشد که به دلیل عدم تخصیص منابع مورد نیاز بعد از سال‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

به گفته وی، وضعیت فعلی پروژه باعث افزایش تصادفات و معضلات اجتماعی شده و وزیر راه و شهرسازی نیز برایتأمین بودجه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه دستورات ویژه ای صادر کرده است تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح ملی باشیم.

پروژه‌هایی براق رفع گره‌های ترافیکی

استاندار مازندران به تسریع در تکمیل ۲.۵ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر محدوده مرزن آباد به دزدبن و تعیین پیمانکار ۱۲.۵ کیلومتر باقی مانده با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال را اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل این پروژه و طرح تعریض محور مرزن آباد _کلاردشت_عباس آباد برای رفع مشکلات ترافیکی منطقه بخصوص در ایام تعطیلات حساسیت ویژه ای دارند و دستورات خوبی با مشخص کردن محل اعتبار صادر کردند.

تعریض ۱۰ کیلومتر باقی محور گهربان میاندرود نیز یکی از درخواست‌های استاندار مازندران از وزیر راه و شهرسازی بود تا ضمن برطرف شدن تردد مردم منطقه، یکی از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و صنایع بزرگ منطقه تکمیل و تأمین شود.

استاندار مازندران به درخواست اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از منابع ملی جهت عملیات تعریض و چهارخطه شدن باقی ماندن محور بابلسر _بهنمیر اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۸۱ تاکنون برای این پروژه ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده اما اجرای این پروژه نیز طولانی شده و نارضایتی مردم را فراهم آورده است، بنا شده که تکمیل این پروژه توسط پیمانکار وزارت دفاع اجرایی شود.

حسین زادگان به تاکید وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پروژه چهار بانده محور سوادکوه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ سال از اجرای این پروژه می‌گذرد و پس از سیل‌های اخیر نیز وضعیت در برخی نقاط این محور آسیب پذیرتر شده است که امیدواریم با دستور مناسبی وزیر راه دادند، شاهد اتمام این پروژه مهم باشیم.

کد خبر 4633213

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استانداری مازندران راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز

فردا (پنجشنبه) آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حدفاصل گرمسار- لاسجرد) از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه حرم تا حرم با مشارکت دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) اجرایی می شود که یکی از کریدورهای شمالیِ شرق به غرب کشور محسوب می شود. همه ساله بیشترین تعداد زائران کشور از این مسیر تردد می کنند و از جمله اهداف اصلی اجرای آن، تامین ایمنی کافی برای مسافران و زائران و کاهش مصرف سوخت آنان است.

در این رابطه، اسماعیل احمدی مجری پروژه افزود: پروژه آزادراه حرم تا حرم از قم تا مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه قم- گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در سال ۹۴ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اکنون قطعه گرمسار- سمنان این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال ۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی ادامه داد: این قطعه به دلیل مشکلات تامین اعتبار، تاکنون فقط به میزان ۱۶ کیلومتر پیشرفت داشته است و مقرر شده قسمتی از قطعه ۲ آن به طول ۳۶ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از ۳۶ کیلومتر یاد شده نیازمند یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم قراردگاه خاتم الانبیا است.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال ۹۷ منعقد شده و تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین مطالعات قطعه سه راهی تربت حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.

مجوز ماده ۲۳ لازمه شروع پروژه هایی است که اجرای آنها با اعتبارات دولتی آغاز می شود که پیش نیاز آنها مطالعات فنی و اقتصادی، زیست محیطی و غیره است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اجرای کامل ۹۰۰ کیلومتر این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که قیمت به روز شده عملیات اجرایی تا امروز فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سفر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان، باند دوم محور سرخه- سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است