Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ادامه جنگ بر خوشحالی مردم در افغانستان سایه افکنده است، این مردم با پشت سر گذاشتن خونین ترین ماه رمضان در دو دهه اخیر با آداب و رسوم خاصی به استقبال عید سعید فطر رفتند. ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ بین الملل افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، امسال جشن عید سعید فطر در افغانستان در حالی برگزار می‌شود که مردم این کشور خونین ترین رمضان در دو دهه اخیر را پشت سر گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی شکست تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح در افغانستان درگیری‌ها در یک ماه اخیر به صورت بی‌سابقه‌ای تشدید شده است بطوری که آمار تلفات در ماه مبارک رمضان نسبت به ماهای گذشته به دو برابر افزایش یافت.

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان در افغانستان اعلام کرد که در جریان ماه مبارک رمضان در 23 ولایت افغانستان بیش از 189 غیرنظامی کشته و نزدیک به 340 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در گزارش این نهاد در حالی بالاترین آمار تلفات غیرنظامیان در بین ولایت‌ها به کابل، ننگرهار، غزنی، هلمند و هرات اختصاص یافته است که این ولایت‌ها شاهد افزایش حملات انفجاری گروه تروریستی داعش و عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی بوده‌اند.

در کنار حملات انفجاری در برخی از ولایت‌ها از جمله، غزنی، ننگرهار، میدان وردک و هلمند عملیات‌های خودسرانه نیروهای آمریکایی یکی از عوامل اساسی کشتار غیرنظامیان در افغانستان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، عدم انعطاف پذیری دولت افغانستان، طالبان و اصرار آمریکا به حضور نظامی در افغانستان باعث پیچیده تر شدن معادلات صلح و تشدید درگیری‌ها در این کشور شده است.

در روزهای گذشته دولت افغانستان و رهبران احزاب سیاسی این کشور خواستار برقراری آتش‌بس در ایام عید سعید فطر در افغانستان شده بودند که این درخواست از سوی طالبان رد شد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تاکید کرد که این گروه مخالف آتش‌بس موقت است زیرا به نفع نیروهای خارجی تمام خواهد شد، با بیرون انداختن نیروهای خارجی به دنبال برقراری آتش‌بس دائمی در افغانستان هستیم.

آداب و رسوم عید فطر در افغانستان

با وجود تشدید درگیری‌ها و ادامه جنگ مردم افغانستان با خوشحالی و با آداب و رسوم خاصی به استقبال عید سعید فطر رفته‌اند.

با فرا رسیدن این روز بزرگ مردم افغانستان با خانه تکانی، خرید لباس‌های نو، تهیه غذاهای مخصوص و انواع شیرینی‌جات، خود را برای استقبال از این روز بزرگ آماده می‌کنند.

مردم افغانستان در روز عید فطر و قبل از برپایی نماز عید، به زیارت اهل قبور می‌روند و برای آن‌ها از خداوند بزرگ طلب مغفرت و آمرزش می‌کنند.

پس از ادای نماز عید آن نیز رسم بر این است که هریک از خانواده‌های فامیل ضمن تهیه غذا، در منزل بزرگ خانواده جمع می‌شوند و نهار را در کنار بزرگ خانواده و سایر اعضای فامیل، صرف می‌کنند.

آنها عید فطر را به مدت سه روز جشن می‌گیرند و در این ایام با انجام دادن سنت حسنه صله ارحام به دید و بازدید اقوام و دوستان می‌روند که در این ایام تمام ادارات نیز تعطیل هستند.

مردم افغانستان با گذر از ماه مبارک رمضان عید سعید فطر را به صورت با شکوهی جشن می‌گیرند عید سعید فطر از مهم‌ترین اعیاد مردم این کشور محسوب می‌شود.

نیروهای امنیتی افغان تدابیر ویژه‌ای را در راستای تامین امنیت شهروندان در ایام تعطیلات عید فطر در دست اجرا گرفته است اما تشدید ناامنی‌ها خواه ناخواه بر روی جشن عید فطر سایه افکنده است.

آداب و رسوم عید فطر در کشورهای مختلف

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • تقوی: خوشحالی و رضایت مردم از والیبال از همه چیز مهم‌تر است
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • پرگل‌ترین بازی ایران برابر کویت رقم خورد/ صعود مقتدرانه به حذفی
  • برد تیم ملی ایران برابر کویت در نیمه اول/ افغانستان در آستانه حذف