Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مهره شطرنج که در سال ۱۹۶۴ در اسکاتلند توسط یک دلال عتیقه به قیمت ۵ پوند(۷ و نیم دلار) خریداری شد به عنوان اثری ۹۰۰ ساله از دوران وایکینگ‌ها شناسایی شد.به گزارش بلاغ، به نقل از آسوشیتدپرس، یک مهره شطرنج که در سال ۱۹۶۴ در اسکاتلند توسط یک دلال عتیقه به قیمت ۵ پوند(۷ و نیم دلار) خریداری شد به عنوان اثری ۹۰۰ ساله از دوران وایکینگ‌ها شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حراجی «ساته‌بیز» اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود که یک تکه مهره شطرنج که اثری هنری متعلق به ۹۰۰ سال پیش است، با رقمی بین ۶۰۰ تا یک میلیون پوند در حراجی ماه آینده به فروش برسد.

در سال ۱۸۳۱ میلادی یعنی ۱۸۸ سال پیش گنجینه‌ای شامل ۹۳ قطعه در جیزره لوئیس اسکاتلند کشف شد. حالا این قطعات در دو موزه «بریتیش میوزیوم» و موزه ملی اسکاتلند در ادینبورگ نگهداری می‌شوند اما پنج عدد از این قطعات شطرنج مفقود شده‌اند.

قطعه‌ای که قرار است در دوم جولای به حراج گذاشته شود معادل مهره «رُخ» شطرنج است و اولین مهره از آن پنج مهره مفقود شده است که حالا پیدا و شناسایی شده است. این مهره از یک خانواده دلال اشیاء عتیقه که به ارزش و قدمت آن پی نبرده بود دست به دست شد.

«الکساندر کادِر» کارشناس مجسمه بخش اروپایی حراجی ساته‌بیز در مورد این اثر گفت: این مهره یکی از هیجان‌انگیزترین و شخصی‌ترین کشف مجدد یک اثر است که در طول تمام دوران کاری‌ام دیده‌ام.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرگل شونسوکه ناکامورا به رنجرز (لیگ برتر اسکاتلند - 17 آوریل، 2008) / فیلم

در این ویدیو سوپر گل شونسوکه ناکامورا به گلاسکو رنجرز، در فصل 2007/08 لیگ برتر اسکاتلند را مشاهده می کنید. این بازی در نهایت با پیروزی 2 بر 1 سلتیک به پایان رسید. ناکامورا بین سال های 2005 تا 2009 در این تیم حضور داشت.

دانلود (6.7MB)

دیگر خبرها

  • آرسنال آماده حمایت 200 میلیون پوندی از آرتتا؛ خرید دو مهاجم لیگ برتری در اولویت
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • قتل در شیراز / دختر ۱۱ ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • سوپرگل شونسوکه ناکامورا به رنجرز (لیگ برتر اسکاتلند - 17 آوریل، 2008) / فیلم
  • حراج ۲۵۲ کیلو طلا به قیمت ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان
  • تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم
  • پنج درس که باید از اولین حراج سکه مرکز مبادله در سال ۱۴۰۳ یاد گرفت