Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس قنبری معاون صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بودجه سازمان برنامه را دولت مشخص می‌کند،در کمیسیون مجلس بررسی و در صحن مجلس اعلام می‌شود، این بودجه در نهایت به دولت اعلام می‌شود تا بودجه هر صنف مقرر شود، در این بین بودجه مربوط به شهریه نیز مشخص و بخشی از اعتبارات در صندوق رفاه ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: بحث بودجه در هیئت امنا مشخص می‌شود و مبلغ هر وام باید در آنجا مصوب شود؛ افراد روشندل برابر با مقررات قانون وام می‌گیرند.

برای وام به سیل زده‌ها برنامه‌ داریم

قنبری ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان ۲۱ نوع وام در سه حوزه مسکن، ضروری و تحصیلی وام می‌دهد؛ برای وام به سیل زده‌ها برنامه‌ای داریم که با هماهنگی استانداری، برنامه‌هایی برای دانشجو‌های خسارت دیده تدارک داده‌ایم، در همین راستا وضعیت دانشجو را بررسی می‌کنیم و با توجه به میزان خسارت به او وام می‌دهیم.

وی افزود:  در حال جمع آوری اطلاعات هستیم تا بدانیم چه کسانی دانشجوی خوابگاهی و چه کسانی دانشجوی مقیم بوده‌اند و در نهایت مشخص کنیم که چه میزان خسارت متوجه  آنان شده ؛ ممکن است  سیل به برخی افراد تلفات جانی و برخی خسارات مالی تحمیل کرده باشد که باید آن را مشخص می‌کنیم.

وام دانشجویان روشندل در اولویت صندوق رفاه

معاون صندوق رفاه دانشجویان یادآوری کرد: در کل باید گفت پرداخت  وام به دانشجویان روشندل و کسانی که شرایط خاص دارند و بهزیستی آن‌ها را معرفی کرده، در اولویت کار صندوق قرار دارد و سقفی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم ۲ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ماهیت تفاوت صندوق با شرکت‌های بیمه بازرگانی بحث بازیافت است ما در قانون اجازه بخشودگی کامل نداریم چرا که امانت دار مردم هستیم و نمی‌توانیم از جیب مردم ببخشیم پول بیمه‌گذاران نزد ما امانت است صندوق تامین خسارت‌های بدنی از تمام صندوق‌ها حمایتی‌تر است.

او در ادامه اظهار کرد: ۵۸ هزار نفر به سبب صندوق تامین خسارت‌های بدنی زندان نرفتند اگر صندوق دچار چالش شود ۲۰ درصد به ظرفیت زندان‌ها اضافه خواهد شد سال گذشته در صندوق ۱۱ هزار دادخواست حقوقی علیه افراد داشتیم. صندوق بیش از ۲۱ هزار میلیاردتومان از سال ۹۵ تاکنون خسارت پرداخت کرده است که از این عدد ۱۲ همت آن قابل بازیافت نیست.

قمصریان بیان کرد: در سال گذشته صندوق به بیش از ۳۰ هزار نفر خسارت به میزان ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت داشته است. امسال در صندوق بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مابه التفاوت خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه را داشتیم که متاسفانه بازیافت ندارد.

او در خصوص پرداخت تفاوت خسارت‌های زن و مرد گفت: امسال صندوق به ۶۴۴ نفر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته است.

قمصریان بیان کرد: سال گذشته تعداد افراد مشمول خسارت از صندوق کاهش داشته و به عدد ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده‌ایم در سال گذشته ۴۳۳ میلیارد تومان از خسارت‌های پرداختی خود را بازیافت کردیم که این مقدار ۱۲ برابر بیشتر از بازیافتی سال ۱۴۰۰ است. امسال در لایحه بودجه توانستیم ۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه بگیریم که هنوز تخصیص نشده است که از این مقدار باید ۲ هزار میلیارد تومان را به بیت‌المال و مقداری به پابند الکترونیکی بدهیم.

او بیان کرد: از ۲۱ هزار میلیارد تومان خسارت پرداختی صندوق از سال ۹۵ تاکنون بیش از هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان صندوق به زیاندگان اتباع خارجی پرداخت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • مردم اولویت آسفالت ریزی شهر را مشخص کردند | رضایت رانندگان اتوبوس از آسفالت معابر شهری
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری
  • پرداخت ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق خسارت بدنی
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»