Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:14:35 GMT

بیانیه سازمان بسیج به مناسبت سالگرد قیام ۱۵ خرداد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۴۴۱۵

بیانیه سازمان بسیج به مناسبت سالگرد قیام ۱۵ خرداد

سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای منتشر کرد. ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرا رسیدن یوم الله قیام خونین15 خرداد بیانیه ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

یوم الله 15خرداد ماه یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت زدایی و استحاله فرهنگی با دست نشاندگی شاه خائن بود و به راستی دوره های اولیه نهضت اسلامی در این مقطع زمانی بر علیه استبداد و اختناق شکل گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت این نهضت را مرجعی از حوزه علمیه به دست گرفته بود و با قاطعیت تمام آن را به پیش رانده بود.

حضرت امام راحل عظیم الشان(ره) به عنوان رهبر و سکاندار انقلاب برای نیل به اهداف مبارزاتی خود و حفظ استقلال سیاسی_اقتصادی و حاکمیت ارزشهای دینی ،شیوه های سیاسی و الگوهای خاصی را برگزیده بود که برگرفته از فقه پویای شیعه و تاریخ پر افتخار اسلام بود و با این استراتژی موفق توانست بدون اتکاء به مکاتب رایج جهان معاصر و قدرت های وابسته شرق و غرب و الگوهای سیاسی و مبارزاتی مطرح، بسیج مردمی بر علیه کفر را به سر منزل مقصود رهنمون نماید.

مسئله مهم آن زمان شکل گیری مجموعه ای از دخالت های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در امور داخلی ایران بودکه به شکل اجبار، شاه به انجام اصلاحات (انقلاب سفید شاه و ملت)و نیز جذب وی به پروژه همکاری هر چه بیشتر با اسرائیل عملی گردید.

شاه ایران به آمریکا قول داد که اصلاحات مورد نظر آنان را در ایران انجام و در یک همکاری فشرده پای رژیم منحوس و کودک کش را در ایران باز کند.

راهبرد رهبری امام راحل(ره) خطاب شخص شاه بر عدم اتکا به آمریکا ،اسرائیل ؛ انگلستان و شوروی و اصالت دادن به پشتوانه مردمی و تنظیم برنامه اصلاحات مطابق فرهنگ و خواست و نیازهای آنان بود.

برخورد شاه معدوم با این رویکرد استفاده نامشروع از ابزار فشار سیاسی و مرتجع نامیدن روحانیت ،عملیات روانی و ابزارهای تبلیغاتی و فیزیکی از جمله دستگیری، شکنجه و در نهایت به خاک و خون کشیدن تظاهرات مردمی در 15 خرداد 1342 بود.

از این واقعه تا پیروزی قطعی انقلاب، امام بزرگوار با تکیه بر توده های مسلمان ایرانی و با هشدار جنایات رژیم شاه و دادن امید به آینده با تشکیل حکومت اسلامی چنان فضایی ساخت که در آن، همه توده های مردمی خواهان پایان گرفتن ظلم و استبداد شدند.

ایمان به خدا و قبول کردن واقعی و یقینی مردم به عنوان ولی نعمت نخبگان حکومتی از ارکان مبارزاتی آن پیر سفر کرده بود که با رهبری پیروزمندانه خود حرکتی بزرگ در جهان اسلام و جهان غیر مذهبی را شکل داد که امروزه شاهد نتایج آن به صورت مقابله با زورمندان عالم به رهبری آمریکای جنایتکار در اقصی نقاط جهان می باشیم.

امروزه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر(ره) قدم در راهی نهاده که بی شک پیروی از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد.آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظم له قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده های آنان همچنین عدم مذاکره با تروریستهای آمریکایی و صهیونیستی بر سر حقوق مسلم نظام اسلامی است.

در راهبرد متعالی و اندیشه تابناک ایشان ،خدامحوری ، اتکا به مردم و بخصوص جوانان مومن و انقلابی به عنوان عمق استراتژیک این نظام است که در بیانیه گام دوم به تفصیلی خردمندانه بدان پرداخته اند.

سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و در این راه مصمم و یقین دارد روزی فرا خواهد رسید فتنه گران و ناقضان حقوق بشر در سراسر گیتی جام نابودی و اضمحلال را سر خواهندکشید و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)به حضرت ولی عصر(عج)تقدیم خواهد شد.

ان وعدالله حق

انتهای پیام/

R31462/P/S1/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد و مسیر جدیدی پیش روی جهان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در همایش همپای طوفان، اظهار داشت: مردم غزه امروز با الگوگیری از شهیدان حجازی و زاهدی و ...، این مجاهدت‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه 65 قتل عام گسترده در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است، عنوان کرد: این نشان از رفتارهای وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، اشغالگری و آدمکشی در کارنامه این رژیم ثبت شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، موج جدیدی در جبهه مقاومت و سرزمین‌های اشغالی بوجود آمد، مطرح کرد: امروزه جبهه مقاومت یک قدرت مجهز در مقابل اشغالگران است و از یمن تا لبنان و سوریه و عراق و ...، آماده رویارویی با استکبار جهانی را دارند.

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است، گفت: در طول پس از انقلاب اسلامی، ملت ایران اسلامی به قدرت الهی دست پیدا کرده که از برنامه‌ریزی دقیق و تحول آفرین برخوردار است.

وی با بیان اینکه آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد و مسیر جدیدی پیش روی جهان است، افزود: طوفان‌الاقصی یک شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونسیتی به فرموده مقام معظم رهبری بود، عملیات وعده صادق روند خروج ساکنان سرزمین‌های اشغالی را در مرحله جدیدی قرار داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه به اذعان دوست و دشمن، رژیم صهیونیستی شکست خورده و نمی‌تواند به موقعیت قبلی خود برگردد، مطرح کرد: حتی با غوغای رسانه‌ای نمی‌توانند، دستاوردهای عظیم عملیات وعده صادق را کوچک نشان دهند. پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده نزدیکی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • بیانیه سپاه حضرت ابالفضل(ع) به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • دوم اردیبهشت سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی