Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: یوم الله 15خردادماه یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت زدایی و استحاله فرهنگی با دست نشاندگی شاه خائن بود.به گزارش بلاغ،سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرا رسیدن یوم الله قیام خونین15 خرداد بیانیه ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

یوم الله 15خرداد ماه یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت زدایی و استحاله فرهنگی با دست نشاندگی شاه خائن بود و به راستی دوره های اولیه نهضت اسلامی در این مقطع زمانی بر علیه استبداد و اختناق شکل گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت این نهضت را مرجعی از حوزه علمیه به دست گرفته بود و با قاطعیت تمام آن را به پیش رانده بود.

حضرت امام راحل عظیم الشان(ره) به عنوان رهبر و سکاندار انقلاب برای نیل به اهداف مبارزاتی خود و حفظ استقلال سیاسی_اقتصادی و حاکمیت ارزشهای دینی ،شیوه های سیاسی و الگوهای خاصی را برگزیده بود که برگرفته از فقه پویای شیعه و تاریخ پر افتخار اسلام بود و با این استراتژی موفق توانست بدون اتکاء به مکاتب رایج جهان معاصر و قدرت های وابسته شرق و غرب و الگوهای سیاسی و مبارزاتی مطرح، بسیج مردمی بر علیه کفر را به سر منزل مقصود رهنمون نماید.

مسئله مهم آن زمان شکل گیری مجموعه ای از دخالت های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در امور داخلی ایران بودکه به شکل اجبار، شاه به انجام اصلاحات (انقلاب سفید شاه و ملت)و نیز جذب وی به پروژه همکاری هر چه بیشتر با اسرائیل عملی گردید.

شاه ایران به آمریکا قول داد که اصلاحات مورد نظر آنان را در ایران انجام و در یک همکاری فشرده پای رژیم منحوس و کودک کش را در ایران باز کند.

راهبرد رهبری امام راحل(ره) خطاب شخص شاه بر عدم اتکا به آمریکا ،اسرائیل ؛ انگلستان و شوروی و اصالت دادن به پشتوانه مردمی و تنظیم برنامه اصلاحات مطابق فرهنگ و خواست و نیازهای آنان بود.

برخورد شاه معدوم با این رویکرد استفاده نامشروع از ابزار فشار سیاسی و مرتجع نامیدن روحانیت ،عملیات روانی و ابزارهای تبلیغاتی و فیزیکی از جمله دستگیری، شکنجه و در نهایت به خاک و خون کشیدن تظاهرات مردمی در 15 خرداد 1342 بود.

از این واقعه تا پیروزی قطعی انقلاب، امام بزرگوار با تکیه بر توده های مسلمان ایرانی و با هشدار جنایات رژیم شاه و دادن امید به آینده با تشکیل حکومت اسلامی چنان فضایی ساخت که در آن، همه توده های مردمی خواهان پایان گرفتن ظلم و استبداد شدند.

ایمان به خدا و قبول کردن واقعی و یقینی مردم به عنوان ولی نعمت نخبگان حکومتی از ارکان مبارزاتی آن پیر سفر کرده بود که با رهبری پیروزمندانه خود حرکتی بزرگ در جهان اسلام و جهان غیر مذهبی را شکل داد که امروزه شاهد نتایج آن به صورت مقابله با زورمندان عالم به رهبری آمریکای جنایتکار در اقصی نقاط جهان می باشیم.

امروزه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر(ره) قدم در راهی نهاده که بی شک پیروی از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد.آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظم له قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده های آنان همچنین عدم مذاکره با تروریستهای آمریکایی و صهیونیستی بر سر حقوق مسلم نظام اسلامی است.

در راهبرد متعالی و اندیشه تابناک ایشان ،خدامحوری ، اتکا به مردم و بخصوص جوانان مومن و انقلابی به عنوان عمق استراتژیک این نظام است که در بیانیه گام دوم به تفصیلی خردمندانه بدان پرداخته اند.

سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و در این راه مصمم و یقین دارد روزی فرا خواهد رسید فتنه گران و ناقضان حقوق بشر در سراسر گیتی جام نابودی و اضمحلال را سر خواهندکشید و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)به حضرت ولی عصر(عج)تقدیم خواهد شد.

ان وعدالله حق

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاتهرانی: هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: ۷۵ سال پیش صهیونیست‌ها بخشی از خاورمیانه را گرفته و ادعا کردند که حقشان بیشتر از این است. دیگران نیز صهیونیست‌ها را حمایت کردند اما هر بار که اعراب با هم یکی می‌شدند و در مقابل اسرائیل ایستادند اینها شکست می‌خوردند.

وی ادامه داد: جنگ ۳۲ روزه و عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق اقتدار مسلمانان را نشان داد که افتخاری است و باعث خشنودی اهل ایمان می‌شود. از نیروهای مسلح و همه کسانی که تلاش کردند سپاسگزاریم. به روح سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار زاهدی درود می‌فرستیم و از درگاه الهی لطف و رحمت بیش‌تر طلب می‌کنیم.

منتخب مجلس دوازدهم با قدردانی از مردم تهران برای انتخاب مجددش گفت که ان‌شاءالله بتوانیم در تراز نظام و انقلاب خدمت کنیم.

نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه نباید جهاد تبیین را دست کم گرفت، گفت: به لطف الهی در فضای مجازی و صدا و سیما بر روی عملیات «وعده صادق» کار شد که این حرکت قابل تقدیر است. مهم بوده که در دنیا به این پرسش پاسخ کوبنده‌ای داده شود که ظالم کیست و مظلوم چه کسی است؟ تبلیغ تأثیر زیادی دارد و ائمه جمعه باید فعالیت کنند تا مردم بیشتر در جریان این موضوع قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها کاری نمی‌توانند بکنند. اگر مرد هستند حمله کنند و درگیر شوند. خودشان هم می‌دانند آمریکا با حدود ۶۰ کشور با ایران جنگیده و در هشت سال شکست خورده است پس شما که آدم آنها هستید، نمی‌توانید کاری کنید. شما مدرسه را بمباران کرده و به بیمارستان‌ها حمله می‌کنید و نامرد هستید. اگر مرد هستید بیایید با رزمنده‌ها بجنگید اما نمی‌توانید بجنگید و به این موضوع اعتراف کنید.

هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از عفاف و حجاب وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه در صحن مطرح و برای بار سوم به شورای نگهبان ارسال شد. ان‌شاءالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله باشد.

وی ادامه داد: بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی دارد که جای خود دارد و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است یکی بگوید هیچ دینی ندارم خب نداشته باش اما کشور ما قانون دارد؛ این موضوع در ۴۳ سال قبل در شواری عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما به هر دلیل بعضی‌ها عمل نکردند.

آقاتهرانی افزود: باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متأسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و فراجا ورود کردند؛ فراجا پای کار است، همه دستگاه‌ها باید یاری کرده و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم؛ طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد قطعاً مجلس هم یاری می‌کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

نماینده تهران گفت: کشورهای خارجی قوانین را محکم می‌نویسند چون باید قوانین بازدارنده باشد؛ ۴۰ ماده از لایحه عفاف و حجاب مربوط به دستگاه‌ها و ۳۰ ماده جرم انگاری است. در این باره ۲ کمیسیون فرهنگی و قضائی کار کردند. دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

کد خبر 745179

دیگر خبرها

  • اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل
  • اکثر یهودیان با اشغال‌گری و ظلم رژیم صیهونیستی مخالفند
  • جامعه کلیمیان ایران همواره به نظام و انقلاب وفادار بوده اند
  • آقاتهرانی: هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • عملیات «وعده صادق»؛ پایان‌بخش شرارت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران
  • واکنش برخی سازمان‌های دینی درباره عملیات وعده صادق
  • درآمدی بر حکمرانی مردمی؛ مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • بیانیه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حمایت از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی