Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر بخواهیم مقابل دشمن تسلیم شویم، باید هزینه بدهیم. اگر بخواهیم هم مقاومت کنیم باید هزینه بدهیم باید ببینیم کدام هزینه معقول‌تر و منطقی‌تر است. ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین صحبت‌های رهبری در آن مراسم حول محور مقاومت بود که فرمودند تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داد که مقاومت امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: دشمن برای متوقف کردن انقلاب اسلامی دست به تحریم می‌زند اما  خدا درهای رحمت و گشایش را باز می‌کند، یک روزی ایران کشور واردکننده گندم بود اما امروز توان صادرات این محصول را دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با منطقی و معقول خواندن مقاومت افزود: اگر بخواهیم مقابل دشمن تسلیم شویم، باید هزینه بدهیم. اگر بخواهیم هم مقاومت کنیم باید هزینه بدهیم باید ببینیم کدام هزینه معقول‌تر و منطقی‌تر است. 

دژکام با بیان اینکه هزینه مقاومت بهتر از ذلت و خواری تسلیم شدن است، بیان کرد: کشور ایران در این مقاومت 40 ساله پیشرفت‌های خوبی داشته ‌و مرحله آخر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است که امیدواریم در یکی دو سال آینده نیز این مشکلات برطرف شود. 

مرکزی| امام خمینی(ره) پایه‌گذار گفتمان مقاومت و پایداری اسلامی استولایتی: مقاومت و ایستادگی دلیل عقب‌نشینی محور عبری، عربی و غربی استجهاد اسلامی: مقاومت از هیچ تلاشی برای دفاع از فلسطین دریغ نمی‌کند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه پیروی همه مدیران از رهبری و استقامت مردم مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند، تصریح کرد: برای رسیدن به هدف حل مشکلات باید دعواهای جناحی را کنار بگذاریم چراکه دعوای داخلی سبب خرسندی دشمن می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که با نسخه اسلامی می‌توان کشور را به بهترین شکل مدیریت و اداره کرد. 

وی با اشاره به عید سعید فطر و روزه ماه رمضان نیز گفت: خدا برای بندگانش سختی نخواسته است و روزه برای آسان شدن مسیری است که بندگان خدا پیش رو دارند.

امام جمعه شیراز  با بیان اینکه روزه برای آمادگی به عرصه قیامت است، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در مسابقه‌ای شرکت و برنده شود قبل از آن به خود سخت می‌گیرد و تمرین می‌کند روزه نیز همین حکم را دارد.

دژکام با بیان اینکه در اعیاد اسلامی خدا تکبیر قرار داده است، گفت: عید روز بازگشت و لقاءالله است اما برخی در روز عید کارهایی می‌کنند که مورد رضایت خدا نیست، لهو و لعب و کارهایی که خارج از چارچوب عقلانی است در عید اسلامی سفارش نشده است. 

وی بیان کرد: کسانی که در ماه مبارک رمضان بدون عذر شرعی روزه نگرفتند، امروز شیطان به آنها می‌خندد و فردای قیامت هم از آنان برائت می‌جوید و این عده خسران زده دنیا و آخرت می‌شوند. 

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه + فیلم و تصاویر

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و تجمع اعتراضی و اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفا غزه در مسجد نصیرالملک، گفت: از خدای متعال برای همه شما مومنین و مومنات، عموم مسلمانان عالم بالاخص مردم مظلوم غزه و فلسطین عزت، سلامت و سعادت دنیا و آخرت را می‌طلبیم و از خدا می‌خواهیم به حرمت امام حسن مجتبی (ع) فرج و آسایش برای مردم مظلوم فلسطین هم فراهم شود.

او گفت: موضوعی که برای صحبت خود انتخاب کردم یکی از سخنرانی‌های امام حسن (ع) است تا ببینیم ایشان در سخنرانی چه مطلبی را فرمودند و ما برای امروز خود و برای مسئله فلسطین و همه مسائلی که در جامعه داریم از این سخنرانی حضرت چه درسی می‌توانیم بگیریم؟ امام حسن مجتبی (ع) فرموده است "أیُّها النّاسُ، إنّهُ مَن نَصَحَ للّه  و أَخَذَ قَولَهُ دَلیلاً هُدِیَ لِلّتی هِیَ أقوَمُ، و وَفَّقَهُ اللّه  لِلرَّشادِ، و سَدَّدَهُ لِلحُسنى". فرمود "ای‌ها الناس"،‌ای مردم! و مردم را مخاطب قرار داده تا حواس همه جمع شود. در ادامه فرموده است اگر دو مورد را قول دهید سه مورد را قول می‌دهیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اول قول دهید نیتتان با خدا صاف باشد. دوم اینکه هر کس برای زندگی خودش قرآن را راهنما قرار دهد. پس اول در دل با خدا صاف باشید و دوم راهنمای شما در زندگی قرآن باشد و خدای متعال قول داده و امام حسن (ع) نیز فرموده که سه مورد را می‌گیرید.

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: هدایت به یک روش زندگی که از همه روش‌ها بهتر است. ۸ میلیارد آدم در دنیا زندگی می‌کند و می‌خواهیم سبک زندگی ما از همه بهتر باشد. امام حسن مجتبی (ع) فرمود اگر دل با خدا صاف باشد و هر چه قرآن هدایت کرده و دستور می‌دهد عمل کنید بهترین سبک زندگی را خواهید داشت. دومین مورد که خدا می‌دهد این است که "و وَفَّقَهُ اللّه  لِلرَّشادِ"، خدا به شما توفیق می‌دهد تا آخر بر طریق حق بایستید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امام حسن (ع) فرمود اگر دل با خدا صاف باشد و قرآن را راهنمای زندگی خود قرار دهید تا آخر خط پیرو خدا، پیامبر، ائمه معصومین و جانشین و نایبان معصومین خواهید ماند و سالم از این دنیا رد می‌شوید. "لِلرَّشادِ" یعنی استقامت بر طریق حق و تا آخر بایستیم. گاهی ما فکر می‌کنیم که آیا فلسطینیان که شروع کرده اند تا آخر می‌ایستند؟ ما برای فلسطین شعار می‌دهیم ولی آنها برای ما مهم هستند، چون پیرو قرآن هستند.

او تصریح کرد: در فلسطین در آن فشار‌ها در ماه رمضان قرآن می‌خواندند و ما نیز اینجا به یاد آنها هستیم و قرآن می‌خوانیم و همه پیرو قرآن هستیم و اگر کسی می‌خواهد بر طریق حق تا آخر بایستد باید قرآن را وسیله هدایت خود قرار دهد و راهنما قرآن است. از مسیر حق خارج نشویم که کار چهارچوب دارد و چهارچوب آن را قرآن کریم برای ما مشخص کرده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به سومین مطلب "و سَدَّدَهُ لِلحُسنى"، گفت: خدا پاداش حسنی می‌دهد، یعنی هر چه در این دنیا نصیب شما شد و پیروز می‌شوید و اسرائیل نابود خواهد شد خوب است، اما مهم پاداش اخروی است و بهترین پاداش را خدا به شما خواهد داد.

او اظهارکرد: اگر بنا است این مسیر را جلو برویم و پیرو قرآن باشیم یک آیه از قرآن که در خطبه‌های نماز جمعه هم خواندم دوباره در این جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) یادآوری می‌کنم تا یک درس از قرآن بگیریم. امام حسن مجتبی (ع) می‌فرماید بهترین مسیر زندگی، بهترین روش کار انقلابی و بهترین دستورالعمل برای جبهه مقاومت در قرآن است.

آیت‌الله دژکام افزود: خدا در قرآن کریم آیه ۱۸۶ سوره آل عمران می‌فرماید. مردم اگر می‌خواهیم به فرموده رهبر معظم انقلاب تمدن نوین اسلامی راه بندازیم و اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی واقعا جامعه اسلامی باشد و متاسفانه مسجد ما را دارند موزه می‌کنند و اگر می‌خواهیم مسجد واقعی شود و اگر می‌خواهید در مقابل هرزگی‌هایی که جهان کفر و تمدن از خدا بی خبر غربی به جامعه ما تحمیل می‌کند بایستید حواستان باشد که قرآن کریم می‌فرماید مطمئن باشید در اموال و جانتان آزمایش می‌شوید و باید پول خرج کنید تا دین اجرا شود، با شعار تنها نمی‌شود.

او با اشاره به آیه "لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ"، گفت: باید پول خرج کنید و با جانتان آزمایش می‌شوید. مثل شهید بهشتی که تکه تکه شد یا شهید مطهری که شهید شد تا حرف دین جا بیافتد. نمی‌شود یک گوشه بشینیم و قرآن خودش اجرا شود. باید مثل شهید دستغیب بود که تکه تکه شد تا دین اجرا شود. جامعه اسلامی باید مثل مردم شریف غزه این مظلومیت‌ها را بکشد و مشخص شود پای حرف خدا ایستاده اند و باید معلوم شود که اسرائیل در باریکه غزه با جمعیت دو میلیونی ۳۲ هزار نفر را به شهادت رساند تا دست بردارند، اما آنها شب اول رمضان قرآن خواندند و به همه جهانیان اعلام کردند اگر خدا امتحان می‌کند ما مرد این امتحان هستیم و خواهیم ایستاد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: این امتحانات هست و چاره‌ای نیست و باید معلوم شود چه کسانی مرد هستند و ایستادگی می‌کنند و چه کسانی نامرد هستند و در آزمایش الهی مردود شده و با ترامپ و نتانیاهو دست دوستی می‌دهند؟ عرصه دنیا عرصه امتحان همین قضیه است. مسلمانان، زن و مرد، از کفار می‌شنوید و از مشرکین که در مقابل شما ایستادند می‌شنوید و اذیت بسیار می‌بینید. این اذیت بسیار مردم مسلمان غزه است که ما را ناراحت کرده است ولی قرآن کریم می‌فرماید این هست.

او ادامه داد: شهید بهشتی فرمود بهشت را به بها دهند و به بهانه ندهند، بها همین ایستادگی، صبر و مقاومت‌ها است. در ادامه آیه خدای متعال فرمود "وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا" دو چیز خدا از ما می‌خواهد تا ببیند چه کسی مرد میدان است. صبر و ایستادگی و تقوا. ستون پنجم دشمن در خیابان‌ها که اعصاب مومنین را به هم میریزد خدا می‌خواهد ببیند چه کسی صبر میکند و پای حرف حق می‌ایستد. امام حسن مجتبی (ع) در فراز پایانی سخن خود می‌فرماید اگر‌می خواهید پیرو قرآن باشید باید عالم قرآن شناس داشته باشید. رنجی که جامعه اسلامی از اول مبتلا شد این بود که از عالم به قرآن فاصله گرفت. قرآن را همه خوانده اند، اما از عالم قرآن فاصله گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مردم اگر می‌خواهید قرآن برای شما کتاب هدایت باشد مطمئن باشید باید پشت سر عالم دین راه بروید. امروز دست دشمنان از آستین کسانی که شاید به نوعی خودشان را خودی جلوه می‌دهند بیرون آمده تا آبروی روحانیت را ببرند، چون می‌دانند اگر روحانیت را از مردم جدا کرد دیگر این مسیر ادامه پیدا نمی‌کند. در رأس روحانیت اسلام حضرت امام است. تخریبی که کفار و دشمنان خدا انجام می‌دهند از همه بیشتر نسبت به امام و رهبر معظم انقلاب است.

او گفت: هر کس به اندازه ظرفیت خودش و هر کس بیشتر در میدان مبارزه با دشمن است بیشتر ضربه میخورد ولی روحانیت اسلام باید بیدار باشد و محکم پای ارزش‌های دینی خود بایستد و کاری کند که دشمنان اسلام مایوس شوند از اینکه بتوانند مردم را از مسیر قرآن بیرون ببرند که روحانیت هست و دست از هدایت قرآنی برنمی‌دارد.

امام جمعه شیراز در پایان خاطرنشان کرد: این مسیر را با هدایت ولی امر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت العظمی امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) و در جبهه مقاومتی که امروز از کناره‌های دریای احمر و اقیانوس هند یمنی‌ها شروع کرده اند تا کرانه مدیترانه‌ای که لبنانی‌ها هستند تا سواحل دجله و فرات که مقاومت عراق ایستاده است همه به رهبری مقاومت ایران و رهبری بزرگ مردی که از سلاله پیامبر امروز دارد قرآن را همان طور که حق است تلاوت می‌کند و پای ارزش‌های قرآنی ایستاده است. انشاءالله پیش خواهیم برد و می‌رسد روزی که ببینیم عزت اسلام و برافراشته شدن پرچم فلسطین در قدس شریف و سرنگونی رژیم غصبی اسراییل جنایتکار را و ظلم آنها راه به هیچ جایی نمی‌برد و مطمئن هستیم خدا با ماست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • بیانیه روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی در محکومیت جنایات اخیردر بیمارستان شفاء غزه
  • یک رهبر حماس: تسلیم شروط صهیونیست‌ها نخواهیم شد
  • کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند حافظان و قاریان قرآن هستند
  • آمریکا هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی ندارد
  • انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه + فیلم و تصاویر
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟
  • روحانیان و ائمه‌جمعه اهل‌سنت آذربایجان‌غربی جنایات اخیر رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند
  • فراجا در تراز انقلاب اسلامی، پاسخگو و مردمی