Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین بروز رسانی که در خرداد ماه ۹۸ انجام گرفته است، لیست مؤسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

در این به روز رسانی، ۲۳۶ مؤسسه اعزام دانشجو بررسی شدند، از این تعداد فهرست ۱۱۷ مؤسسه غیرمجاز و ۱۱۹ مؤسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور ضروری است جهت حصول اطمینان هرچه بیشتر، فهرست دانشگاه‌های معتبر در لیست اداره کل دانش آموختگان را مطالعه کنند.

هر مؤسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فقط برای کشور یا کشورهایی که نامشان در مقابل نام مؤسسه درج شده اجازه اقدام دارد.

مجوز صادره فقط برای فعالیت در شهری است که در فهرست ستون محل دفتر قید شده است. لذا مؤسسات اجازه فعالیت در شهرهای دیگر کشور حتی شعبه و یا نمایندگی را ندارند.

هریک از مؤسسات خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور صرفاً مجاز به تبلیغ در ستون «آدرس الکترونیکی و سایت اعلام شده» به سازمان امور دانشجویان است و تبلیغ در سایر سایت‌های الکترونیکی و همکاری با سایر مؤسسات اعزام دانشجو و تبلیغ سایر حوزه‌های فعالیت کاملاً غیر مجاز و از درجه اعتبار ساقط است.

برگزاری دوره‌ها و آزمون زبان جهت ورود به دانشگاه‌های خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاه‌ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ممنوع است.

موسساتی که آدرس دفتر آنان تغییر کرده و با نشانی مندرج فهرست اعلام شده مطابقت ندارد، لازم است در اسرع وقت نشانی جدید را به صورت مکتوب به سازمان امور دانشجویان اطلاع دهند.

به گزارش مهر، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس http://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاره لازم را ارایه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف کنند.

کد خبر 4632889 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعزام دانشجو به خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت

فرمانده انتظامی خرم‌آباد از تیراندازی یک کودک پنج ساله به‌سمت خاله‌اش خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ نبی‌الله قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حادثۀ تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت 17 عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های 110 مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

او اضافه کرد: یک کودک پنج ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارندۀ سلاح مجاز در حین بازی با سلاح به‌سمت خالۀ خود که حدود 14سال دارد شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

قتل یک دندان‌ساز در الشتر

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌نام آن‌ها است مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون  با این افراد برخورد می‌شود.

او بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

انتهای پیام/ 645

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود