Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:57:14 GMT

این روستا تا ۱۴ خرداد در محاصره برف بود

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۸۷۰۷

این روستا تا ۱۴ خرداد در محاصره برف بود

فرماندار شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از ۵۰ روز تلاش شبانه روزی برف روبی محور ارتباطی دهستان موگویی به مرکز شهرستان، گردنه عسل کشان بازگشایی شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مرتضی زمانپور عصر سه شنبه افزود: امسال با توجه به حجم بالای برف در ارتفاعات و گردنه های شهرستان، عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه عسل کشان به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سالهای گذشته به سبب وقوع خشکسالی و نبود برف گردنه عسل کشان به راحتی بازگشایی می شد اما امسال بارش چمشگیر برف سبب شد تا عملیات بازگشایی تا خرداد ماه ادامه یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز در همین خصوص گفت: گردنه عسل کشان هرساله با نخستین بارش برف زمستانی تا بهار سال آینده آن مسدود می شود اما امسال حجم ارتفاع برف به گونه ای بود که بازگشایی این مسیر را با سختی مواجه کرد.

احمد جمشیدی طول مسیر دهستان موگویی تا مرکز شهرستان کوهرنگ را ۴۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با استفاده از سه دستگاه بلدوزر از سمت روستای شیخ علیخان و ۲ دستگاه بلدوزر از سمت دهستان موگویی برف روبی این مسیر کامل شد.

شهرستان کوهرنگ در زمستان ۹۷ و فروردین ۹۸ شاهد بارش های مطلوبی بود اما این بارش ها عمق خشکسالی یک دهه اخیر چهارمحال و بختیاری را جبران نکرده است.

گردنه عسل کشان در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ قرار دارد و با بازگشایی این مسیر خدمات رسانی به حدود ۵ هزار خانوار در روستاهای اطراف و جمعیت قابل توجهی از عشایر کوچرو شهرستان کوهرنگ تسهیل می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال و بختیاری بارش برف برف روبی گردنه عسل کشان مایک پمپئو فطریه کفاره روزه امام خمینی ارتحال امام خمینی عید فطر قیام 15 خرداد معاهده عدم تجاوز رؤیت هلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه خبر داد و گفت: این گردنه با تلاش ۲۰ روزه عوامل راهداری بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید شهرام کهریزی با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، افزود: این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

کهریزی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می رسید.

وی از آغاز عملیات برف روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته(پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود نیز همکاری کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی (فیلم)
  • گردنه تته بعد از ۵ ماه بازگشایی شد + عکس
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد