Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@02:29:06 GMT

امام خمینی(ره)، شخصیتی در اوج تکامل

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۹۶۱۸

امام خمینی(ره)، شخصیتی در اوج تکامل

امام خمینی(ره) به عنوان اندیشمند بزرگ قرن بیستم، شخصیتی در اوج تکامل بود که با انقلاب اسلامی، تغییرات عمده در ایران و جهان ایجاد کرد.به گزارش بلاغ، سخن از امام و اندیشه‌های والای این مرد بزرگ قرن بیستم، فراتر از آن است که در قلم و توان من و مایی باشد که شاید شناخت دقیق و اصولی از شخصیت والای ایشان و نگاه ارزشمند وی به مسائل نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام راحل با بنا نهادن انقلاب اسلامی، ایدئولوژی جدیدی را در جهان پایه‌گذاری کرد و در مقام رهبری و هدایت جریان انقلاب مردمی در اوج کمال هدایت کرد.

بدون هیچ شکی امام خمینی(ره) جهان، اثرگذاری شایانی در تاریخ داشته است و این اثرگذاری نه تنها در حال حاضر بلکه در اعصار مختلف باید دست به دست، سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان منتقل شود تا همگان با تفکرات، اندیشه‌ها و آرمان‌های این مرد بزرگ آشنا شوند.

تلاش برای شناساندن شخصیت وجودی امام راحل این روزها بیش از هر زمان دیگری در دستور کار مسؤولان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است و تلاش برای نهادینه کردن اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل در بین جوانان با قوت دنبال می‌شود.

همزمانی 14 خرداد ماه امسال و سالگرد ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان، موجب شد تا کاروان‌های مختلف به مرقد امام همچون سال‌های گذشته انجام نشود و در کنار آن توجه به برپایی سفره‌های افطاری ساده توجه بیشتری اعمال شود.

 

برپایی سفره‌های افطاری ساده در سالگرد امام راحل

برپا کردن سفره‌های ساده افطاری در بین اقشار و نهادهای مختلف و همچنین سفره‌های افطاری مردمی از جمله برنامه‌های مهم در شب‌های منتهی به سالگرد ارتحال امام در شهر و روستاهای مختلف مازندران بود.

شهرستان بهشهر در شرق مازندران هم در شب رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، در حسینیه قتلگاه این شهر میزبان روزه‌داران در سالگرد ارتحال امام بود و با برپایی سفره افطاری ساده و عزاداری و نوحه‌خوانی در فراق بزرگ مرد تاریخ ایران اشک ماتم ریختند.

شهرستان نکا هم میزبان عزاداران در مسجد امام خمینی(ره) مایکروویو بود و مردم و عزاداران خمینی در سالروز رحلت جانسوز این رهبر و پیشوای مسلمانان جهان به عزاداری پرداختند.

بسیج رسانه شهرستان بهشهر هم در اقدامی نو همزمان با سالروز رحلت امام راحل با برپایی سفره افطاری و اطعام‌دهی یاد و نام امام راحل را گرامی داشت.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر، با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام گفت: تلاش برای نهادینه کردن تفکر و اندیشه‌های امام راحل از برنامه‌های مهمی است که باید در دستور کار باشد.

حجت‌الاسلام مهدی خوشرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: امام راحل سفره‌ای در انقلاب گستراند که همه ما باید از این سفره و نعمت انقلاب اسلامی ایران، استفاده کنیم و از آن متنعم شویم.

وی افزود: امام راحل دارای افکار بلندی بود که نهادینه کردن این افکار، ایده‌ها و سیره عملی امام راحل می‌تواند نقشه راه جوانان و نوجوانان و نسل امروز جامعه در بیراهه‌ها باشد.

فاصله بین نسل جدید و اندیشه‌های امام باید کم شود

فرماندار شهرستان بهشهر هم از امام راحل به عنوان بزرگ مرد تاریخ ایران و جهان نام برد که باید فاصله میان نسل جدید و امام را کم و کمتر کنیم و اجازه ندهیم اندیشه‌های امام راحل فراموش شود.

هادی خنجری با اعلام اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی تکامل یافته در ابعاد مختلف است؛ افزود:  افکار و آرمان‌های امام برای همه بخش‌های زندگی انسان سازنده است و باید در این راستا با تلاش بیشتری برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیتی امام تلاش شود.

وی گفت: حضرت روح‌الله چراغ هدایت را در دنیا و ایران اسلامی روشن کرد تا چراغ هدایت ما شود که البته در برخی از موارد غفلت کرده و دنیازدگی موجب شد تا خوب عمل نکنیم که باید از این غفلت و فراموشی فاصله گرفت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم

امام خمینی (ره) برای ناکام ماندن توطئه دشمن و جلوگیری از انحلال ارتش جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ دستور دادند که در این روز همه یگان‌های ارتش با تمام تجهیزات شان در مقابل مردم و در شهر‌های مختلف رژه بروند.

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • تجدید میثاق فرماندهان ارتش با امام راحل
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)