Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه در حوزه فولاد، که جزئی از کالاهای استراتژیک به شمار می رود، گام‌های اولیه و جدی برداشته ایم، بطوریکه این صنعت توانسته جایگاه خود را در کشور بدست آورد.

بیشتر بخوانید: برنامه جامعی برای فولاد نداریم/ درخواست فولاد از وزارت صمت برای تشکیل اتاق فکر 

 رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ادامه داد: بر اساس آمار موجود که قابل توجه است در سال گذشته (۱۳۹۷) میزان تولید فولاد حدود ۲۵ میلیون تن بود که از این رقم حدود ۸ میلیون تن صادر شد، این ارقام از رشد خوب این صنعت در کشور حکایت دارد و اگر برنامه ریزی دقیق علمی تری در این حوزه  صورت بگیرد با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در کشور و کارخانه‌های فولاد، در مدت زمان نه چندان دور، میزان تولیدات فولاد  به ۲ برابر هم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگار تصریح کرد: اصولا موضوع حمایت از تولید نزد همه دلسوزان جامعه و عقلای حوزه اقتصادی امری پسندیده و مقبول است و خوشبختانه امروز بین مسئولان و کارشناسان اقتصادی کسی با این امرمخالفت نمی‌کند، اما رونق تولید نه فقط در قالب شعار بلکه زمانی اجرایی می‌شود که اولا به معنی واقعی، تولید کنندگان مورد حمایت قرار گرفته و ثانیا موانع موجود در مسیر تولید که همگان بر آن آگاهند برچیده شود. برای تحقق صد درصدی تولید  باید زیر ساخت‌های تولید در کشور نهادینه و فراهم شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد یادآوری کرد: به نظر می‌رسد برای رسیدن به جایگاه واقعی تولید، ابتدا باید موانع موجود بر سر راه کارخانه‌ها برچیده شده و اجازه نفس کشیدن به فعالان این حوزه داده شود تا تولید کنندگان بتوانند مازاد آهن و فولاد خود را به راحتی صادر کنند.

رستگار تصریح کرد: امروز تجار و بخش خصوصی ما این آمادگی را دارند که برای رونق تولید، سرمایه گذاری کرده و فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کنند، در صورت رفع موانع تولید و ارایه تسهیلات میزان صادرات به کشور‌های هدف افزایش می یابد، با توجه به  نیاز بازار جهانی، در صنایع فولادی باید بصورت تخصصی تر، برنامه ریزی کرده و برای حفظ بازار خودبه سمت تولیدات خاص فولادی پیش برویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پایان گفت: ما می‌توانیم تهدید تحریم را تبدیل به فرصتی استثنایی برای صنایع فولادی کنیم و بنا به آمار دقیق هیچ یک از کشور‌های همجوار از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند و این خود برای ما یک فرصت محسوب می شود تا نسبت به رونق تولید و اهمیت آن برنامه جدی تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

میزان تولید فولاد در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون تن بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید رونق تولید اصناف اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد

محمدرضا صدیق پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار برای اسفندماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که بدلیل مازاد تولید، هرکیلو مرغ مازاد با نرخ ۵۸ هزارتومان توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده است تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید به طور متوسط هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲۰ هزارتومان باید عرضه شود تا تولیدکنندگان جوجه دچار چالش نشوند.

صدیق پور ادامه داد: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه ۸ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر رویکرد وزارت جهاد بخشی از مرغ های تولیدی صادر می شود تا ثبات در بازار ایجاد شود

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه، حداقل ۱۰ درصد تولید برای ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

صدیق پور درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که هیچ گونه التهابی تا پایان ایام نوروز و ماه رمضان نداشته باشیم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • آقای گل سابق لیگ برتر میهمان تمرین امروز فولادی‌ها + عکس
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • تفاوت لوله گالوانيزه با لوله فلكسيبل
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود