Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امشب پرتغال، سوئیس، انگلیس و هلند برای تعیین نخستین قهرمان لیگ ملت‌های اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، وقتی یوفا تصمیم به برگزاری لیگ ملت‌های اروپا گرفت بیشتر به درآمدزایی و جدی‌تر کردن رقابت‌های ملی فکر می‌کرد، اما این تورنمنت پرهیجان و جذاب شد. حالا ۴ تیم در نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها هستند که برای اینکه اولین قهرمان این تورنمنت باشند تلاش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورنمنتی که برایش جوایز خوبی تعیین شده و جام قهرمانی زیبایی هم دارد. پرتغال، سوئیس، هلند و انگلیس؛ چهارشنبه و پنج‌شنبه فینالیست‌ها مشخص خواهند شد و یک‌شنبه هم قهرمان را خواهیم شناخت.

پرتغال – سوئیس؛ قهرمان اروپا ۳ سال بعد

چهارشنبه شب؛ پانزدهم خرداد از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه دراگائو شهر پورتو، پرتغال و سوئیس در اولین دیدار نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. سلسائوی اروپا خوش‌شانس است که طبق قرعه تمامی دیدار‌های نیمه‌نهایی در خانه آن‌ها برگزار خواهد شد و این یک مزیت برای مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های اروپا خواهد بود.

بعد از یورو ۲۰۱۶ و آن قهرمانی شگفت‌انگیز، تیم فرنانو سانتوس افت کرد. در جام‌جهانی ۲۰۱۸ نتایج خوبی نگرفت و حتی کریستیانو رونالدو به‌طور موقت از تیم جدا شد. حالا با صدرنشینی در گروه ۳ لیگ ملت‌ها بالاتر از ایتالیا و لهستان راهی نیمه‌نهایی شده‌اند و شاید رقابت‌های قاره‌سبز برای‌شان باز هم خوش‌یمن باشد. رونالدو هم برگشته و دوباره می‌خواهد در جهان فوتبال خودی نشان دهد. اما سوئیسی‌ها که حریف پرتغال در نیمه‌نهایی شده‌اند را می‌توان شگفتی‌ساز مرحله گروهی نامید.

وقتی بلژیک در اوج بود و جام‌جهانی را هم خوب تمام کرد، کمترین شانس را برای صدرنشینی سوئیس قائل بودند. اما در آخرین دیدار یکی از بزرگ‌ترین کامبک‌ها در رده ملی را رقم زدند و با برد ۵ بر ۲ برابر حریف پرستاره‌شان صدرنشین گروه ۲ شدند. سوئیس رقیبی جدی برای پرتغال خواهد بود، همانطور که در انتخابی جام‌جهانی حریفش را به دردسر انداخت. سوئیسی‌ها هیچ‌گاه در رقابت‌های ملی اروپایی تا نیمه‌نهایی پیش نرفته بودند، در حالی که پرتغال ۵ مرتبه در نیمه‌نهایی یورو حاضر بود که آخرین مرتبه هم قهرمانی اولش را جشن گرفت. سلسائوی اروپا از بعد از جام‌جهانی شکست نخورده، اما در ۴ بازی آخرش هم به تساوی رسیده است. در ۱۰ مصاف پرتغال و سوئیس، پرتغالی‌ها ۴ برد و سوئیس ۳ برد داشته‌اند.

هلند – انگلیس؛ احیاءشدگان

پنج‌شنبه شب؛ شانزدهم خرداد از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه آفونسو هنریکس شهر گیمارش، فینالیست دوم لیگ ملت‌های اروپا در نبرد هلند و انگلیس مشخص خواهد شد. جدال تیم‌هایی که یکی از قبل از جام‌جهانی و یکی بعد از جام‌جهانی احیا شدند.

لاله‌های نارنجی که ۳۱ سال پیش برای اولین و آخرین بار قهرمان یورو شدند حالا پس از اینکه با رونالد کومان شرایط بهتری پیدا کرده‌اند می‌توانند روز‌های خوب را با یک قهرمانی در لیگ ملت‌ها تکمیل کنند. در مرحله گروهی در گروه یک به لطف برد‌های شگفت‌انگیز در آمستردام و روتردام برابر آلمان و فرانسه صدرنشین شدند. آن‌ها قهرمانی‌ها ۲ دوره اخیر جام‌جهانی را کنار زده‌اند و همین باعث می‌شود شانس خوبی برای قهرمانی‌شان قائل باشیم. البته اگر ستاره‌های دفاعی‌شان مثل بازی انتخابی یورو برابر آلمان نباشند.

انگلیسی‌ها هم با گرت ساوت‌گیت تیم قابل‌احترامی شدند و تا نیمه‌نهایی جام‌جهانی پیش رفتند. سه‌شیر هم در گروه ۴ اسپانیا را به لطف برد در خانه حریف پشت سر گذاشت، در گروهی که کرواسی نایب‌قهرمان جام‌جهانی هم حضور داشت. انگلیس آخرین بار سال ۱۹۹۶ در نیمه‌نهایی یک تورنمنت اروپایی حاضر بوده، جام ملت‌های اروپایی که میزبان بودند و برای‌شان تلخ تمام شد.

در حالی که هلند ۳ مرتبه در نیمه‌نهایی یورو حاضر بوده و یک مرتبه هم سال ۱۹۸۸ قهرمان شده است. هلند یا انگلیس اگر موفق شوند این جام را بگیرند نقطه‌عطفی در تاریخ فوتبال ملی‌شان خواهد بود. خبرورزشی نوشت:انگلیسی‌ها که با قهرمانی تیم‌های باشگاهی‌شان در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا روز‌های رؤیایی را سپری می‌کنند و موفقیت ملی می‌توان این روز‌ها را شیرین‌تر کند. در ۲۱ نبرد هلند و انگلیس هرکدام ۶ برد داشته و ۹ بازی هم مساوی شده است. مهم‌ترین جدال‌های انگلیس و هلند در مراحل گروهی جام‌جهانی ۱۹۹۰ و یورو ۱۹۹۶ بود که اولی با تساوی بدون‌گل تمام شد و دومی را سه‌شیر ۴ بر یک برد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لیگ ملتهای اروپا مایک پمپئو فطریه کفاره روزه امام خمینی ارتحال امام خمینی عید فطر قیام 15 خرداد معاهده عدم تجاوز عمار حکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد

تیم ملی فوتسال ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا حریف ایران شد.

طرفداری | تیم ملی فوتسال ازبکستان با کسب پیروزی مقابل ویتنام به نیمه نهایی جام ملت های اسیا راه پیدا کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،  دیدار پایانی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ بیسن ازبکستان و ویتنام برگزار شد که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک ازبکستان همراه بود.

به این ترتیب تیم ملی ازبکستان در کنار ایران، تاجیکستان و تایلند راهی مرحله نیمه نهایی شدند. طبق قرعه این رقاتب ها ازبکستان در مرحله نیمه نهایی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ با ایران بازی خواهد کرد.

برنامه مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
جمعه ۷ اردیبهشت:
تایلند - تاجیکستان، ساعت ۱۴:۳۰
ازبکستان - ایران، ساعت ۱۷:۳۰

نتایج مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:
* تاجیکستان ۲ - افغانستان یک
* ایران ۶ - قرقیزستان یک
* تایلند ۳ - عراق ۲
* ازبکستان ۲ - ویتنام یک

با توجه به اینکه ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی به طور پیش فرض جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است به این ترتیب تیم‌های بازنده مرحله یک چهارم نهایی یعنی افغانستان، قرقیزستان و عراق این فرصت را پیدا کردند که یک بار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه جام جهانی امتحان کنند.

این تیم‌ها روز جمعه دیدارهای پلی آف را برگزار خواهند کرد. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

* عراق - افغانستان
* تایلند - قرقیزستان

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • تایلند هم به جام جهانی صعود کرد
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • صعود ایران به جام‌جهانی فوتسال و نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها
  • صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم