Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور چین گفت توافق هسته‌ای ایران باید حفظ شود.
به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین گفت سران دو کشور درباره مسائل مختلف از جمله مسائل منطقه رایزنی کرده‌اند.
پوتین گفت که چین و روسیه در خصوص اکثر مسائل منطقه با یکدیگر همسو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخشی از سخنانش گفت که توافق هسته‌ای با ایران بایستی حفظ شود.
روسیه و چین جزو طرف‌های توافق هسته‌ای برجام هستند. این توافق تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.
دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.
ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را علیه ایران احیا کرد.
رئیس‌جمهور روسیه که کشورش هدف تحریم‌های یکجانبه آمریکا قرار گرفته در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور چین از قصد دو کشور برای انجام مبادلات با ارز ملی خبر داد.
پوتین در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد پکن و مسکو همکاری‌ها با یکدیگر برای رسیدن به صلح در سوریه و کره شمالی و ثبات در ونزوئلا را ادامه خواهند داد.
«شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین هم گفت با پوتین درباره مسائل مختلف منطقه رایزنی کرده است. او گفت دو کشور در خصوص بیشتر مسائل با یکدیگر توافق دارند.
رئیس‌جمهور چین از رشد «حمایت‌گرایی» و یکجانبه‌گرایی در دنیا انتقاد کرد و تصریح کرد مسکو و پکن به عنوان اعضای دائم شورای امنیت بایستی با چنین پدیده‌ای مقابله کنند. برچسب ها: پوتین

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان تأکید کرد در صورت درگیری با ناتو این تسلیحات در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت.

وی دراین‌باره گفت: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی از طرف لهستان جدید نیست.

به گفته وزیر خارجه لهستان مقامات لهستانی مدتهاست که جاه‌طلبی‌های خود را درباره چگونگی «چسبیدن» به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا مستقر در اروپا پنهان نمی‌کنند و فعالانه آنها را در سیاستِ عمیقاً خصمانه خود علیه روسیه وارد می‌کنند.

ساعاتی پیش آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است. وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085640

دیگر خبرها

  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند