Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:53:18 GMT

بیانات مقام معظم رهبری وظیفه ما را سنگین تر کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۲۴۷۵

بیانات مقام معظم رهبری وظیفه ما را سنگین تر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: ما به صورت هفتگی جلسات قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده را برگزار کرده‌ایم و کمیته‌های آن هم به صورت مرتب در حال برگزاری است و اقدامات لازم در حال انجام است و خوشبختانه کارها به صورت روتین، منظم و برنامه ریزی شده در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خطبه‌های نماز عید، فطر مقام معظم رهبری مطالبی را در رابطه با فراموش نکردن سیل زدگان و توجه به آنها بیان داشتند؛ البته توجه دائم و ویژه در استان خوزستان بوده است و مرتب مسئولان مختلف از مناطق سیل زده بازدید داشتند از جمله اینکه معاون عمرانی استانداری روز سه شنبه از روستای مگران ۳ بازدید داشت. همچنین مدیرکل اقتصادی استانداری و سایر مسئولان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و گزارش می‌دهند و بنده نیز بنا به ضرورت به صورت متناوب و مرتب این بازدیدها را دارم اما نکاتی که مقام معظم رهبری امروز فرمودند نشان از دغدغه ذهنی ایشان در رابطه با مناطق سیل زده و خصوصاً خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای طاقت فرسای آن بود و این بیانات وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: عمده سیل زدگان خوشبختانه به روستاهای خود بازگشته‌اند و تنها دو روستای مگران ۳ و حمدان سلیجه همچنان مشکلاتی دارند؛ علیرغم اینکه اعتبار معیشتی که دولت تصویب کرده در اختیار آنها قرار گرفته است اما مسئولان استانی با بررسی و برآورد مسائل مختلف به این نتیجه رسیدند که باید حتماً برای این افراد کار بیشتری انجام شود و با بررسی‌های انجام شده تصمیم گرفتیم که کانکس همراه با وسایل سرمایشی تهیه شود و در اختیار اهالی این دو روستا قرار گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعدادی از کانکس‌ها توسط خیرین و نیکوکاران تهیه و یک تعدادی هم توسط ما تأمین شد و بیش از ۱۶۰ کولرگازی هم فراهم شد و در اختیار آنها قرار گرفت. خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته همه سیل زدگان در کانکس‌های کولر دار زندگی می‌کنند.

شریعتی اظهار داشت: پکیج‌های حمایتی هم ستاد اجرایی فرمان امام تأمین کرده در اختیار آنها قرار گرفته است که این پکیج ها شامل یخچال، فرش، پتو، گاز سه شعله، سرویس تفلون، سرویس ملامین و کمک‌های فرهنگی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما روستایی که در گرمای طاقت فرسا در چادر زندگی کنند نداریم و فقط ۱۲ خانوار از روستای صفحه ۲ هستند که به علت احشامی که دارند مردان خانوار در چادر زندگی می‌کنند البته روستای آنها آماده است و ۴۱ خانوار این روستا به خانه‌های خود بازگشته‌اند و قرار شد فرمانداران محترم این دوازده خانوار را همراه با احشام آنها به سمت روستای خود راهنمایی کنند و اگر دغدغه‌ای هم دارند آنها را رفع کنند تا مسئله خاصی از این بابت نداشته باشیم و خاطر مقام معظم رهبری از این بابت آسوده باشد که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی‌کند و امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است تا اسکان دائم هم آماده شود.

شریعتی گفت: برای زمین‌های کشاورزی یک عزم جدی در استان است؛ حدوداً ۲۳ هزار هکتار هنوز زیر آب است و بقیه زمین‌ها از آب تخلیه شده است و امیدواریم ظرف ۱۵ روز آینده این ۲۳ هزار هکتار را هم از طریق ایجاد سیل بند و اقدامات لازم از زیر آب خارج کنیم و شرایط را برای کشت تابستانه مهیا کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما ظرف سه ماه آینده تعمیرات را به پایان می‌رسانیم و تا پایان سال بازسازی نیز به اتمام خواهد رسید. با توجه به ذخایر آبی خوبی که داریم کشت تابستانه را با همه توان انجام خواهیم داد که در امنیت غذایی کشور کمک کنیم و آن را پایدار تر کنیم.

کد خبر 4633947

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی سیل خوزستان استانداری خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به مناسبت کسب مقام قهرمانی کشتی گیران استان در مسابقات آسیا پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم 

کشتی گیران عزیز و سرافراز خوزستانی


کسب مقام قهرمانی آسیا در مسابقات کشتی قرقیزستان از جانب شما دلاوران و غیورمردان باز هم سبب احساس غرور و زمینه افزایش یکرنگی و یکدلی ملت قهرمان ایران شد.

غیرت‌ورزی‌تان را سپاس که با زحمات مضاعف و انگیزه مردانه لبخند بر لبان مردم شریف ایران نشاندید.

از خداوند متعال پیروزی‌های پی در پی و افتخارات روزافزون برای شما تقاضامندم.

سید محمد نبی موسوی فرد / 
۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد