Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.
پرداخت وام‌های عتبات دانشگاهیان در سال جدید آغاز شد

بر اساس تفاهم نامه‌ای که در فروردین ماه سال ۹۸ بین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت منعقد شده است، تسهیلات عتبات به زائرین دانشگاهی اعطا می‌شود.
بر اساس این گزارش، آن دسته از زائرین دانشگاهی دوره بیستم که تاکنون موفق به دریافت وام عتبات دانشگاهیان نشدند از روز شنبه ۱۱ خرداد ماه می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملت در سراسر کشور متقاضی دریافت وام گردند.  
تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها از ۶ تیر آغاز می‌شود / اختصاص مرحله دوم بودجه در شهریورماه
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد: تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها از ۶ تیر آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، مرحله اول کمک‌های صندوق رفاه در قالب بودجه تعمیرات به حساب دانشگاه‌ها واریز شده و آغاز تعمیرات پس از پایان امتحانات دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.  
دانشجویان مناطق سیل‌زده وام حوادث غیر مترقبه می‌گیرند    صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: به اطلاع دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی اعم از وام تحصیلی ویژه دکتری، وام ضروری حوادث غیر مترقبه (ویژه سیل زدگان سال ۹۸)، تغذیه و زیارت عتبات عالیات می‌رساند که تا تاریخ ۹۸/۰۳/۲۶ می‌توانند از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس www.bp.swf.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست وام خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است، به دانشجویانی که پس از این تاریخ اقدام به ثبت درخواست یا ارائه مدارک نمایند وام تعلق نمی‌گیرد.  
واحد‌های ۳۵ تا ۴۰ متری به دانشجویان متاهل ارشد و دکتری واگذار شود    وزیر کشور ضمن اشاره به پیشنهادی مطرح شده در جلسه شورای اجتماعی کشور به منظور تقویت ازدواج آسان در محیط دانشگاهی گفت: بر اساس این پیشنهاد عنوان شد که دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکتری هنگام تحصیل اگر متاهل شوند، به مدت ۴ سال واحد ۳۵ متری تا ۴۰ متری در اختیارشان قرار داده شود که در این زمینه با برخی دانشگاه‌ها صحبت کردیم؛ آن‌ها اعلام آمادگی کردند تا زمین در اختیار بگذارند؛ همچنین با وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه صحبت شد و ایشان قبول کرد کمک‌هایی انجام دهند.  
ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۸ خرداد آغاز می‌شود    ثبت‌نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال اول تحصیلی از ۱۸ خرداد ماه آغاز و تا ۱۸ تیرماه ادامه دارد.

متقاضیان باید برای ثبت نام به سامانه منادا به نشانی http://monada.iau.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را کامل کنند.
ثبت نام شرکت در اردوی جهادی شهید وزوایی دانشگاه شریف تمدید شد
علاقه‌مندان به شرکت در اردوی جهادی شهید وزوایی که قرار است در مناطق محروم خراسان جنوبی برگزار شود، می‌توانند تا ۲۰ خرداد برای حضور در این اردو ثبت‌نام کنند.

بر اساس‌ای گزارش، ثبت نام شرکت در اردوی جهادی شهید وزوایی تا ۲۰ خرداد تمدید شد. علاقه‌مندان به شرکت در این اردو در فرصت اعلام شده با استفاده از فرم قرار داده شده، yon.ir/tYD۳H ثبت_نام خود را انجام دهند.
سازوکار‌های قانونی حمایت از دانشجویان نابینا وکم بینا تدوین می‌شود
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سازوکار‌های قانونی حمایت از دانشجویان نابینا و کم بینا را بررسی و تدوین می‌کند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قصد دارد برای حمایت از دانشجویان نابینا و کم بینا سازوکار‌های قانونی را بررسی و تدوین کند.

برهمین اساس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از دانشگاه‌ها درخواست کرد تا ۱۰ تیر ۹۸ آمار دانشجویان نابینا و کم بینای دانشگاه خود را به این صندوق اعلام کنند.
ثبت‌نام نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود
ثبت‌نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی، غیردولتی و پیام‌نور، ۲۰ خرداد از طریق سامانه سجاد آغاز می‌شود.   ســـازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: در راســتای انجام هر چه بهتر آئین نامه و تسهیل در امر میهمانی و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر جامعه هدف (فرزند شهید، فرزند آزاده و فرزند جانباز ۲۵%و بالاتر) زمان ثبت نام متقاضیان میهمانی و انتقال را برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از تاریخ ۲۰ خرداد آغاز و تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه‌ها و موسسات موظفند زمان شروع ثبت درخواست متقاضیان واجد شرایط را با استفاده از ابزار‌های مناسب (سایت دانشگاه، تابلو‌های اعلانات آموزشی در کلیه دانشکده‌های هر دانشگاه یا موسسه و …) اطلاع رسانی نمایند.
هم‌اندیشی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی در مشهد برگزار می‌شود
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس گفت: نشست هم اندیشی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها به همت نهاد رهبری مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی فلاح رفیع، مسئول نهاد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اعزام دانشجویان فعال فرهنگی به مشهد گفت: توسط نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی به مشهد اعزام می‌شوند که در این دوره کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های تقویتی و معرفت افزایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این هم اندیشی در مرداد ماه برگزار خواهد شد و ثبت نام آن از هفته آخر خرداد آغاز می‌شود.  
سرا‌های دانشجویی میزبان مسافران تابستانی در تمام استان‌های کشور می‌شوند   سرا‌های دانشجویی در تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور مانند سال گذشته مسافران را در تابستان اسکان می‌دهند.

براساس این گزارش، صندوق رفاه دانشجویان با ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام کرد که تا ۲۰ خرداد مهلت دارند ظرفیت اسکان مسافران را در ایام تابستان اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سراهای دانشجویی نقل و انتقال دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • لیست رویایی تیم ملی ایتالیا برای لیگ ملت‌ها؛ حضور یک بازیکن آمریکایی!
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل