Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در پی اهانت یک مداح به مقدسات اهل سنت و واکنش آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در اردبیل و امام جمعه این شهر به عنوان اولین امام جمعه شیعه کشور نسبت به این موضوع «عزت شیخ»، مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش در پیامی از وی تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن این پیام آمده است:

اتحاد مسلمانان امر واجبی است که کیان امت اسلام را حفظ می‌کند و به دشمنان اجازه ورود به حریم اسلام را نمی‌دهد و دوستان اسلام را می‌افزاید. پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ رسالتش کینه‌ها را زدود. برادری و اخوت را بر محوریت اخلاق حسنه و رعایت ادب بین اهل ایمان ایجاد نمود، به طوری که اجازه نداد هیچ مسلمان مؤمن، حتی فرد غیر مسلمان را هم هتک حرمت کند.

متأسفانه امروز بعضی‌ها خواسته یا ناخواسته با توهین و ناسزاگویی به مقدسات اسلام بین اهل سنت و اهل تشیع ایجاد اختلاف می‌کنند و در فکر پروراندن کینه‌ها هستند. اما به لطف پروردگار حکیم بزرگان و علما ربّانی نمی‌گذارند این خنّاسان در جامعه شجره خبیثه را به ثمر برسانند؛ لذا من باب «مَن لَم یَشکُرِ النّاسَ لَم یَشکُرِ اللّه َ» از حضرت آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه محترم اردبیل و نماینده، ولی فقیه در این استان که حقاَ عالم بزرگواری هستند و واقع بینانه با تأسی از سیره نبوی و رویه اهل بیت (ع) کریمانه جلوی حرکت‌های افراطی و تفریطی موضع گیری داشته اند و برای پاسخگویی به یاوه سرایی‌های یک فرد کج اندیش و بی درایت که با اندیشه فقیرانه به مسائل بشری پرداخته و در همین راستا به ام المومنین عایشه «رضی الله عنها» توهین کرده بود جواب دادند و تذکرات روشنگرانه و رهنمود‌های حکیمانه و مدبرانه را ارائه داشتند، کمال تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/آ

اهانت یک مداح به مقدسات اهل سنت و واکنش آن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های امروز نماز جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: از اول انقلاب تاکنون، رژیم صهیونیستی در ایران مرتکب جنایت‌های بزرگ شده است؛ ترور شخصیت‌ها و دانشمندان هسته‌ای، بمب‌گذاری‌های وحشتناک، وضع و تشدید تحریم‌ها، تحریک آمریکا و اروپا علیه ایران و حمایت از منافقین که منجر به ترور ۱۷ هزار نفر در ایران شده است.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق بزرگترین حادثه قرن ماست، افزود: برای اولین بار در غرب آسیا یک قدرت بسیار مقتدر و مستقل از مسلمان‌ها سر برافراشت و از قدرت اهریمنی غرب نترسید؛ جمهوری اسلامی طلسم ها را شکست و در برابر اقدام غیرقانونی اسرائیل یعنی حمله به مرکز دیپلماسی، اقدام به تنبیه متجاوز نمود این برای آنها کاملاً باورنکردنی بود.

آیت الله عاملی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خیال کرده بودند سیاست صبر و کظم غیض در ایران دائمی است ولی در اقدام اخیر فهمیدند ایران سیاست خود را از صبر به انتقام آن هم در قلب اسرائیل تغییر داده است؛ این اقدام نشان داد که از این به بعد هرگونه حمله به ایران هزینه سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب از امروز جمعه کل دنیا را پر کرد که اسرائیل به ایران حمله کرده است این اعلام تلاش برای این است که به دنیا بگوید ما در برابر ایران ساکت نماندیم! این دروغ بزرگ نشان ضعف و زبونی اسرائیل است و ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان بود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: در مسیر رسیدن به آسایش و ثبات اقتصادی دولت وظیفه بسیار خطیری دارد در کنار آن ملت نیز وظایفی دارد افزایش چند درصدی حقوق کارمندان و کارگران به معنای افزایش قیمت تولیدی کارخانجات نیست در این صورت آن چه دولت به کارمندان و کارگران اضافه کرده اثر خود را از دست می‌دهد و در نهایت دود گرانی به چشم همه خواهد رفت.

آیت الله عاملی به ساخت و ساز در حریم شورابیل نیز اشاره کرد و گفت: به شهروندان بشارت می‌دهم که جلوی این ساخت و سازها گرفته شد و شورابیل برای همیشه شورابیل خواهد ماند.

 

 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد
  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • خطیب نماز جمعه زاهدان: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه