Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ما به صورت هفتگی جلسات قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده را برگزار کرده‌ایم و کمیته‌های آن هم به صورت مرتب در حال برگزاری است و اقدامات لازم در حال انجام است و خوشبختانه کارها به صورت منظم و برنامه ریزی شده پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری مطالبی را در رابطه با فراموش نکردن سیل زدگان و توجه به آنها بیان داشتند، البته توجه دائم و ویژه در استان خوزستان بوده است و مرتب مسئولان مختلف از مناطق سیل زده بازدید داشتند از جمله اینکه معاون عمرانی استانداری از روستای مگران ۳ بازدید داشتند، همچنین مدیرکل اقتصادی استانداری و سایر مسئولان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند و گزارش می‌دهند و بنده نیز بنا به ضرورت به صورت متناوب و مرتب این بازدیدها را دارم، اما نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند نشان از دغدغه ذهنی ایشان در رابطه با مناطق سیل زده و خصوصاً خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای طاقت فرسای آن بود و این بیانات وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.  

شریعتی افزود: اغلب سیل‌زدگان خوشبختانه به روستاهای خود بازگشته اند و تنها دو روستای مگران 3 و حمدان سلیجه همچنان مشکلاتی دارند؛ علیرغم اینکه اعتبار معیشتی که دولت تصویب کرده در اختیار آنها قرار گرفته است، اما مسئولان استانی با بررسی و برآورد مسائل مختلف به این نتیجه رسیدند که باید حتما برای این افراد کار بیشتری انجام شود و با بررسی‌های انجام شده تصمیم گرفتیم که کانکس همراه با وسایل سرمایشی تهیه شود و در اختیار اهالی این دو روستا قرار گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعدادی از کانکس ها توسط خیرین و نیکوکاران تهیه شد و یک تعدادی هم توسط ما تامین شد و بیش از ۱۶۰ کولرگازی هم فراهم شد و در اختیار آنها قرار گرفت. خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته همه سیل زدگان در کانکس های کولر دار زندگی می کنند.

شریعتی اظهار کرد: پکیج های حمایتی هم ستاد اجرایی فرمان امام تامین کرده در اختیار آنها قرار گرفته است که این پکیج ها شامل یخچال، فرش، پتو، گاز سه شعله، سرویس تفلون، سرویس ملامین و کمک های فرهنگی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما روستایی که در گرمای طاقت فرسا در چادر زندگی کنند، نداریم و فقط 12 خانوار از روستای صفحه ۲ هستند که به علت احشامی که دارند مردان خانوار در چادر زندگی می کنند، البته روستای آنها آماده است و 41 خانوار این روستا به خانه‌های خود بازگشته اند و قرار شد فرمانداران محترم این دوازده خانوار را همراه با احشام آنها به سمت روستای خود راهنمایی کنند و اگر دغدغه ای هم دارند آنها را رفع کنند تا مسئله خاصی از این بابت نداشته باشیم و خاطر مقام معظم رهبری از این بابت آسوده باشد که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی‌کند و امکان زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است تا اسکان دائم هم آماده شود.

شریعتی گفت: برای زمین های کشاورزی یک عزم جدی در استان است؛ حدوداً 23 هزار هکتار هنوز زیر آب است و بقیه زمین ها از آب تخلیه شده است و امیدواریم ظرف ۱۵ روز آینده این ۲۳ هزار هکتار را هم از طریق ایجاد سیل بند و اقدامات لازم از زیر آب خارج کنیم و شرایط را برای کشت تابستانه مهیا نمایم و انشاالله آنچه مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی است و دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در این رابطه است را بتوانیم محقق کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما ظرف سه ماه آینده تعمیرات را به پایان می رسانیم و انشاالله تا پایان سال بازسازی نیز به اتمام خواهد رسید. با توجه به ذخایر آبی خوبی که داریم کشت تابستانه را با همه توان انجام خواهیم داد که در امنیت غذایی کشور کمک کنیم و آن را پایدار تر کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استانداری استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان

 اسماعیل زارعی کوشا امروز به مناسبت گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور  در اداره کل بنیاد مسکن کردستان گفت: بنیاد مسکن بازوی توانمند دولت در توسعه مسکن روستایی و محرومیت زدایی است.

استاندار کردستان ارائه خدمات در شان روستائیان را، گام جدی برای تحقق مهاجرت معکوس دانست و خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته در قریب به ۲۰۰ روستای استان مهاجرت معکوس داشته ایم.

وی اعلام کرد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۲ همت به طرح‌های عمرانی استان تخصیص یافت و تغییر برخی شاخص‌ها نشان از کار مستمر و حجیم دارد.

زارعی کوشا تولید مسکن و رفع محرومیت از مناطق روستایی را از اولویت مهم این نهاد انقلابی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق منویات رهبری ضروری است.

استاندار کردستان یادآور شد: تحقق شعار سال با تولید مسکن و رفع محرومیت روستا‌ها و بسیج امکانات در این راستا ضروری است چراکه حل مشکل مسکن محرومین از دغدغه‌های امام راحل و مورد تاکید رهبری است لذا تحقق این امر نیازمند تلاش، همفکری و برنامه عملی است.

وی یکی از رویکرد‌ها و راهبرد انقلاب اسلامی را مردمی کردن امور در همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب خواند و گفت: تصمیماتی مثل ایجاد حساب صد برای کمک به مسکن محرومان حاکی از توجه ویژه به مناطق محروم و مستضعفین است و نگاه دور اندیش امام خمینی (ره) به حکمروایی مردمی است که در تمامی ابعاد آن نمونه‌ای کم نظیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • لزوم تسریع و تسهیل رسیدگی در موسسات داوری استان اردبیل
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل
  • لزوم به روزرسانی دانش علمی و مهارت‌های همکاران در رسیدگی‌های تخصصی
  • بی اعتباری جریمه های صادرشده از سوی درجه داران کادر و افسران وظیفه
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • ‍ کشت زیره در ٣٠٠ هکتار زمین کشاورزی بجستان