Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:55:23 GMT

روزهای پایانی فصل برداشت گندم در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۵۵۱۴

روزهای پایانی فصل برداشت گندم در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در استان به‌دلیل بارندگی بهمن و اسفند ماه سال گذشته، از فروردین ماه سال ۱۳۹۸در مزارع شهرستان سرباز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، دهمرده سطح زیر کشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲هزار و ۱۵۰ هکتار  عنوان و اظهار کرد: تاکنون برداشت گندم در بیش از ۲۴ هزار هکتار از مزارع که عمدتا در شهرستان‌های سرباز دلگان و ایرانشهر بوده به اتمام رسیده و برداشت گندم در شهرستان‌های خاش و منطقه سیستان نیز اخیرا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:۱۵۰دستگاه کمباین مهاجر و بومی در برداشت گندم به کشاورزان سیستان و بلوچستان کمک کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به خرید مازاد بر مصرف از کشاورزان گفت: امسال ۱۱مرکز خرید گندم شامل ۶مرکز توسط تعاون روستایی و پنج مرکز توسط غله و خدمات بازرگانی در استان راه‌اندازی وتاکنون ۱۵۵۰۰تن گندم نیز از کشاورزان خرید کرده و به سیلوها منتقل کرده‌اند.

وی افزود: امسال در برنامه است  3000 تن  گندم بذری مورد نیاز فصل کشت سال آینده  را از کشاورزان استان خریداری کنیم.

دهمرده گفت: در این راستا از ابتدای فصل برداشت، ۱۳۵۰ تن گندم بذری توسط شرکت خدمات حمایتی استان و یک شرکت تولید کننده بذر بخش خصوصی از زارعین سیستان و بلوچستان خریداری شده است.گندم بذری با توجه به طبقه بذری ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از گندم نان خریداری می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته ۳۰ هزار و ۵۶۷ تن گندم از گندم کاران توسط اداره کل غله و سازمان تعاون روستایی به ارزش ۴۱ میلیارد تومان خریداری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برداشت گندم منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام

اصغر باباخانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های قراردادی بین بخش خصوصی و کشاورزان، ترویج و حمایت از این نوع کشت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به شروع برداشت محصول گندم در مناطق گرمسیری استان تاکنون پنج هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

باباخانی ادامه داد: ۱۷ سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۴۳۰ هزار تن متعلق به بخش خصوصی و ۲۳ مرکز خرید مربوط به تعاونی‌های اداره کل تعاون روستایی خرید گندم کشاورزان در سال زراعی جاری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع فصل برداشت اقداماتی، چون ضدعفونی کردن سیلوها، کالیبراسیون و استانداردسازی باسکول‌های مراکز خرید دارای مجوز انجام شده است.

باباخانی یادآور شد: قیمت مصوب گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دُرم نیز ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود: امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام تولید شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • جشن برداشت گندم در دهلران