Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل کمبود تجهیزات کارگاهی و فضای آموزشی مواجه است و اگر این مشکلات تا پایان خرداد حل نشود احتمال می‌رود تعطیل شود.به گزارش بلاغ، با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی، هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی با پذیرش دانش‌آموز در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی در سال تحصیلی 96-97 آغاز به کار کرد و هم‌اکنون در این دو رشته بالغ بر 100 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی این هنرستان برای تربیت نیروی مورد نیاز بخش کشاورزی اتفاق میمون و مبارکی است اما تنها هنرستان کشاورزی این استان برای ادامه مسیر با مشکلاتی مواجه است که نبود فضای آموزشی مناسب از مهمترین مشکلات این هنرستان است.

جهاد کشاورزی عزم و اراده برای حل مشکل هنرستان کشاورزی ندارد

اما رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: این هنرستان طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و با هدف تربیت نیروی انسانی بخش کشاورزی در دو رشته مورد نیاز  تاسیس شد.

 کاووس کشاورز در خصوص مشکلات این هنرستان و ادغام با ساختمان نظام مهندسی گفت: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی استان فضایی به نظام مهندسی کشاورزی  اختصاص دهد تا این فضا به شکل مستقل در اختیار هنرستان کشاورزی قرار بگیرد اما این سازمان به عنوان متولی هیچگونه عزم و اراده‌ای بر حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس  این هنرستان  در شورای تحقیقات استان به تصویب رسید و لازم  است جهت توسعه آن  فضای  فعلی به شکل مستقل در اختیار هنرستان قرار گیرد.

تعطیلی هنرستان کشاورزی زیبنده نیست

در ادامه معاون آموزش متوسطه اداره کل  آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد   با اشاره به اینکه برای تاسیس این هنرستان کارهای کارشناسی  انجام گرفته است گفت: با توجه به ظرفیت  استان  در بخش کشاورزی   و همکاری مرکز تحقیقات، این هنرستان  با 100 نفر دانش‌آموز پایه دهم  و یازدهم فعالیت می‌کند.

ایوب  رضایی گفت: با توجه به پایان  یافتن امتحانات پایه نهم متوسطه و توزیع فرم‌های هدایت تحصیلی دانش آموزان، مرکز تحقیقات کشاورزی حداکثر تا پایان خرداد فرصت  دارد فضای  فیزیکی جهت تحصیل دانش آموزان  پایه دهم در این هنرستان را فراهم کند.

وی گفت:  در صورت عدم تامین فضای این هنرستان، که هم یک فرصت برای بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود و هم با نام مبارک حضرت  آیت‌الله ملک‌حسینی از شخصیت‌های برجسته استان و کشور مزین است عملا تعطیل خواهد شد که زیبنده  استان نیست.

جلسات حل مشکل فضای هنرستان بی‌نتیجه بوده است

حسن‌زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد  نیز در همین خصوص گفت: سال جاری جلساتی برای حل مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی انجام گرفت که متاسفانه هیچ گونه نتیجه‌ای نداشته است.

علی حسن‌زاده با تاکید بر اینکه اداره مدرسه در محیط  اداری کاری سخت و همراه با هر حادثه  تلخی است اظهار امیدواری  کرد: با سفر معاونین سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور فضای  این هنرستان مستقل شود تا دانش آموزان  با فراغ بال به تحصیل ادامه دهند

وی گفت: با توجه به مهارتی بودن رشته‌های این هنرستان،  با کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی و کارگاهی مواجه هستیم که می‌طلبد تجهیزات مورد نیاز در اختیار این هنرستان قرار گیرد.

فضای آموزشی و اداری هنرستان همخوانی ندارد

مدیر هنرستان  کشاورزی  نیز گفت. علی‌رغم جلسات متعددی که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات فضای آموزشی این هنرستان انجام گرفت سازمان جهاد کشاورزی استان  به عنوان متولی  هیچگونه عزم  و اراده‌ای بر حل مشکل ندارد.

سید ولی موسوی با بیان اینکه فضای آموزشی و اداری با هم همخوانی ندارند گفت: انتظار می‌رود  با توجه به اهمیت  آموزش و تحصیل دانش‌آموزان که اکثر از مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد هستند  سازمان جهاد کشاورزی  در این زمینه همکاری لازم را  داشته باشد

وی تصریح کرد: انسان‌ها بیشترین تاثیر را از محیط  می‌پذیرند لذا فضای این هنرستان باید از شادابی و نشاط خاصی برخوردار باشد تا دانش آموزان با آرامش  بهتری به تحصیل ادامه  دهند.

تلاش برای حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی

در پایان معاون پشتیبانی  سازمان جهاد کشاورزی گفت: مجموعه جهاد کشاورزی اعتقاد راسخ به فعالیت هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی دارد و تلاش می‌کنیم تا مشکل فضای آموزشی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی آن حل شود.

 به گزارش فارس؛ در سال تحصیلی 98-97 دهها جلسه برای حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی برگزار شد اما هر بار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان قول مساعد برای حل این مشکلات داده‌اند که علی‌رغم همه وعده‌ها هنوز عملی نشده و در صورت عدم تامین تامین فضا تا پایان خرداد این هنرستان فضا برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم متوسطه نخواهد داشت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی هشت مرکز خرید گندم تضمینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ابوالحسن صداقت‌کیش، امروز_ سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل برداشت غلات راه‌اندازی هشت مرکز خرید تضمینی گندم در مناطق مختلف این استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم «سیلویی» به نرخ ۱۷۵ هزار ریال و هر کیلوگرم گندم «دوروم» به نرخ ۱۸۰ هزار ریال از بهره‌برداران استان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کالیبره کردن باسکول‌ها به‌منظور اندازه‌گیری دقیق وزن محصولات، تأمین کارشناسان ذی‌حساب و تشخیص خرید محصولات و آماده‌سازی مراکز خرید برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خرید تضمینی گندم در استان است.

وی تصریح کرد: پول خرید تضمینی محصولات زراعی نیز یک تا حداکثر هفت روز پس از تحویل محصولات به حساب بهره‌برداران واریز می‌شود.

صداقت‌کیش خاطرنشان کرد: بهره‌بردارانی که قصد فروش محصولات خود به دولت را دارند، مشخصات و شماره حساب خود را به‌طور دقیق در سامانه خرید تضمینی وارد کنند تا روند پرداخت مطالبات آنان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

کد خبر 747214

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد