Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۳۵هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

زورقی اظهار کرد: ۶۰ هزار هکتار از سطح سم‌پاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و مابقی به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از کل سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در کشور ۳۴ درصد در سیستان وبلوچستان انجام شده است.

وی بیان کرد: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در کل کشور تاکنون در سطحی قریب به ۴۰۰ هزار هکتار انجام شده که ۱۳۵هزار هکتار آن معادل ۳۴درصد در سیستان وبلوچستان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کلیه امکانات لجستیکی و توان کارشناسی سازمان بی وقفه کار ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را دنبال کرده تا کمترین آسیبی به کشاورزان وارد نکنند.

وی با بیان اینکه این سطح از هجوم ملخ در استان بی‌سابقه بوده به کشاورزان توصیه کرد در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) همچنان شاهد  هجوم ملخ صحرایی مهاجر به سوی کشور خواهیم بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با دسته های ملخ مراکشی در بستر تالاب پریشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: نخستین دسته های ملخ‌ مراکشی از  ۲۳ اسفند در بستر تالاب پریشان مشاهده شده است و  مبارزه و کانون کوبی  این آفت خطرناک همچنان ادامه دارد.
حمید رشیدی افزود: سه تیم خودرویی مجهز به سیستم ulv به طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ تا هزار هکتار از سطح تالاب را با نظارت مدیریت حفظ نباتات استان و کارشناسان پایشمی کنند.

رشیدی گفت: پارسال در ۲۸ هزار هکتار از سطح تالاب پریشان به دلیل مناسب بودن بافت خاک، شرایط مناسب دمایی و رطوبتی با تراکم بالای دسته های ملخ مراکشی روبرو شدیم و به صورت روزانه و با استفاده از تیم‌های پایش، سطح دریاچه را ردیابی و کانون‌های آلوده و تکثیر ملخ را شناسایی و  همچنان در حال مبارزه با این آفت هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: ملخ مراکشی آفت غلات، پنبه یا گیاهان صیفی و صنعتی، محصولات  کشاورزی و مرتعی است و با گرم‌تر شدن هوا مراحل رشد آن سریع‌تر کامل شده و تخم ریزی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند
  • مشارکت ۴۵۰ هزار کشاورز در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با دسته های ملخ مراکشی در بستر تالاب پریشان
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت