Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری افراد متعدد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی در قم خبر داد و گفت: متهمان این پرونده دارو‌های کمیاب را از مراکز مجاز تهیه و در بازار آزاد می‌فروختند.

علی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از دستگیری افراد متعدد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی در قم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با جزئیات این خبر اظهار کرد: برخی افراد با سوءاستفاده از دفترچه‌های درمانی، اقدام به تهیه دارو‌های کمیاب، خارجی و گران قیمت و خاص کرده و سپس دارو‌ها را در بازار آزاد به فروش رسانده یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کردند.

این مقام قضایی اظهار کرد: اقدامات مجرمانه این افراد به نحوه خرید و فروش نسخه‌های سفید و یا اجاره دادن دفترچه بیمه و یا جعل دفترچه‌های درمانی و جعل مهر و دست خط پزشک، اخذ دستور خلاف واقع از پزشک یا جاعلین و تهیه دارو یا فروش نسخه تجویزی و فروش دارو خارج از شبکه می‌باشد که متخلفان با مراجعه به پزشک تعداد زیادی نسخه و تجویز یکسان دارو‌های گران قیمت را اخذ و با هماهنگی داروخانه‌های متخلف با پرداخت ۱۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت اقدام به تهیه دارو و فروش آن می کردند.

وی بیان کرد: متهمان با این اقدامات مجرمانه هم به سلامت جامعه و هم به بیت المال خساراتی وارد می‌کردند که با انجام کار اطلاعاتی  ۱۲ نفر از متهمین شناسایی و دستگیر شدند و درحال حاضر پرونده قضایی آنها در حال رسیدگی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستانی استان قم سوء استفاده از دفترچه های درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

علی عباس‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، گفت : با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخص یا اشخاص ناشناسی با ارسال پیام‌های حاوی تهدید و توهین برای وی و خانواده‌اش در شبکه‌های اجتماعی ایجاد مزاحمت کرده و موجب سلب آسایش آنها شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، اقدامات تخصصی جهت شناسایی هویت متهم توسط کارشناسان این پلیس آغاز و این فرد در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش را از ایجاد مزاحمت اختلافات شخصی و خانوادگی عنوان کرد.

وی با اشاره به ارسال پرونده به مراجع قضائی، تاکید کرد: هرگونه توهین، اهانت و یا هتک حیثیت در فضای مجازی جرم محسوب شده و پیگرد قانونیدارد.

کسانی از شهروندان خواست با رعایت اخلاق در فضای مجازی از هرگونه مزاحمت، توهین و اهانت براثر خشم و یا انتقام‌جویی خودداری و قبل از ارسال هرگونه پیامی برای دیگران به عواقب آن فکر کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ۳ هزاز نفری ارومیه
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور
  • شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور