Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شنالی- فرماندار شیروان گفت: دو هکتار از مراتع عرصه های طبیعی کوه شاه‌جهان در محدوده این شهرستان بر اثر آتش سوزی عصر روز پنشنبه از بین رفت.

به گزارش قدس آنلاین، امین رضا مرآتی اظهار داشت: به محض وقوع این آتش سوزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان خود را به منطقه رسانده و با کمک نیروهای آتش نشانی و مردم محلی از گسترش آتش جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بی احتیاطی در روشن کردن آتش و عدم کنترل آن توسط برخی از افراد را علت این حادثه عنوان کرد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا لازم است شهروندانی که به عرصه‌های طبیعی مراجعه می‌کنند دقت داشته باشند که در اثر یک بی احتیاطی و بی دقتی حادثه‌ای بزرگ رقم خواهد خورد و عرصه‌ای دچار آتش سوزی خواهد شد. مرآتی افزود: توصیه می‌شود شهروندان هنگام مراجعه به عرصه‌های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند. کوه شاه جهان نام بلندترین قله ارتفاعات در خراسان شمالیاست که دنباله آن به کوه‌های بینالود و آلاداغ می‌رسد. گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است. انتهای پیام/ منبع ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی کوه شاه جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه