Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@02:52:11 GMT

عمل جراحی قلب رایگان 100 کودک بی بضاعت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۵۷۸

عمل جراحی قلب رایگان 100 کودک بی بضاعت

سازمان تأمین اجتماعی با 43 میلیون نفر بیمه شده اصلی علاوه بر خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی نیز ارائه می‌دهد .این سازمان در حال حاضر  بیش از 87 بیمارستان در کشور دارد که اکثر دربافت قدیمی واقع شدند و نیاز به بازسازی دارند.

یکی از این بیمارستان‌ها، بیمارستان شهید لواسانی یا (سرخه حصار)، بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق و اعصاب و روان در شرق تهران است که در 70 هکتار و در فضایی جنگلی و تاریخی بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسال ١٣٣٦ باغ سرخه حصار که متعلق به پادشاهان قاجار بود و ناصرالدین شاه در آن باغ ساختمان  دو طبقه ای را برای تفریح و شکار احداث کرده بود طبق مصوبه مجلس شورای ملی جهت مداوای بیماران سلی سازمان بیمه‌های اجتماعی به آن سازمان واگذار شد و سازمان ساختمان قدیمی را به بیمارستان تبدیل کرد.«قصر یاقوت» ناصرالدین شاه قاجار در مرکز این بیمارستان قرار دارد. این قصر در سال ۱۲۶۲ در دو طبقه بنا شده و به عنوان شکارگاه ناصرالدین شاه مطرح است.

در سال ١٣٥٥ مجموعه این بیمارستان در اختیار وزارت بهداری وقت قرار گرفت و این بیمارستان که یک بیمارستان ریوی و روانی بود تبدیل به یک بیمارستان عمومی و جنرال شد.

در سال ١٣٦٩ حسب قانون الزام این بیمارستان به سازمان تأمین اجتماعی سپرده شد و با تصمیم معاونت درمان وقت سازمان باتوجه نیاز به بخش جراحی قلب و سی سی یو پس از بازسازی ساختمان‌های جراحی توراکس و ساختمان پذیرش و بخش داخلی تبدیل به بخش های جراحی قلب ، سی سی یو، آنژیوگرافی شدند و از  سال ١٣٧٢ این مجموعه فعالیت فوق تخصصی خود را به عنوان مرکز درمان بیماری‌های قلب آغاز کرد.

با توجه به قدمت این بیمارستان و نحوه خدمات رسانی به بیماران در این مجموعه با سید علی جمالیان فوق تخصص قلب و عروق و رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید لواسانی که به گفته خود در ماه 300 ساعت در این بیمارستان حضور دارد و ویزیت بیمار می‌کند  به گفت‌وگو پرداختیم:

خدمات درمانی در این بیمارستان قدیمی چگونه است؟

 این بیمارستان دومین مرکز قدیمی جراحی قلب ایران است که در بافت قدیمی و تاریخی قرار گرفته است و همین موضوع نیز وجهه خوبی به این بیمارستان بخشیده است.تمام تلاش ما این است که بتوانیم در این بیمارستان که خدمات فوق‌تخصصی قلب و مغز و اعصاب به بیماران ارائه می‌دهد، تسهیل‌گر برای ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و بیماران باشیم.

بنده 10 سال رئیس بیمارستان لواسانی بودم و مدتی نیز مدیرکل درمان استان تهران شدم و مجدداً به عنوان رئیس این بیمارستان در حال فعالیت هستم.

وجود بافت تاریخی و بیمارستان چه منافاتی با یکدیگر دارد؟ 

سالانه 10 هزار آنژیوگرافی در بیمارستان انجام می‌شود

ما به دنبال حفظ ساختار و هویت تاریخی و قدیمی این بیمارستان هستیم و بیمارستان لواسانی جزء بیمارستان‌هایی است که در کنگره‌های خارجی توانسته حضور پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

بیمارستان لواسانی در حال حاضر 15 اتاق  عمل جراحی قلب باز دارد، 3 اتاق عمل آنژیوگرافی و سالیانه 10 هزار آنژیوگرافی رایگان برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انجام می‌دهد که از این تعداد 8 هزار تا آنژیوپلاستی است یعنی باز کردن عروق به روش جراحی بسته.

1500 عمل جراحی قلب باز در سال

اتاق عمل جراحی قلب باز این بیمارستان فعال است و ما سالیانه بین هزار تا 1500 عمل جراحی قلب باز  انجام می‌دهیم و اتاق‌ عمل‌های کوچک نیز برای دیگر بیماری‌ها داریم که شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

خیلی از خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به بیماران ارائه داده می‌شود و روزانه حدود هزار نفر خدمات درمانی مختلف از این بیمارستان دریافت می‌کنند.

نحوه نوبت‌دهی در بیمارستان چگونه است؟

نوبت‌دهی‌ها در بیمارستان شهید لواسانی تلفنی و به صورت اینترنتی شده است و برای افرادی که امکانات لازم را نداشته باشند نوبت‌های مراجعه حضوری نیز در نظر گرفته‌ایم.

تمام تلاش ما این بوده که پرستاران و کادر بیمارستانی برخورد خوبی با مراجعه‌کنندگان داشته باشند و درست است که بیمارستان ما چهره لاکچری ندارد ولی با روی باز بیماران را پذیرش می‌کند.

بیمارستان لواسانی تنها بیمارستان بحران در شرق تهران است

توانستیم با همکاری شهرداری منطقه سردر قدیمی بیمارستان را تغییر دهیم و این بیمارستان می‌تواند در مواقع بحرانی به کمک شهر بیاید و بیمارستان لواسانی تنها بیمارستانی است که اگر خدایی ناکرده زلزله و بحرانی در شهر تهران اتفاق بیفتد راه این بیمارستان به دلیل اینکه ساختمان مسکونی در اطرافش نیست باز است و در بزرگراه قرار دارد می‌تواند بحران شرق را کاهش دهد.

چرا گازرسانی این بیمارستان انجام نشده است؟

3 سال است که گاز به بیمارستان لواسانی رسیده است/چاه آب نداریم

شهردار منطقه نیز کاملاً موافق هستند و برای مدیریت بحران به این بیمارستان کمک کردند جالب اینجاست که بیمارستان لواسانی تا سه سال پیش گاز نداشت و ما با گازوئیل نیازهای این بیمارستان را تأمین می‌کردیم که با کمک وزیر وقت گازکشی در این بیمارستان انجام شد و معضل دیگری که این بیمارستان دارد نبود چاه آب است و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل نیز برطرف شود چرا که این بیمارستان در یک جنگل واقع شده و باید از درختان آن حفاظت و محافظت کنیم چرا که محیط این بیمارستان برای مردم و بیماران است و درختان آن قدمت‌های چند صدساله‌ای دارند.

  بیمارستان لواسانی تا سه سال پیش گاز نداشت و ما با گازوئیل نیازهای این بیمارستان را تأمین می‌کردیم که با کمک وزیر وقت گازکشی در این بیمارستان انجام شد و معضل دیگری که این بیمارستان دارد نبود چاه آب است و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل نیز برطرف شود

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مسئول موسسه خیریه محکم در استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: از امروز یک فوق تخصص جراحی اطفال که از تهران به خراسان جنوبی سفر کرده تا هشتم اردیبهشت در بیمارستان رازی به درمان کودکان دارای مشکلات مادرزادی می‌پردازند.

خوشایند افزود: همچنین از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت فوق تخصص ارتوپدی به بیرجند سفر می‌کند و در بیمارستان رازی بیرجند مستقر می‌شود.

وی گفت: این فوق تخصص صبح‌ها عمل جراحی و عصر‌ها ویزیت بیماران را انجام می‌دهند.

به گفته وی بیماران برای هماهنگی و نوبت گیری می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ به صورت حضوری و یا شماره تماس ۳۱۶۲۶۰۵۷ اقدام کنند.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در استان با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمانی کودکان رایگان انجام می‌شود، گفت: این بیماران در بیمارستان رازی بیرجند ویزیت و جراحی می‌شوند.

به گفته وی کودکان دارای بیماری‌های مادرزادی در استان شناسایی شدند، اما چنانچه بیمارانی هستند که نیاز به درمان دارند می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.

خوشایند رنج سنی کودکان بیمار که توسط این موسسه خیریه درمان می‌شوند را زیر ۱۵ سال اعلام کرد.

موسسه خیریه محکم موسسه‌ای حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی و یا نقص تکاملی بدو تولد است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و در سطح کشور نمایندگی دارد، در سه شهر ایلام، زاهدان و بندرعباس این موسسه بخش جراحی اطفال راه اندازی کرده است که علاوه بر این، پزشکان این موسسه به صورت جهادی شهر‌های که جراحی اطفال ندارند بیماران آن شهر‌ها را درمان می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند