Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:03:37 GMT

برنامه ریزی برای تولید ابررایانه مریخ نورد و ماه نورد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۸۸۶۴۶

برنامه ریزی برای تولید ابررایانه مریخ نورد و ماه نورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، شرکت اچ پی قصد دارد با بررسی دقیق وضعیت این ابررایانه دریابد که سیستم‌های مختلف آن در خارج از جو کره زمین و پس از حضور طولانی مدت در فضا چه شرایطی پیدا کرده اند و بر اساس این اطلاعات تلاش برای تولید ابررایانه جدیدی را آغاز کند که بتوان از آن برای پیشبرد مأموریت‌های طولانی مدت فضایی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا و برخی شرکت‌های فضایی خصوصی در حال برنامه ریزی برای اعزام فضانورد به کره ماه و سیاره مریخ ظرف یک دهه آینده هستند و یکی از شروط موفقیت چنین مأموریتی تولید ابررایانه‌هایی است که قادر به انجام وظایف محوله در عمق فضا و در طول سفرهای درازمدت به ماه و مریخ باشند.

اچ پی عنوان اسپیس بورن را برای این مأموریت انتخاب کرده و قصد دارد با تکمیل آن دریابد که آیا یک ابررایانه تجاری معمولی که بر روی زمین ساخته شده می‌تواند وظایف برنامه ریزی شده را در فضا نیز انجام دهد. با توجه به قیمت بالا و حساسیت و شکننده بودن قطعات ابررایانه‌ها پاسخ دقیق به این سوال می‌تواند سرنوشت یک مأموریت فضایی را مشخص کند.

با توجه به تغییرات شدید آب و هوایی در فضا، امکان قطع و وصل برق و همین طور تشعشعات شدید ممکن است ابررایانه‌ها نتوانند وظایف معمول خود را در فضا نیز انجام دهند و از همین رو شرکت اچ پی نرم افزاری ویژه را برای ابررایانه‌های فضایی خود طراحی کرده که قادر به شناسایی مشکلات ناگهانی احتمالی در آنها باشند و بتوانند به طور خودکار برای مقابله با این شرایط تصمیمات لازم را بگیرند. از جمله این تصمیمات می‌توان به خاموش کردن کلی یا جزئی ابررایانه اشاره کرد.

کد خبر 4633913

منبع: مهر

کلیدواژه: رایانه فناوری فضایی اکتشافات فضایی مریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای کاهش آلایندگی صنایع قبل از فرارسیدن روزهای آلوده انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم امسال قبل از رسیدن روزهای آلوده و مواجه شدن با تعطیلی‌ها، برنامه‌ریزی کرده و صنایع نیز آلایندگی خود را کاهش دهند، در این راستا کوچک‌ترین کاری که باید انجام شود برنامه ریزی برای انتقال صنایع آلاینده به شعاع قانونی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت مناسبت‌های ایام از جمله روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز زمین پاک اظهار کرد: همه مردم در پاک نگه داشتن محیط زیست وظیفه دارند و ما به عنوان مدیران و مسئولان شهری در حوزه‌های مرتبط همچون حمل‌ونقل پاک و ترویج انرژی‌های نو در تلاش هستیم که اقداماتی ویژه را انجام دهیم.

وی گفت: امیدواریم سال جاری قبل از رسیدن روزهای آلوده و مواجه شدن با تعطیلی‌ها، برنامه‌ریزی لازم انجام شود و صنایع نیز آلایندگی خود را کاهش دهند؛ در این راستا کوچک‌ترین کاری که باید انجام شود برنامه ریزی برای انتقال صنایع آلاینده به شعاع قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرارسیدن روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدواریم اقتدار سپاه روز افزون باشد و همان‌طور که هم‌اکنون نیز حامی مستضعفان جهان است، این نقش را ایفا کند.

نورصالحی ادامه داد: این روزها عملیات «وعده صادق» توسط سپاه و دیگر نیروهای نظامی کشور انجام شد و همین اقدام کافی بود برای اینکه قدرت ایمان و ایثارگری، اخلاص و شهادت طلبی را نشان دهد.

وی گفت: دشمنان در ابتدای انقلاب تصور می‌کردند ظرف یک هفته می‌توانند این انقلاب را از میان ببرند، اما امروز کشورهایی که در سازمان ملل حق وتو دارند در مقابل اقتدار این نظام سر تعظیم فرو می‌آورند و نگران عملیات متقابل جمهوری اسلامی هستند.

شورا انتظار دارد سال جاری حوزه شهرسازی و دیگر بخش‌ها پرتلاش ظاهر و سفره نوبت‌های طولانی بازدید جمع شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بابت این انقلاب و تشکیل این نظام مقدس و سپاه پاسداران و بابت این اقتدار و قدرت بازدارندگی باید خداوند را شاکر باشیم و نشان این شکرگزاری خدمت صادقانه به مردم است.

نورصالحی گفت: بنا به مناسبت‌های اخیر، امروز در قرارگاه سپاه سیدالشهدا (ع) حضور پیدا می‌کنیم تا به نمایندگی از مردم از عزیزان سپاه پاسداران تقدیر به عمل آوریم.

وی با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری گفت: ابتدای سال هستیم و این انتظار و پیگیری وجود دارد که از روزهای خدمت باقی مانده بهترین استفاده صورت گیرد و مطالبه جدی و همیشگی شورای اسلامی شهر اصفهان این است که به‌صورت سریع وارد اجرای اقدامات و پروژه‌ها شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بعضی موارد از دو سال قبل آغاز شده است و این مطالبه وجود دارد که این پروژه‌ها که در حوزه‌های مختلف عمرانی، بافت شهری، حمل‌ونقل و خدمات شهری است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورا در کمیته‌های نظارتی ملاقات مردمی است، اما عمده کار این کمیته‌ها کنترل پیشرفت پروژه‌ها و برنامه‌های مناطق و تحقق برنامه و بودجه آن‌ها است و شورا انتظار دارد سال جاری حوزه شهرسازی و دیگر بخش‌ها پرتلاش ظاهر و سفره نوبت‌های طولانی بازدید جمع شود، همچنین خوداظهاری به‌صورت صحیح و با رعایت حفظ حقوق شهر تحقق پیدا کند.

کد خبر 746493

دیگر خبرها

  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • آرتتا از برنامه‌ریزی مسؤلان فوتبال انگلیس انتقاد کرد
  • بوستر موشک الکترون بازیابی می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای کاهش آلایندگی صنایع قبل از فرارسیدن روزهای آلوده انجام شود
  • افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران