Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: از انجام اعمال مستحب ماه شوال توصیه به روزه گرفتن در روز چهارم ماه شوال و خواندن ادعیه‌های معمول در مفاتیح الجنان شده است. در این ماه شهادت امام صادق (ع) نیز اتفاق افتاده و سفارش بسیاری به توجه کردن ما به این واقعه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون ماه شوال گفت: خروج از ماه مبارک رمضان و ورود به ماه شوال عظمت خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز شوال از شروع عید ماه رمضان است و تعاریف بسیار زیادی درباره آن شده است. از معصومین سفارش شده بعد از روز عید فطر مستحب است شش روز روزه گرفته شود.

وی در همین راستا افزود: روزه‌ای که در ماه شوال می‌گیرید تمرین ادامه ماه مبارک رمضان و تبدیل عملی "الهی العفو" گفتن‌ها و اذکار شب‌های قدر است و به آنچه که توصیه شده در ماه‌های دیگر جامه عمل بپوشانیم. ماه رمضان باعث می‌شود فرد روزه‌دار پاک و طاهر شده و وارد ماه شوال شود. مشخص می‌شود این ایام یک ویژگی خاصی دارد و آن شش روز روزه گرفتن از ابتدای ماه شوال است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره عمل روزه داران پس از ماه رمضان و در ماه شوال اظهار کرد: کسانی که در طول ماه مبارک رمضان به سیره اهل بیت (ع) عمل و عادت کرده‌اند و دل به این سیره داده اند با انجام روزه‌داری در همه ماه‌ها تا ماه رمضان بعدی سعی کنند تا عامل دستورات الهی باشند. اگر شش روز روزه از ماه شوال مستحب موکد سفارش شده است به دلیل تمرین و ممارست اعمال ماه رمضان و رفتن به سوی عمل اهل بیت (ع) است.

حجت‎الاسلام والمسلمین بهاری ادامه داد: در روایات داریم مومنی که یک عمل را ۴۰ روز انجام داد ملکه ذهنش می‌شود و دیگر آن را ترک نمی‌کند؛ لذا می‌فرمایند اگر گناهی را ۴۰ روز ترک کردید دیگر به سوی آن گناه نمی‌روید و یک عمل حسنه را ۴۰ روز انجام بدهید دیگر آن را ترک نخواهید کرد. ما اگر مسیر ماه رمضان را با شیب ملایمی ادامه بدهیم مثلا در هفته دو روز را روزه بگیریم یا از دیگران دستگیری کنیم یکی از بزرگ‌ترین خصیصه‌های خوب ماه رمضان است که تاثیر خود را گذاشته و می‌توانیم بگوییم که دیگران از نتایج آن بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به آثار روزه‌داری بیان کرد: دیگران باید آثار ماه رمضان را در روزه داران بعد از ماه رمضان ببینند. شخصی که روزه می‌گیرد، خود و اهداف خود را تضمین می‌کند تا مورد حمله شیطان قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری خاطرنشان کرد: از انجام اعمال مستحب ماه شوال توصیه به روزه گرفتن در روز چهارم ماه شوال و خواندن ادعیه‌های معمول در مفاتیح الجنان شده است. در این ماه شهادت امام صادق (ع) نیز اتفاق افتاده و سفارش بسیاری به توجه کردن ما به این واقعه شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روزه دعا مفاتیح اعمال ماه شوال شهادت امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

استاندار جدید مازندران با تاکید بر ایجاد اقتصاد دریاپایه باید در مازندران از اجرای برنامه‌های این استان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به بهره‌مندی این از استان از نعمات و مواهب الهی اظهار کرد: با وجود بهره‌مندی از مواهب طبیعی باید از آن‌ها به نحو شایسته استفاده و از ظرفیت‌های آن استفاده برد.

وی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مردم دیار علویان که فرمودند «من این مردم را دوست دارم و به آنان ارادت دارم.» باید از این استان به خوبی یاد کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است، عنوان کرد: این استان سهم بالایی در دفاع از امنیت کشور دارد، علاوه بر نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، در دفاع از حرم نیز مازندرانی‌ها حضور پررنگی داشتند.

نوری با اشاره به جایگاه بالای این استان در حوزه اقتصادی تصریح کرد: تولیدات کشاورزی مازندران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت و میان‌مدت باید برنامه داشته باشیم، افزود: باید به طور یکپارچه از گلوگاه تا رامسر مورد توجه ما باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: اقتصاد دریاپایه باید در این استان به شکل جدی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد، با توجه به اینکه تلاش می‌کنم تا برنامه‌های توسعه‌ای استان را دنبال کنیم و در مسیر شکوفایی مازندران گام برداریم.

کد خبر 747289

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران