Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر چیزوف»، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس تصریح کرد روسیه در حال مذاکره با کشورهای اروپایی برای پیوستن به  ساز و کار تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۹۷ به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد طی یک دوره سه ماهه و شش ماهه تمام تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامد‌های آن روبه‌رو خواهد شد.

طرف‌های اروپاییِ برجام یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس، ضمن ابراز تأسف از خروج آمریکا از این توافق مدعی شدند که علی‌رغم این اقدام واشنگتن و بازگشت تحریم‌ها، برای حفظ این توافق، بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی آن را تضمین می‌کنند.

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران را اعلام کردند. بنا به ادعای آن‌ها هدف بلندمدت اینستکس (INSTEX) گشایش کانال‌های اقتصادی برای کشور‌های ثالثی است که تمایل به تجارت با ایران را دارند و سه کشور اروپایی همچنان تلاش می‌کنند که به چنین هدفی دست یابند. اما بنا بر گزارش مقامات کشورمان، با گذشت چند ماه از ثبت این سازوکار مالی، هیچ اقدام موثر و عملی در زمینه روابط تجاری ایران و اروپا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برجام روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است