Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق کوشکی منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: هیچ یک از سریال‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان نتوانست در شروع جذاب و قدرتمند عمل کرده و نظر من را به خود جلب کند. بحثی مهم هر سال درباره تلویزیون وجود دارد که آیا ماه رمضان، ماه تجمع سریال‌ها است؟ من هنوز نمی‌دانم چرا در ماه رمضان تلویزیون در تلاش است تا چند سریال آماده و پخش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی تصریح کرد: پخش سریال‌های متعدد در ایام نوروز امری منطقی است اما این اتفاق در ماه رمضان تقلیدی از کشورهای عربی است. سنتی در این کشورها شکل گرفته که با توجه به فرهنگ حاکم، آنها ماه رمضان را ماه تفریح، شادی و دیدن سریال می‌دانند و دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نظام دینی از کشورهایی چون مصر الگو گرفته را نمی‌توان پذیرفت.

وی افزود: چه لزومی دارد فرد در ماه رمضان از افطار تا ساعت 11 شب سریال ببیند؟ از طرفی در سال‌های گذشته شاهد سریال‌هایی با موضوع مناسب ماه رمضان بودیم که میشد دلیل پخششان در ماه رمضان را فهمید اما سال‌هاست که سریال‌ها هیچ ارتباطی با ماه رمضان ندارند و بیشتر مناسب ایام نوروز هستند و نسبتی با قداست و معنویت ماه رمضان ندارند.

این منتقد در ادامه اظهار داشت: پخش سریال طنز در ماه رمضان تصمیم غلطی است اما این به معنی غمگین بودن ماه رمضان نیست، منظور من این است که این ماه، ماه تأمل است و سریال طنز نمی‌تواند گزینه مناسبی برای پخش در ماه رمضان باشد. پخش سه سریال از سه شبکه اصلی کشور تقلیدی بسیار غلط از کشورهای عربی است و این تقلید کورکورانه با ساخت سریال عادی و معمولی منجر به هدر رفتن بودجه‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به جای سه سریال ضعیف مسئولان سازمان صدا و سیما به فکر ساخت یک سریال خوب و مرتبط با ماه رمضان باشند مطمئناً نتیجه بهتری حاصل می‌شود. منظور من از مرتبط بودن سریال‌ها با ماه رمضان نشان دادن کلیشه‌ای روزه‌داری و نماز خواندن نیست، یک اثر نمایشی مثل سریال‌های تلویزیون طبیعتاً باید از ارزش‌های هنری نیز برخوردار باشد.

کوشکی در پایان گفت: صدا و سیما از یک بیماری مزمن و قدیمی رنج می‌برد که مدام وضعیتش در حال وخیم شدن است. مدیران صدا و سیما نمی‌دانند در چه عرصه‌ای مدیریت می‌کنند و رسانه را به خوبی درک نکرده‌اند و مطمئناً قدرت تلویزیون را نمی‌شناسند. امام خمینی (ره) تأکید داشتند که تلویزیون باید دانشگاه عمومی باشد اما مدیران ما این جمله را درک نکرده و تلویزیون امروز وضعیتی دیگر دارد.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایام نوروز تلویزیون رسانه کشورهای عربی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس