Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک در گفت‌وگو با ایلنا،‌ در رابطه با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: از ابتدای تیرماه طرح کنترل آلودگی هوا قطعا اجرا خواهد شد و افرادی که از سایت "تهران من"،‌ www.my.tehran.ir ثبت نام خود را انجام داده باشند،‌ در هر فصل می‌توانند به مدت 20 روز به صورت رایگان در سطح شهر تردد کنند و بیشتر از این زمان باید عوارض تردد در محدوده زوج و فرد سابق و یا کنترل آلودگی هوای آینده را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این زمان برای شهرستانی‌ها 15 روز خواهد بود، افزود: کسانی که پیش از این در سایت "تهران من" ثبت نام کرده‌اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند.

سعیدیان‌فر درباره تعرفه طرح کنترل آلودگی هوا گفت: تعرفه این طرح 50 درصد تعرفه ترافیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در همان محدوده زوج و فرد اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران و شورای ترافیک تهران،‌ رویکرد ما در این طرح عوض شده است و محدوده زوج و فرد به عنوان محدوده کنترل ترافیک آلودگی هوای تهران فرض می‌شود. با اجرای این طرح همه پلاک‌ها می‌توانند 20 روز در هر فصل به صورت رایگان تردد کنند و در باقی روزها باید تعرفه تردد در محدوده زوج و فرد را پرداخت کنند.

سعیدیان‌فر با اشاره به اینکه 20 روز تردد رایگان در نظر گرفته شده در هر فصل تنها مختص همان فصل است، اظهار داشت: شهروندان تهرانی در صورتی که از این 20 روز در هر فصل استفاده نکنند، قابل انتقال به فصل دیگر نیست.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در ادامه افزود: از ابتدای تیر ماه طرح زوج و فرد از بین می‌رود و دیگر مساله پلاک موافق و مخالف مطرح نیست. همه پلاک‌ها می‌توانند 20 روز در هر فصل تردد رایگان داشته باشند و  پس از اتمام این مدت باید 50درصد تعرفه طرح ترافیک را که از این پس تعرفه عوارض کنترل آلودگی هوا نامیده می‌شود، پرداخت کند.

وی درباره علت تغییر این رویکرد گفت: با توجه به افزایش تعداد خودرو در سطح شهر تهران،‌ طرح زوج و فرد کارکرد خود را از دست داد و در نتیجه با توجه به آلودگی هوا در سطح شهر،‌ تعداد روزها را در هر فصل کاهش دادیم. از طرفی در آن طرح در حق پلاک‌های فرد با توجه به اجرایی نشدن طرح در روزهای پنجشنبه جفا می‌شد،‌ در نتیجه با این طرح ضمن کاهش تعداد روزهای تردد،‌ افرادی که بیشتر از 20 روز تردد می‌کنند عوارض آلودگی و ترافیکی که به شهر تحمیل می‌کنند را پرداخت خواهند کرد.

سعیدیان‌فر درباره تسهیلاتی که برای ساکنین طرح زوج و فرد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای ساکنین طرح‌های زوج و فرد 50 درصد تخفیف درن ظر گرفته شده است و این افراد باید با مراجعه به سایت "تهران من" مدارک خود را بارگذاری و با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک شهر مراحل ثبت نام را تکمیل و از تخفیف 50درصدی برخوردار شوند. همچنین ساعت تردد در محدوده زوج و فرد ساعت 6:30 تا 19 بعد از ظهر بوده است،‌ اما ساکنین طرح زوج و فرد قبل از ساعت 8:30 صبح و پس از ساعت 17بعد از ظهر می‌توانند یک خروج رایگان داشته باشند.

 وی درباره به تعویق افتادن طرح ترافیک خبرنگاران نیز گفت: به علت تاخیر کارگروه در ارسال اسامی،‌ طرح ترافیک خبرنگاران سال 97 تا انتهای خرداد ماه 97 تمدید شد. اسامی از 18 خرداد ماه ارسال می‌شود و پس از آن خبرنگارانی که طرح ترافیک خبرنگاری را دریافت نکرده‌اند،‌ برای دریافت کارت بلیط الکترونیک معرفی خواهند شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلودگی هوا بلیط ترافیک کنترل ترافیک طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۸۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی‌های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محسن هاشمی اظهار کرد: مسیر رفت و برگشت محور چالوس محدوده آزادراه تهران شمال از چالوس به سمت تهران و مسیر جنوب به شمال از کرج به سمت چالوس به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسدود است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در محدوده ماسال و طویر کندوان و محور هراز سنگین است، افزود: ترافیک در محور‌های سوادکوه و کیاسر به صورت عادی و روان جریان دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ ترافیک در محورهای چالوس و هراز سنگین است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • ترافیک سنگین در محور کندوان
  • ترافیک در محور کندوان سنگین است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد
  • ترافیک در هراز و کندوان سنگین است
  • ورودی‌های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال