Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی شکایات واصله مردم از خودروسازان به این کمیسیون، گفت: پرونده شکایت از خودروسازان در حال نهایی شدن است و امیدوارم بعد از تعطیلات مجلس این گزارش جمع بندی شده و به هیئت رئیسه مجلس برسد.

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ ده‌ها جلسه برای بررسی این موضوع برگزار کرده است و قرار شد که جمع بندی این جلسات به صورت گزارش به صحن علنی مجلس ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسایی کرد: همچنین قرار است در کنار این گزارش پیشنهادات برای برای برخورد با متخلفان به قوه قضاییه اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: خودروسازان زمانی به تعهداتی که دارند عمل نمی‌کنند، تخلف می‌کنند آن‌ها زمانی که در تحویل خودرو به صورت پیش فروش به تعهداتشان عمل نمی‌کنند تخلف آشکار می‌کنند.

پارسایی تأکید کرد: قوه قضاییه اگر بخواهد می‌تواند با تخلفات خودروسازان برخورد جدی داشته باشد، اما خودروسازی به دلایل مختلف تبدیل به مافیا شده است، حتی برخی از آن‌ها نیروی کارگری را سد و دیواری می‌کنند که پشت آن تخلفات خود را به بهانه ایجاد اشتغال انجام دهند.

وی ادامه داد: تعداد شاکیان از واردکنندگان خودرو یک‌ درصد شاکیان از خودروسازان داخلی است، یعنی نسبت عدم انجام تعهدات واردکنندگان خودرو یک درصد تولید کنندگان داخلی هم نیست.

پارسایی تاکید کرد: شاهد هستیم که قوه قضاییه با جدیت با واردکنندگان متخلف خودرو برخورد می‌کند که اقدامی بسیار مثبت است، اما در مقابل تعداد شاکیان از خودرو سازان داخلی بیش از ۱۰۰ برابر شکایت از واردکنندگان خودرو است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه ریزی‌هایی در موضوع ایمنی خودرو‌ها صورت گرفته تا شرایط تست‌های ایمنی به صورت مستمر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به طور دائم انجام شود و از شهریور ماه مدل اولیه تست ایمنی خودرو‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص واردات خودرو‌های دست دوم نیز گفت: واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.

علی آبادی افزود: بر اساس تکلیف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ازای تولید خودرو‌های جدید و یا واردات خودر، اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز باید اجرا شود.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • جدال ادامه دار بر سر تعطیل روز شنبه یا پنج شنبه
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • بالاخره «پنج‌شنبه» تعطیل می‌شود یا «شنبه»؟/ خبر مهم یک نماینده درباره تغییر در تعداد تعطیلات آخر هفته
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد