Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@13:55:55 GMT

ماه رمضان تمام شد، نه خرما داشتیم و نه ربنا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۱۲۲۹

حجت الاسلام محمد جواد باقری امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع توسط فرقه گمراه وهابیت به بیان تفکرات غلط و پوچ این گروه و پاسخ به شبهه آنان مبنی بر حرام بودن ساخت بنا بر روی قبور پرداخت.

باقری با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان گفت: خدا را شاکریم که توفیق یک ماه عبادت و بندگی و درک شب های قدر را به ما عنایت کرد و شاهد حضور گسترده مردم به خصوص جوانان در برنامه های ماه مبارک رمضان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه رمضان تمام شد، نه خرما داشتیم، نه ربنا.

خطیب جمعه اسالم با انتقاد از گرانی های موجود در بازار خاطرنشان کرد: گرانی بی سابقه و عدم کنترل قیمت ها در ماه مبارک رمضان باعث شد که خیلی ها خرما را که یکی از مستحبات سفره افطار است بر سفره های خود نبینند. وقتی فشار اقتصادی و فقر بر مردم حاکم شود متأسفانه کسانی که ایمانشان ضعیف است دیگر روزه نمی گیرند و دستی به ربنا برای دعا و عبادت به درگاه خدا بلند نمی کنند.

وی تصریح کرد: در متون دینی و احادیث اهل بیت(ع) بارها نسبت به فقر هشدار داده شده است که خیلی سریع انسان را به کفر می کشاند. این همه توصیه و تأکید به حفظ حرمت نان که به عنوان نماد رزق و روزی جزو اسباب عبادت و بندگی برشمرده شده است به جهت تأمین معیشت و حل مشکلات اقتصادی مردم است که متأسفانه مسئولین مربوطه گویا قصدی برای حل این مشکلات ندارند.

امام جمعه اسالم با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال حضرت امام و همچنین خطبه های نماز عید فطر مبنی بر نوع مواجهه حضرت امام راحل(ره) با مشکلات که با مقاومت و ایستادگی آن مشکل را کنار می زنند گفت: امروز هم مقاومت بهترین راه و گزینه کشور ما و همچنین امت اسلام است چرا که عقب نشینی دشمن بخاطر ایستادگی و مقاومت ماست.

وی با بیان این نکته که هر گونه سازش و مذاکره هزینه ای به مراتب بیشتر و سنگین تر از مقاومت دارد افزود: هم غربزده ها و خودباختگان داخلی بدانند که علیرغم همه چراغ سبزهای آمریکا دیگر پای هیچ میز مذاکره ای با آمریکا نخواهیم نشست. هم آل سعود و آل خلیفه بدانند دم تکانی برای آمریکا، پایانی جز هلاکت نخواهد داشت.

حجت الاسلام باقری ضمن تبریک قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در جام حذفی گفت: متأسفانه باندبازی و مافیا در فوتبال غوغا می کند. چرا تیم داماش گیلان در دو بازی حساس یکی برای صعود به لیگ یک و دیگری در فینال جام حذفی با حاشیه و جنجال بازنده می شود؟ چرا سپیدرود از لیگ برتر سقوط می کند؟ ملوان و چوکا کجا هستند؟ چرا تیم های فوتبال گیلانی روند نزولی دارند؟ متأسفانه فوتبال گیلان قربانی سوء مدیریت است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه استان گیلان در تعطیلات و ایام خاص همیشه مقصد گردشگران و هموطنان عزیزمان است افزود: متأسفانه امکانات لازم و کافی برای میزبانی و پذیرایی از سیل عظیم مسافران را نداریم. بارها و بارها از همین تریبون نماز جمعه نسبت به نامناسب بودن راه ها، جاده و نداشتن روشنایی کافی، ترافیک های طولانی ورودی های استان و شهرها و زیرساخت های لازم تذکر داده ام ولی کو گوش شنوا. تا کی ترافیک؟ تا کی هتل پیاده رو؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسالم در خاتمه اذعان کرد: نظارت هم که نداریم، هر کسی به هر قیمتی که دلش می خواهد کالای خود را می فروشد. هر چه بیشتر تیغشان ببرد همانقدر تیغ می زنند. به عنوان مثال آلوچه این طرف خیابان ده تومان آن طرف پانزده تومان. اجاره یک شب خانه تا یک میلیون تومان. بعضی مسافران هم فکر می کنند مکان عمومی مثل چهاردیواری اختیاری است جوری لباس می پوشند انگار در خانه شان هستند با لباس راحتی و تاپ و شلوارک به خیابان و کوچه و بازار می آیند. این نوعی اهانت به مردم مهمان نواز گیلان است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان برای درگذشت هوادار تراکتور تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، باشگاه ذوب‌آهن اصفهان درگذشت احد قولی لاله هوادار تیم تراکتور که روز جمعه در جریان بازی تراکتور با ذوب آهن در ورزشگاه یادگار امام تبریز دچار سکته قلبی شد و سپس در بیمارستان جان باخت را تسلیت گفت.

در متن تسلیت باشگاه ذوب آهن اصفهان آمده است: درگذشت نابهنگام هوادار عزیز تیم تراکتور تبریز را به جامعه هواداری باشگاه تراکتور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض کرده و برای آن عزیز غفران الهی آرزومندیم.

گفتنی است، احد قولی لاله هوادار متعصب تراکتور روز جمعه (۲۴ فروردین) در ورزشگاه یادگار امام تبریز از شدت ناراحتی و فشار عصبی ناشی از شکست سنگین این تیم مقابل ذوب آهن اصفهان دچار سکته قلبی و با آمبولانس راهی بیمارستان شد و ظهر دیروز در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز درگذشت.

تیم فوتبال تراکتور روز جمعه با نتیجه چهار بر یک از ذوب آهن اصفهان شکست خورد که انتقادهای هواداران و کارشناسان را به دنبال داشت.

کد خبر 6077560

دیگر خبرها

  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • طرح نور در گلستان حمایت می شود/ تمام قد در کنار پلیس هستیم
  • تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام تسلیت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان برای درگذشت هوادار تراکتور تبریز
  • برق کدام مناطق گیلان، فردا قطع می‌شود؟