Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از حریق گسترده در منابع طبیعی ارتفاعات لشگرک خبر داد. ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر حریق گسترده در مراتع ارتفاعات لشگرک، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد ساعت 13:42 ظهر امروز (17 خرداد 98) در پی مشاهده حجم زیادی از دود در ارتفاعات لشگرک (در محدوده شمال شرق تهران) مشخص شد که بخش وسیعی از فضای سبز در آن منطقه دچار آتش‌سوزی شده که به سرعت آتش‌نشانان چندین ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکرهای آب ،خودروهای پشتیبانی، عواملی از ارتش جمهوری اسلامی ایران و منابع طبیعی در محل حادثه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسترسی به محل حادثه بسیار سخت بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به دسترسی بسیار سخت به محل حادثه، ادامه داد: محل حادثه بر روی تپه‌ها و کوهسارهای شمال شرق تهران واقع شده و دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به آن بسیار سخت بود.

وی با اشاره به حضور عوامل شهرداری منطقه چهار، معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با توجه به اهمیت موضوع در محل حادثه متذکر شد: در محل حادثه از بالاترین تا پایین‌ترین نقطه در ارتفاعات دچار حریق شده و با توجه به وزش باد بسیار شدید، آتش به سرعت به اطراف راه پیدا کرده بود.

به گفته ملکی آتش‌نشانان از چندین جهت عملیات را آغاز کرده، آتش را تحت کنترل خود درآوردند و دقایقی قبل پس از حدود 6 ساعت عملیات موفق به اطفای کامل حریق و ایمن‌سازی محل حادثه شدند.

این حریق تلفات جانی نداشت

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: خوشبختانه در محل حادثه ساختمان مسکونی و خودرو حضور نداشت و شاهد مصدوم و تلفات جانی در این حادثه نبودیم.

حفظ محیط‌زیست از اولویتهای آتش‌نشانان است

وی متذکر شد: بعد از اولویت حفظ جان و سرمایه، حفظ محیط زیست، سومین اولویت آتش‌نشانان است.

ملکی ادامه داد: امسال به دلیل بارندگی‌های خوب در بسیاری از مراتع، علف و سبزه روییده و این اتفاق در سالهای قبل به وقوع نمی‌پیوست.

انتقاد از عدم نظارت مالکان بر روی مراتع و زمین‌ها

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ضمن انتقاد از عدم نظارت بر این مراتع توسط مالکان آنها، از شهروندان خواست در صورت حضور در مراتب به کمپها و بوستانهای که به همین منظور تعبیه شده مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در کمپها و بوستانهای تعبیه شده، نظارت صورت می‌گیرد و منقلهای مخصوص به صورت ایستاده برای روشن کردن آتش قرار داده شده که از خطر سرایت آتش به مراتع جلوگیری می‌کند.

حین ترک طبیعت حتماً آتش را خاموش کنید

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از شهروندان خواست در صورت حضور در طبیعت و روشن کردن آتش، حتماً در زمان ترک محیط، آتش را با آب کافی خاموش کنند تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

وی با بیان اینکه دود حاصل از حریق نیز منجر به آلودگی محیطزیست می‌شود، گفت: در روزهای گذشته چندین مورد حریق در منابع طبیعی اطراف تهران شاهد بودیم که البته گستردگی خاصی نداشت.

95 درصد سوختگی آتش‌نشان در پی "انفجار شدید" در برج مسکونی

انتهای پیام/

 

R1370/P/S2,23,25,1392/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت ۱۱: ۱۳ ظهر امروز وقوع حریق در یک ساختمان مسکونی در خیابان مجیدیه شمالی خیابان حسینی به نیروهای آتش نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: لحظاتی بعد نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده می‌کنند در یک ساختمان ۴ طبقه ۱۲ واحدی در طبقه سوم حریق رخ داده و کاملاً شعله ور است و دو انفجار کوچک هم رخ داده است. آتش نشانان عملیات را آغاز کردند.

وی افزود: ضایعات داخل خانه دچار حریق و یک مرد حدود ۶۰ ساله دچار سوختگی شدید و متأسفانه با تأیید نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده بود.

کد خبر 6081058 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان