Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌‎های لیبی از حمله هوایی نیروهای خلیفه حفتر به فرودگاه بین‌المللی "معیتیق" خبر دادند. ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های لیبی، یک فروند جنگنده نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی، فرودگاه بین المللی "معیتیقه" در شرق طرابلس پایتخت این کشور را برای دومین روز متوالی بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی دولت لیبی ضمن محکوم کردن حمله به باند فرودگاه معیتیقه اعلام کرد که این حمله اندکی قبل از پرواز یک هواپیمای امدادی به شهر "غات" در جنوب این کشور صورت گرفت.

شورای عالی دولت لیبی اعلام کرد که تجاوزهای خلیفه حفتر نشان می دهد که او و حامیانش برای تخریب همه چیز در راه رسیدن به قدرت آماده اند.

این شورا حملات جنگنده‌های حفتر به یک بیمارستان صحرایی در منطقه "السوانی" در غرب طرابلس و مدرسه‌ای در شهر "الزاویه" در غرب لیبی را محکوم کرد.

از سوی دیگر وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است اعلام کرد که جنایت‌های نیروهای خلیفه حفتر از طریق هدف قرار دادن اماکن نظامی، تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان است.

سرنخ جدید از رد پای رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در تحولات لیبی

پیش از این یک فروند جنگنده نیروهای حفتر بیمارستان صحرایی در منطقه "السوانی" در جنوب طرابلس را بمباران کرد.

جنگنده‌های حفتر همچنین یک پادگان خالی در منطقه "الهضبه" در طرابلس و یک باشگاه اسب سواری در ورودی شرقی شهر الزاویه را بمباران کردند.

درگیری‌ها در اطراف طرابلس پس از آغاز عملیات نظامی «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» برای سیطره بر طرابلس در چهارم آوریل شدت گرفته است.

عملیات نظامی این ژنرال لیبیایی به طرابلس، از سوی جامعه جهانی محکوم شده و به نگرانی‌ها مبنی بر بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های صورت گرفته برای حل و فصل بحران در این کشور، که ناشی از سقوط رژیم «معمر قذافی» در سال 2011 است، دامن می‌زند.

این در حالی است که سازمان ملل اخیرا اعلام کرد که بیش از 90 هزار نفر پایتخت لیبی را به دلیل درگیری‌های مستمر در دروازه‌های شهر ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

R36348/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۲۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پروازهای  فرودگاه بین المللی ارومیه در ۲۸ فروردین براساس این برنامه انجام می شود.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۲۸ فروردین
  • وزیر حمل‌ونقل اسرائیل دستور بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • یو اس‌ای تودی: عملیات هوایی ایران تاریخی است
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ لیتوانی برای جنگ با روسیه آماده می‌شود/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا