Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@07:34:26 GMT

اخباری از دیدار قریب الوقوع میان خلیفه حفتر و ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۲۷۳۲

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری ایتالیایی گزارش داد که یک منبع نزدیک به خلیفه حفتر، فرمانده کل "ارتش ملی لیبی" که نخواست نامش فاش شود، به این خبرگزاری اعلام کرده است، این سفر که پیش بینی می‌شود در ۱۸ ژوئن انجام شود، با نشست سران میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و خلیفه حفتر در کاخ سفید و با حضور مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع تاکید کرد که دستورکار این نشست قریب الوقوع "سران" شامل بررسی پرونده‌هایی از جمله "مبارزه با گروه‌های تروریستی و جرم‌های سازمان یافته در لیبی و  تامین امنیت نفتی و درج نام اخوان المسلمین لیبی به عنوان یک گروه تروریستتی در کنار راه‌های حمایت از ثبات در این کشور" است.

طبق گفته این منبع، ترامپ و حفتر به بررسی مسائل مربوط به "تامین شرایط مناسب در لیبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی فراگیر به عنوان مقدمه‌ای برای رای گیری در خصوص قانون اساسی دائمی برای این کشور" هستند.

ترامپ در ۱۹ آوریل تماس تلفنی با خلیفه حفتر داشت. نیروهای حفتر از چهارم آوریل به دنبال یورش به طرابلس هستند.

در همین حال، پایگاه خبری ایتالیایی "formiche" نوشت که چنین دیداری می‌تواند "یک زلزله سیاسی و پس از آن یک زلزله نظامی در لیبی" ایجاد کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است

احمد وحیدی با تأکید بر این نکته که طرح‌های اجراشده در حوزه حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد افزود: فرماندهی انتظامی در جهت عمل به مطالبه عمومی جامعه و در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در مقام ضابط قانونی دستگاه قضائی به وظایف محوله خود پرداخته است و همراهی اکثر قریب به اتفاق شهروندان را به همراه داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وزیر کشور گفت: فراجا به همه مأموران خود تأکید نموده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون حجاب با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت پذیرد و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است.

احمد وحیدی، وزیر کشور با تقدیر از فراجا در موضوع حجاب و پوشش اسلامی اظهار داشت: مسئله حجاب و پوشش در جمهوری اسلامی ایران از ارکان هویتی نظام و از مسلمات شرعی و قانونی است و برای این موضوع ذیل الگوی مطلوب ایرانی اسلامی سبک زندگی باید اهتمام ویژه داشت و نباید اجازه داد هنجارشکنی مغرضانه توسط عوامل دشمن که در صدد تضعیف احکام قانونی و شرعی در کشور هستند، آسان و ممکن باشد. البته در مواجهه با این موضوع مراقبت خواهد شد تا این موضوع به کانون منازعه هویتی تبدیل نشود.

احمد وحیدی با تأکید بر این نکته که طرح‌های اجراشده در حوزه حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد افزود: فرماندهی انتظامی در جهت عمل به مطالبه عمومی جامعه و در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در مقام ضابط قانونی دستگاه قضائی به وظایف محوله خود پرداخته است و همراهی اکثر قریب به اتفاق شهروندان را به همراه داشته است.

وحیدی خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید نموده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت پذیرد و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. در طی دوره اجرای طرح اخیر نیز غالب شهروندانی که مورد تذکر و یادآوری برای اصلاح در پوشش قرار گرفته‌اند همراهی بسیار خوبی داشته‌اند و فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است
  • یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است
  • آوارگی مجدد هزاران فلسطینی به دلیل حمله قریب‌الوقوع صهیونیست‌ها به رفح