Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@08:47:11 GMT

آغاز مرحله اجرایی طرح ملی کنترل فشار خون

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۲۸۰۳

‍‍‍‍‍‍

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، پس از مرحله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیج ملی کنترل فشارخون که بسیار مطلوب پیش رفت، از امروز شنبه فاز اجرایی آن در سراسر کشور آغاز می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا رئیسی روز جمعه در جلسه هماهنگی "بسیج ملی کنترل فشارخون" گفت: راه اندازی بسیج ملی کنترل فشارخون، همدلی و عزم جدی را در تمامی دست اندارکاران نظام سلامت در ستاد و دانشگاه، ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیسی در این جلسه که با حضور وزیر بهداشت و از طریق برقراری ارتباط ویدئویی با روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد با بیان اینکه مرحله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این طرح ملی بسیار مطلوب پیش رفت، افزود: مشارکت روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین سایر نهادها در استان ها در این مرحله از طرح ملی کنترل فشارخون نیز تاکنون مطلوب بود. رئیسی با بیان اینکه از ۱۸ خرداد، این طرح وارد فاز اجرایی می شود، گفت: در دو هفته ای که گذشت، مبحث حساس سازی، آگاهی رسانی، آمادگی، تدوین دستورالعمل ها و استانداردها، تدوین شیوه نامه نظارتی و تدوین دستورالعمل اجرایی، پیگیری شد. وی گفت: براساس برآوردها، ۴۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون خود اطلاعی نداشته و حتی، نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، فشار خون خود را کنترل نکرده و به دنبال درمان نیستند. به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد. معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: براساس آمار، در کشور حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آنها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می شود، حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی و حدود یک میلیون نفر از آنها تحت درمان و مراقبت های ثانویه فشار خون قرار گیرند.

دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فشار خون بیماری طرح بسیج ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، احمد سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرداری گرگان براساس ماده ۸ دستورالعمل فعالیت کمیته پدافند غیرعامل ضمن بروزرسانی اعضاء این کمیته و معرفی مدیران جدید برای حضور در کادر اجرایی، با سرلوحه قراردادن شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم حسب الامر رهبر فرزانه اولین جلسه کمیته پدافند غیر عامل را با توجه به اهمیت موضوع پدافند شهری را برگزار کرد.

سالاری ادامه داد: با توجه به نقش شهرداری گرگان در تهیه طرح جامع پدافند شهری؛ اجرایی شدن مفاد الزام آور آن را به منظور نیل به اهداف عالیه ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و آمادگی کامل برای کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، تأسیسات و تجهیزات و شریان های حیاتی شهر در زمان بروز بحران های انسان ساز؛ همچون سنوات گذشته و با اهمیت روزافزون، مهمترین برنامه اجرایی کارگروه های ذیل کمیته بوده و ماموریت های مهم هر کارگروه را به آنها ابلاغ نموده ایم .

وی در این جلسه ضمن تاکید بر برگزاری جلسات کارگروه‌های 7 گانه کمیته پدافند بر هم اندیشی و همپوشانی ماموریت کارگروه‌های تعریف شده تاکید و ماموریت های خاص و ویژه سال را به آنها ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟