Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-16@10:06:53 GMT

خوردن پنیر با گوجه و خیار ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۲۹۲۷

خوردن پنیر با گوجه و خیار ممنوع!

پنیر با خیار و گوجه طرفداران بسیاری را دارد. در کنار این که این غذا لذیذ است به دلایل مختلف تاکید می‌شود که هرگز پنیر را با گوجه و خیار نخورید،

به گزارش جنوب نیوز، پنیر درکنار بسیاری از مواد غذایی خورده می‌شود که در بعضی از موارد خوردن پنیر با بسیاری از آن‌ها برای سلامتی بسیار خطرناک است. مثلاً تاکید شده که پنیر را با گوجه و خیار نخورید!

پنیر با خیار و گوجه از غذاهای ساده و خوشمزه‌ای است که به عنوان صبحانه و عصرانه مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنیر با خیار و گوجه طرفداران بسیاری را دارد. در کنار اینکه این غذا لذیذ است به دلایل مختلف تاکید می‌شود که هرگز پنیر را با گوجه و خیار نخورید، زیرا باعث برخی اثرات جبران ناپذیر بر روی بدن می‌شود. دلیل اصلی این موضوع ساختار پنیر می‌باشد. علت این مساله را در این مقاله بخوانید.

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی و طب سنتی ایرانی با اشاره به اینکه پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید پنیر با گوجه و خیار و هندوانه را که طبع سرد دارند، خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد براساس عادت همیشگی در صبحانه میان وعده‌ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می‌خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و … می‌شود. به طوری که برخی از افراد پس از خوردن پنیر درچار ضعف می‌شوند این افراد باید از خوردن پنیر پرهیز کنند.

وی افزود: مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی‌های دیگر باعث بروز عارضه‌ها و بیماری‌ها می‌شود، این امر عمر را کوتاه می‌کند. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند. یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند.

اکبری تصریح کرد: پنیر دارای مولکول‌های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می‌کند. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می‌شود.

این متخصص آسیب‌شناس و طب سنتی ایرانی در پایان گفت: بهتر است پنیر همراه مغز دانه‌هایی مانند گردو و یا خرما، کشمش و مواد گرم پرانرژی مصرف شود تا انرژی لازم را از این مواد دریافت کند. پنیر از لبنیات پرمصرف در سبد غذایی ما ایرانیان است و حذف آن امکان‌پذیر نیست پس بهتر است هنگام مصرف پنیر به نوع موادی که با آن استفاده می‌شود توجه شود تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: فردا

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیاد خوردن این سبزی مساوی است با مرگ!

آفتاب‌‌نیوز :

کلم بروکلی جز گروهی از سبزیجات و کلم‌هاست که بیشتر از قسمت سنبله آن استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید افراط و تفریط در مصرف هیچ ماده غذایی خوب نبوده و این جمله برای مصرف کلم بروکلی نیز صدق می‌کند.

کلم حاوی انواع ویتامین، آنتی اکسیدان ها، فیوتین ها، فیبر و مواد مغذی و معدنی است. به علت وجود فراوان آنتی اکسیدان در این نوع سبزی استفاده مداوم و بیش از حد آن برای بدن مضر است. آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از بروز اکسیداتیو سلول‌های بدن ما کمک فراوانی می‌کند، اما استفاده مداوم و زیاد از کلم بروکلی نه تنها مفید نیست بلکه موجب بروز انواع مشکلات از جمله سکته مغزی در بدن می‌شود.

مضر بودن فیبر موجود در کلم بروکلی برای معده

مصرف بیش از اندازه کلم بروکلی تمامی سلول‌های سالم را تحت هدف خود قرار می‌دهد و باعث ایجاد چند نوع سرطان خطر ناک می‌شود. فیبر زیاد در کلم بروکلی برای بدن و معده مضر است، اگرچه خوردن مد

مصرف کلم بروکلی هم‌چنین به رفع سوءهاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، نفخ و درد شکم کمک فراوانی می‌کند؛ علاوه بر تمام فواید این کلم خوشمزه مانند وجود ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر، فیوتین‌ها و مواد مغذی که در آن بوده، ممکن است استفاده از آن در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود.

درصورت مشاهده هر یک از علائم حساسیت نسبت به کلم بروکلی از قبیل اختلالات در راه تنفس، خس خس سینه، سر درد، احتقان بینی، راش پوستی، خارش و درد معده شدیدا به عدم مصرف آن توصیه می‌شود. کلم بروکلی ممکن است خطر هیپوگلیسمی را افزایش دهد. این گیاه به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض ابتلا به دیابت مفید بوده است؛ این کلم همچنین جذب قند در جریان خون را کاهش داده و موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود.

افراد مبتلا به هیپوگلیسم علائمی مانند تند شدن ضربان قلب، رنگ پریدگی، خستگی، سرگیجه، گرسنگی مداوم و تشنگی بیش از حد را دارند. پتاسیم موجب شل شدن رگ‌های خونی بدن و در نتیجه متعادل شدن فشار خون خواهد شد البته استفاده مداوم و بیش از حد از کلم بروکلی نه تنها فشار خون را متعادل نمی‌کند بلکه موجب افت فشار هم می‌شود.

نوعی سبزی که زیاده روی در آن باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد

به علت وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیوتین‌ها و مواد مغذی در کلم بروکلی مصرف آن برای مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود. البته بر اساس گفته متخصصان مادران شیرده باید به میزان متعادل از این سبزی استفاده کنند در غیر این صورت مصرف بیش از حد کلم بروکلی برای آن‌ها موجب ایجاد یا بروز ناراحتی معده در نوزادان می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جاسازی محموله گران‌قیمت مواد مخدر داخل قطعات پنیر
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • زیاد خوردن این سبزی مساوی است با مرگ!
  • عوارض جدی خوردن دوغ
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی باعث «اُوِردوز» می‌شود؟
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • چرا سیب بهترین انتخاب برای سلامتی است؟
  • این پاستای رژیمی خوشمزه را بدون دغدغه بخورید