Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - درحالی تعداد کل کارمندان، بازنشستگانِ لشگری و کشوری حدود ۴.۳ میلیون نفر می‌باشد که برای پرداخت افزایش حقوق این تعداد حقوق بگیر به حداقل ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

درحالی تعداد کل کارمندان، بازنشستگانِ لشگری و کشوری حدود ۴.۳ میلیون نفر می‌باشد که برای پرداخت افزایش حقوق این تعداد حقوق بگیر به حداقل ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور در ابتدای سال 1397 تعداد شاغلان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، نهادها و مؤسسه‌های عمومی غیردولتی و سایر مؤسسه‌ها 2.276.928 نفر بوده است.

گفتنی است، پرسنل نهادهای نظامی و انتظامی و کارکنان وزارت خانه‌های اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکتهای وابسته به آنها علاوه بر این آمار است که اعتبارات مربوط به جبران خدمت این گروه از جامعه کارکنان دولت در فصل سایر هزینه‌ها بودجه درج میشود.

از سوی دیگر تعداد بازنشستگان صندوق کشوری در سال 1397 حدود 1.370.000 نفر و تعداد بازنشستگان صندوق لشگری نیز حدود 680 هزار نفر است. به این ترتیب کل کارمندان، بازنشستگان لشگری و کشوری حدود 4 میلیون و 300 هزار نفر می‌باشند.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای مصوبه افزایش حقوق شاغلان دولتی چه قدر است؟

بر اساس مصوبه مجلس دولت به مکلف افزایش 400 هزار تومانی حقوق است، با توجه به تعداد شاغلان دولت، افزایش 400 هزار تومانی به عنوان حقوق ثابت، نیازمند اعتباری معادل 10.9 هزار میلیارد تومان است.

برای افزایش 10 درصدی ضریب ریالی نیز ( با فرض اعتبار93200 میلیارد تومان حقوق در سال 1397 براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه) به علاوه افزایش سنواتی سالیانه کارکنان، نیازمند اعتباری حدوداً معادل 10هزار میلیارد در خوشبینانه‌ترین حالت است که می‌توان گفت پیاده‌سازی این سیاست برای شاغلان به حدود 21هزار میلیارد تومان اعتبار در سال 1398 نیاز دارد بدین ترتیب به نظر میرسد اعتبار منظور شده برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1398 یعنی رقمی حدود 22.6 هزار میلیارد تومان برای تحقق این حکم کفایت می‌کند.

با توجه به تعداد بازنشستگان کشوری و لشگری؛ افزایش400 هزار تومانی به اعتباری معادل 98400 میلیارد تومان و افزایش 10 درصد حقوق بازنشستگان این دو صندوق نیز (با فرض اینکه در سال 1397 این دو صندوق حدود 51.3 میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان پرداخت کرده باشند)، به حداقل 5100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

می‌توان بیان داشت پیاده‌سازی این سیاست برای بازنشستگان نیز حدود 15 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال 1398 لازم است که به نظر می‌رسد اعتبار منظور شده برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1398( 14.4میلیارد تومان) برای تحقق این حکم کفایت می‌کند.

به گزارش تسنیم، با مصوبه مجلس به حقوق کلیه حقوق بگیران 400 هزار تومان ثابت و در صورت باقی ماندن اعتبارات تا 10 درصد نیز به صورت ضریب به حقوقها افزوده خواهد شد. بر اساس لایحه دولت میزان اولیه افزایش حقوق 18 درصد بود که در فرودین ماه این مصوبه به سه گروه مختلف تقسیم شده و میزان افزایش به صورت متغیر از 11تا 18 درصد تبدیل شد. بر اساس این مصوبه حداقل افزایش 400 هزار تومانی مد نظر مجلس از سوی دولت اعمال خواهد شد. این درحالی است که حقوق مدیران با رقم 20 میلیون تومان(با احتساب 11 درصد رشد ) به 22 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

نکته مهم این‌که طبیعتا این منابع بایستی از محل افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش هزینه‌های جاری دولت تامین شود. به هر حال با توجه به وضعیت فعلی فروش نفت و ادامه ان در سال 98 دولت نمی‌تواند حساب ویژه‌ای روی این بخش برای جبران هزینه‌های جاری داشته باشد.

بر اساس آمارهای سازمان امور مالیاتی در سال 97 حدود 98 درصد درامدهای مالیاتی مصوب در قانون بودجه محقق شده است. این درحالی است که با توجه به رکود حاکم به نظر میرسد دولت بایستی با کاهش معافیتهای غیر ضرور، از پایه‌های جدید مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع درامد خانوار بری جبران کاهش درامدهای احتمالی استفاده کند.

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش حقوق بازنشستگان کارمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

 وی گفت: به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

منبع: تسنیم

tags # بازنشستگی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟