Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: ویترین سینماهای کشور از چهارشنبه شب گذشته با نمایش پنج فیلم جدید، برای فصل اکران عید فطر به‌روز رسانی شد؛ پنج فیلمی که البته در میان آنها خبری از نماینده سینمای کودک نبود.

متولیان جشنواره فیلم کودک و مدیران سازمان سینمایی چند سالی است که وعده شکل‌گیری گروه اکران سینمای کودک به‌واسطه حضور مستمرحداقل یک نماینده از این سینما در ترکیب فیلم‌های روی پرده را محقق‌شده اعلام می‌کنند؛ به همین دلیل غیبت فیلم کودک در فصل طلایی اکران فطر عجیب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه اکران یک فیلم کودک از ماه رمضان

سیدجواد هاشمی سخنگوی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام شده بود که در هر نوبت اکران یک فیلم کودک به نمایش گذاشته شود، اما در اکران عید فطر جای فیلم کودک خالی است، گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد که از فیلم‌های اکران رمضان بود را به عنوان فیلم کودک و نوجوان در نظر گرفته‌اند و اکران آن همچنان ادامه دارد.

متأسفانه تعداد فیلم‌هایی که برای اکران در این حوزه تولید شده است، بسیار کم است و باید یک ساز و کار مناسبی فراهم شود تا با حمایت از سینمای کودک آثار مناسبی برای گیشه تولید شود

وی بیان کرد: باید برای سینمای کودک و نوجوان تعریف درستی وجود داشته باشد تا بر اساس آن فیلم‌هایی که مناسب سینمای کودک و نوجوان است اکران شود.

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان ادامه داد: متأسفانه تعداد فیلم‌هایی که برای اکران در این حوزه تولید شده است، بسیار کم است و باید یک ساز و کار مناسبی فراهم شود تا با حمایت از سینمای کودک آثار مناسبی برای گیشه تولید شود.

نیازمند فیلم کودک بفروش هستیم

وی توضیح داد: در حال حاضر ما نیازمند تولید فیلم‌های کودک و نوجوان هستیم که بتواند مخاطب را به سینما جذب کند، تا بتوانیم در هر فصل از اکران یک فیلم خوب بفروش داشته باشیم که بتواند قابل رقابت با دیگر آثار سینمایی که به گیشه راه پیدا می‌کنند، باشد.

هاشمی در پایان گفت: البته قبول دارم که سینمای کودک به اندازه‌ای فیلم ندارد که بتواند خوراک کافی برای مخاطب خود را تأمین می‌کند به همین دلیل مخاطب گاهی مجبور می‌شود بین بد و بدتر فیلمی را برای تماشا انتخاب کند، اما این نوید را می‌دهم که در آینده فیلم‌های مناسبی را برای این طیف از مخاطبان سینما تولید کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در شب‌های قدر مردم مظلوم غزه را فراموش نکنیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام شعیب صالحی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان، اظهار داشت: شب قدر، ظرف تقدیر است و تقدیر یعنی اندازه‌گیری، اساس نظام خلقت، بر پایه اندازه است «وَ کُلُّ شَیْءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدَارٍ» که در اصطلاح قرآنی به آن قضا و قدر می‌گویند، (نتیجه و اندازه) پس هر بار که یک قَدَر یعنی اندازه می‌دهیم، یعنی تصمیمی که می‌گیریم و عملی را انجام می‌دهیم، یک قضا و نتیجه را دریافت می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه قضا و قدر یعنی اندازه‌ها و نتایجی که خداوند متعال در نظام خلقت قرار داده است، افزود: ما به تقدیرهایی احتیاج داریم که خیر دنیا و آخرت ما باشد و شادی و آرامش (لا خوف و لا هم یحزنون) را برایمان به ارمغان بیاورد و چون پایه تقدیر، قَدَر است، ما در این شب به فهمیدن اندازه‌ها و برنامه، احتیاج داریم.
 
امام جمعه خمیر با اشاره به اینکه اگر قرار باشد ما تقدیرها را شناسایی کنیم، باید سراغ قرآن برویم (تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ)، بیان کرد: قرآن کتاب اندازه‌ها است، کتابی است که برای هدایت، انسان را به بهترین‌های دنیا و آخرت راهنمایی می‌کند «کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّور»، راه رسیدن به قدر الهی و انسانی این است که به آیه شریفه (وابتغوا الیه الوسیله) مراجعه کنیم و همانا وسیله رسیدن به جایگاه بندگی خدا اهل بیت(ع) هستند.
 
حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: راه قطعی پذیرش دعا در این شب‌ها در کنار قرآن، کتاب ناطقی است که از اولین انسان یعنی حضرت آدم تا خاتم الانبیاء(ص) با ذکر نام اول مأنوس بوده‌اند.
 
وی افزود: یکی از مهمترین دعاها در این لیالی اثربخش، دعا برای مردم مظلوم غزه و فلسطین است و مصداق (کل فاسد فی امور المسلمین) اسرائیل است و باید نابود شود.
 
امام جمعه خمیر گفت: وقتی مظلومیت مردم غزه را می‌بینیم در کنار آن قدرت مقاومت را نیز باید ببینیم که چگونه دولت جعلی رژیم صهیونیستی و حامیان آن یعنی آمریکا و کشورهای اروپایی را به زانو در آورده و آنان را دچار استیصال کرده است، روز موعود یعنی روز نابودی اسرائیل نزدیک‌تر از هر زمانی دیگری است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • در شب‌های قدر مردم مظلوم غزه را فراموش نکنیم
  • اکران نوروزی بی‌رمق آسمان غرب، پرویز خان و آپاراتچی/ قربانی‌شدن تنها افسر نظامی که رهبر انقلاب به او اقتدا کرد / چرا صداوسیما از فیلم‌های ارزشمند سینمای ایران حمایت نمی‌کند؟
  • اکران نوروزی بی‌رمق آسمان غرب و پرویز خان، آپاراتچی/ قربانی‌شدن تنها افسر نظامی که رهبر انقلاب به او اقتدا کرد / چرا صداوسیما از فیلم‌های ارزشمند سینمای ایران حمایت نمی‌کند؟
  • چرا و به چه هدفی انیمیشن «موتورها» ساخته شد؟
  • کامبک‌های فراموش‌نشدنی در دنیای فوتبال / فیلم
  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲