Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط ساخت پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با گذشت ۱۴ سال از شروع آن، بدلیل کمبود اعتبار روز به روز سخت تر می شود. گروه ایران زمین پروژه ای که سال ۸۵ کلید خورد

این پروژه که در سال ۸۵ کلید خورد، طبق اظهارات مسئولان وقت سازمان قطار شهری کرج می‌باید در سال ۹۰ به بهره برداری می‌رسید.

به گفته «نادرضا نوری» مدیرعامل وقت سازمان قطار شهری کرج، در آن سال‌ها می‌باید روزانه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه تزریق می‌شد تا در سال ۹۰، مردم شاهد گشایش بزرگترین خط ریلی زیر زمینی در استان البرز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان مسئولان وقت از خط ۲ قطار شهری کرج به عنوان بلندترین خط ریلی زیر زمینی خاورمیانه نام می‌بردند.

بررسی شرایط کاری پروژه خط ۲ قطار شهری در دهه ۸۰ نشان می‌دهد که اگر مسئولان در سطح ملی و استانی به ساخت این پروژه اهتمام داشتند به طور قطع در شرایطی ارزان، دومین خط قطار شهری کلانشهر کرج به بهره برداری می‌رسید.

طبق آخرین بررسی‌ها تاکنون از ۲۷ کیلومتر تونل خط ۲ قطار شهری کرج، ۱۵ کیلومتر بین میدان دانشگاه خوارزمی در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی این کلانشهر حفاری شده است.همچنین ۱۳ ایستگاه از مجموع ۲۷ ایستگاه این خط ریلی در دست ساخت قرار گرفته و تعدادی از ایستگاه‌ها در مرحله پایانی احداث هستند.

با این وجود ۲ رام قطار خریداری شده قطار شهری کرج، هنوز در انبار نگهداری می‌شوند یا به گفته برخی مسئولان، خاک می‌خورند. به گفته‌ برخی مسئولان استانی و شهری هنوز اعتبار لازم برای راه اندازی حتی بخشی از این پروژه وجود ندارد و امسال شهرداری کرج یک هزار میلیارد ریال از بودجه خود را به این امر اختصاص داده است.

«محمدحسین خلیلی اردکانی»، عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز می‌گوید: اگر بخواهیم قطار شهری کرج ر ا به سرانجام برسانیم، حداقل ۳۰ هزار میلیار ریال اعتبار نیاز است تا بتوان در مدت3 سال آن را به بهره برداری رساند. این پروژه تنها با کمک منابع ملی آن هم با تخصیص به موقع اعتبار می‌تواند زیر بار ترافیک برود.

«رحیم خستو»، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج هم در این باره اظهار می دارد: پروژه خط ۲ قطار شهری در سال های نخست یا دهه ۸۰ می توانست با صرف 7هزار میلیارد ریال به بهره برداری برسد. اکنون 8 هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده اما باید مبالغ هنگفت دیگری به این اعتبارات افزود تا شاید مورد بهره برداری قراربگیرد.

به گفته وی گزارش‌های نادرست، نامشخص بودن میزان پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری طی ۲ سال اخیر، ابهام در تهاترها، ابهام در خصوص واگذاری برخی فعالیت‌ها به پیمانکاران ثالث، دریافت حقوق‌های کلان، عدم خرید تجهیزات از جمله خریدهای قطار شهری که بدون استفاده در حال مستهلک شدن هستند، هزینه‌هایی است که به شهر و شهروندان تحمیل می‌شود.

وی در مخالفت با فروش اوراق مشارکت به مبلغ 7هزار میلیارد ریال برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز تکمیل 7 کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج می افزاید: توجه به مشکلات جاری دولت در سال گذشته نتوانسته بیش از 8 درصد بودجه عمرانی را تحقق بخشد؛ اختصاص این مبلغ در شهر کرج آن هم به صورت اوراقی که ۲۲ درصد بهره آن را باید بپردازیم چیزی جز به ارث گذاشتن مبلغ هنگفتی بدهی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید

اختصاص 200 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری کرج - ایران آنلاین

راه اندازی قطار شهری کرج در تونل پیچ و خم اداری - ایران آنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف در ساخت و ساز شهری در قم

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  به گفته شهروند خبرنگار ما در مقابل و در فاصله ای اندک از مجتمع مسکونی در قم بنای تجاری در حال ساخت است که از لحاظ قوانین ساخت و ساز غیر مجاز است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • بلندترین برج آمریکا در قلب گردبادها / عکس
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • تخلف در ساخت و ساز شهری در قم