Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@11:05:59 GMT

کم فروشی در نان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۴۴۱۹

کم‌فروشی و گران‌فروشی برخی واحدهای نانوایی به بهانه‌هایی همچون افزودن کنجد، سبوس و سبزی همچنان ادامه دارد. ناطقان: میانه سال ۹۶ بود که اخباری در زمینه افزایش قیمت نان منتشر شد و قرار بر آن بود تا از ابتدای آذرماه قیمت نان در حدود ۱۵ درصد افزایش یابد و این اتفاق رخ داد اما عمر نرخ‌های جدید تنها چند روز بود و دوباره قیمت‌های رسمی کاهش یافت و همچنان پابرجاست؛ اما نکته قابل تأمل در این زمینه آن است که هر چند وقت یک بار به بهانه استفاده از افزودنی‌هایی همچون کنجد، سبوس و سبزی، قیمت نان اندکی سفارشی محاسبه می‌شود!

علاوه بر آن هر چند وقت یک بار به بهانه‌ای وزن چانه و کیفیت خمیر و پخت نان کاهش یابد به‌گونه‌ای که در یک سال اخیر شاهد بودیم که به صورت هماهنگ از سوی برخی واحدهای نانوایی، کیفیت پخت نان و وزن چانه آن آب رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی از نانوایی‌ها در چند سال اخیر به روش‌های خاصی روی آورده‌اند. از این روش‌ها می‌توان به کاهش وزن چانه، کاهش کیفیت خمیر نان، اجبار مشتری به خرید نان‌های سفارشی و عرضه نان تنها به روش سفارشی اشاره کرد.

در چند وقت اخیر دیده شده که در برخی مناطق کیفیت نان به خصوص نان‌های سنگک کاهش یافته و میزان سوختگی نان‌ها افزایش یافته یا قسمت‌هایی از نان خمیر می‌ماند که این موارد به دلیل کاهش کیفیت خمیر و پخت نان است.

از سوی دیگر برخی واحدهای آزاد پز در ماه‌های گذشته تنها محصولات سفارشی که هزینه بیشتری برای مشتری به همراه دارد را عرضه می‌کنند که البته ناگفته نماند کیفیت پخت این دست نان‌ها هم بعضاً آنچنان تعریفی ندارد.

تمام این مسائل در حالی رخ می‌دهد که سازمان‌های نظارتی همچون سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خروجی نسبت به بازرسی و نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها در این چند ماه ارائه نکرده‌اند.

در این رابطه فردی که برای خرید نان سنگک مراجعه کرده بود با گلایه‌مندی از تفاوت قیمت نان در واحدهای نانوایی مختلف گفت: هر واحد با تغییر سایز نان و افزودن موادی همچون سبوس، کنجد و سبزی قیمتی را برای خود در نظر گرفته و حتی در مورد نان ساده نمی‌توان نرخ ثابتی را پیدا کرد زیرا برخی از واحدها نان ساده را از پخت خود حذف کرده‌اند. منبع: ایرنا برچسب ها: کم فروشی ، نان ، نانوایی ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کم فروشی نان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این بازدید کیفیت پاسخگویی به مراجعان، راهکارهای تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی در شهرستانها و کیفیت رسیدگی به پرونده ها بررسی می شود.
 رئیس کل دادگستری استان گلستان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت دادگستری گمیشان گفت: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر اول رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده و با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع تا شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
حیدر آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری گفت: صدور آرای جازگیزین حبس و استفاده از سازوکارهای قانونی ، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که  از ورود همین تعداد ، به زندان جلوگیری شد. 

وی، افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند، 
وی گفت: این آراء مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده های مسن هم از اولویت های دیگر امسال است

دیگر خبرها

  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • (ویدئو) زنده شدن یک نانوایی در غزه
  • ادامه حملات هوایی به شمال اردوگاه النصیرات غزه
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت خودرهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است
  • محکومیت ۶ ماهه تعزیرات حکومتی برای نانوایی متخلف در یزد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • اهمیت رعایت قوانین در نانوایی‌ها برای جلوگیری از کاهش سهمیه نانوایان
  • آغاز برخورد با صنوف مزاحم شهری در بجنورد با پلمب ۷ مغازه