Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@08:39:46 GMT

تحریم پتروشیمی مصداق تروریسم اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۵۱۷۵

تحریم پتروشیمی مصداق تروریسم اقتصادی است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود، تاکید کرد: جهان باید در مقابل نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل با ابزار تحریم توسط آمریکا واکنش نشان دهد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم شرکت های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را شدیداً محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود، افزود: سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست خورده است که بارها توسط روسای جمهور پیشین آن کشور امتحان شده بود. این مسیری اشتباه است و دولت آمریکا می تواند مطمئن باشد که به هیچ یک از اهداف تعیین شده برای این سیاست نخواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای برخی مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران را فریبکارانه، غیرواقعی و صرفا برای جلب توجه افکار عمومی دانست و اظهار داشت: این اقدام ایالات متحده مغایر با اصول و قواعد اساسی روابط و حقوق بین الملل و نیز تعهدات بین المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین المللی آن را فراهم خواهد آورد.

موسوی افزود: همه کشورها مسئولیت دارند تا در برابر نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل واکنش نشان داده و اجازه ندهند دستاوردهای جامعه بین المللی در زمینه چندجانبه گرایی به واسطه اقدامات زورمدارانه و یک جانبه هیئت حاکمه آمریکا بیش از پیش از بین برود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پتروشیمی تحریم سیدعباس موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجهٔ آمریکا ظرف چند روز آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نیتسح یهودای» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی «به‌دلیل نقض حقوق بشر در کرانهٔ باختری» اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است که انتظار می‌رود وزیر خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن در روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه گردان «نتزا یهودا» ارتش رژیم اسرائیل برای نقض حقوق بشر در کرانه باختری وضع کند.

به گفته آکسیوس، این اولین تحریم ایالات متحده علیه واحدی از ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود. این تحریم‌ها تمامی اعضای این گردان را از دریافت کمک‌های نظامی و آموزشی آمریکا محروم می‌کنند. طبق یک قانون تصویب شده در ۱۹۹۷، دریافت کمک‌های خارجی و طرح‌های آموزشی برای ارتش‌ها، نهادهای امنیتی و نیروهای پلیس که نقض فاحش حقوق بشر انجام داده‌اند ممنوع است.

به گزارش آکسیوس، واحد ویژه بررسی نقض حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا این توصیه را ماه‌ها پیش به بلینکن کرده بود زیرا نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری در کنار ارتش آن فعالیت می‌کنند. روز جمعه از بلینکن در ایتالیا در این باره سوال شد و او پاسخ داد که «شما می‌توانید در روزهای آینده منتظر این تصمیم باشید.»

در ادامه این گزارش آماده است که تصمیم بلینکن به جرایم قبل از ۷ اکتبر این گردان در کرانه باختری برمی‌گردد. یک منبع حتی به آکسیوس گفته است که در صورت اصلاح رفتار این واحدها، تحریم‌ها برداشته خواهند شد. گردان نتزا یهودا متشکل است از یگان ویژه سربازهای افراطی ارتدوکس و تمامی اعضای آن مرد هستند. این گردان مقصدی برای افراد افراطی مختلف شده است که در دیگر گردان‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

بر اساس گزارش آکسیوس، تحقیقات درباره گردان نتزا یهودا در اواخر ۲۰۲۳ پس از مشارکت سربازان آن در چندین اقدام خشونت‌آمیز علیه شهروندان فلسطینی شروع شد. یکی از این وقایع تلخ کشته شدن مرد ۸۰ ساله فلسطینی-آمریکایی، عمر اسعد بود.

وی در نزدیکی یک ایست بازرسی در روستایش شبانه دستگیر شد و سربازان دست‌ها و دهان او را بستند و وی را روز زمین سرد برای ساعت‌ها رها کردند تا اینکه چند ساعت بعد جنازه وی پیدا شد. در ژانویه ۲۰۲۳ این گردان از کرانه باختری به بلندی‌های جولان اشغالی منتقل داده شد. به گفته هاآرتص این تصمیم به علت انبوه وقایع نقض حقوق بشر و استفاده خشونت علیه مردم فلسطین بوده است.

جای تعجب دارد که دولت بایدن به جای وضع تحریم برای نقض‌های فاحش حقوق بشر در غزه، تحریم‌هایی را علیه یک گردان نامربوط به جنایت‌های غزه وضع خواهد کرد.

کد خبر 746458

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • کنعانی: آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران | اقدام ایذایی در اصفهان، بی‌ارزش بود
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت
  • واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان